גיתם BBDO העתיקו את פרסומת קולה שופרסל מקוקה קולה זירו

קולה שופרסל - העתקה
קולה שופרסל – העתקה

ענקית הקמעונאות שופרסל השיקה באחרונה את מותג הבית הפרטי שלה 'Cola שופרסל' במטרה לנגוס בנתח שוק הקולה שנשלט בישראל ע"י מותג קוקה קולה (Coca Cola) של החברה המרכזית לייצור משקאות קלים. קמפיין ההשקה של 'קולה שופרסל' שנעשה תחת אסטרטגיית "ללא המותג, פחות כסף", תוכנן במטרה להשתלט על התודעה הצרכנית – הבקבוקים עוצבו כמעט אחד לאחד כמו קוקה קולה, גם השפה העיצובית וזהות המותג דומות להפליא.

עתה עולה כי גם פרסומת ההשקה של שופרסל קולה שנעשה ע"י גיתם BBDO כלל אינה מקורית והועתקה לפרטי פרטים מפרסומת "Open your mind" שהושקה ב-2011 ע"י פרסום דחף עבור קוקה קולה זירו.

עם נתח שוק של למעלה מ-49% בשוק המשקאות הקלים ושליטה דומיננטית של 85% בשוק משקאות הקולה, קשה ואולי בלתי אפשרי להדיח את מותגי החברה המרכזית ממדפי הסופרמרקטים, בדגש על מותג קוקה קולה שנחשב למשקה המוגז הפופולארי בישראל ובעולם. את קולה שופרסל מייצרת חברת אולקר הטורקית באמצעות "דלה תעשיות מסחר ומזון" שבבעלות קונצרן הענק היפני דיידו (DYDO).

את Cola Turka השיק התאגיד בטורקיה כבר ב-2003 עם אסטרטגיית מחיר אטרקטיבית, אריזות של 3 ליטרים ומסר פטריוטי שנוצר כתגובה לאומית לשוק שנשלט ע"י קוקה קולה (50%) ופפסי (13.5%) באותה תקופה. במועד ההשקה ועד שנה לאחריו, החזיקה קולה אולקר בנתח שוק של 11.4% משוק המשקאות המוגזים בטורקיה, אולם לאור שחיקת רווחים ועלייה במחירי חומרי הגלם, נתח השוק של אולקר התרסק וב-2016 הגיע לחזקת שוק נמוכה שנאמדת בכ-1.3% בלבד בשוק הטורקי. כאשר נכון ל-2017, נתח השוק עומד על אחוז אחד בלבד.

פרסומת קוקה קולה זירו

זהו לא ניסיון ראשון לשבור את המונופול של קוקה קולה בישראל. ב-2014 השיקה יפאורה תבורי, שאוחזת גם במותג הקולה RC, את משקה הקולה שוופס 22 קולה, שבשיאו הגיע לחזקה של 1.8% משוק המשקאות. אולם שוופס 22 קולה קרס לחלוטין וצנח לחזקת שוק אפסית. ב-2011 ניסתה שופרסל להחדיר לשוק קולה שיוצרה בארץ תחת השם "הקו הלבן" אולם גם הניסיון הזה לא צלח ומהר מאוד הקולה ירדה מהמדפים.

סרטון הפרסומת של Cola שופרסל מושק בימים אלה תחת המסר "המהפכה כבר כאן", תוך הבטחה כי מדובר "באותה החוייה", עם "אותו FUN" ואותה "רעננות". אולם נראה שלפחות במבחן הקריאייטיב לא מדובר במהפכה מקורית אלא בשכפול מוצר וקמפיין, שירודים בהרבה מהמקור.

קולה שופרסל – אותה רעננות, ללא המותג, פחות כסף

> תודה לאלון שניידר על סרטון ההשוואה בין הפרסומות.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים