פייסבוק ישראל נגד 'רובין הוד' – קבוצת המחאה נגד בנק דיסקונט

דיסקונט הגנבים
דיסקונט הגנבים

בין אם מדובר בלקוח עיקש, קבוצת מחאה ארצית נגד דיסקונט או אולי אפילו מהלך הכפשה ממוקד נגד בנק דיסקונט והנהלתו שממומן בקפידה, מעטים הישראלים שלא נחשפו לפוסטרים הירוקים עם הכותרת "דיסקונט גנבים" שמודבקים בשנים האחרונות על קירות סניפי דיסקונט ובסמיכות לסניפי הבנק ברחבי הארץ. עם השנים, מה שהחל כמחאה שנראית כזו של לקוח עיקש אחד, הפך השם "רובין הוד" לקבוצת מחאה שמפיצה את שלטיה נגד דיסקונט במאות נקודות ובפריסה ארצית.

זהותו של אותו "רובין הוד" ככל הנראה ידועה להנהלת הבנק, אולם היקף פרסום השלטים משקף על כך שכנראה כבר לא מדובר באדם אחד, אלא בקבוצה, יתכן ומבוזרת של נפגעי בנקים שהחליטה לתחזק את הקמפיין, שעלותו השנתית מוערכת בסה"כ בכמה אלפי שקלים בודדים.

קבוצת "רובין הוד" אינה פועלת רק נגד הבנק עצמו, אבל גם נגד בכירי הבנק, גם אחרי שעזבו את עבודתם. במרץ 2018 עם מינויו של דורון ספיר למנכ"ל חברת הביטוח מגדל, כוסו משרדי החברה בפתח תקווה, בעשרות שלטים בגנות בנק דיסקונט. ספיר, ששימש בתפקידו הקודם כמנכ"ל חברת כאל – חברת האשראי של בנק דיסקונט, זכה להפתעה עם הגיעו ליום העבודה הראשון – כשעל קירות המגדל נתלו שלטים בהם נכתב "זה לא בנק זה סתם ממזר", "דיסקונט מחסלים אותך מהר", "דיסקונט הגנבים" ועוד. ספיר אף הואשם בשלטים כי במסגרת תפקידו בכאל היה "אחראי" לסליקת כספים עבור פורנו, הימורים וספים של ישראלים.

עתה "קבוצת רובין הוד" זוכה לאוייב חדש ועוצמתי. למזבלה נודע כי בחברת פייסבוק ישראל בניהולה של עדי סופר תאני, פעלו באחרונה להסרת עמודים ותכנים הקשורים לפועלו של "רובין הוד". בין היתר הוסר עמוד פייסבוק בשם "קבוצת רובין הוד" ועמודי משנה נוספים, כאשר פייסבוק ישראל השאירה בסה"כ עמוד אחד שלא תוחזק וקבוצת פייסבוק שאינה פעילה.

בנק דיסקונט הוא אחד המפרסמים הגדולים במשק הישראלי ובפרט ברשתות כמו גוגל ופייסבוק. על פי בדיקה של המזבלה, קבוצת דיסקונט מתחזקת בכל רגע נתון למעלה מ-98 מודעות פרסומיות, תכנים בתשלום ופוסטים ממומנים בגוגל ובפייסבוק. דבק נוסף במאבק של פייסבוק בקבוצת המחאה הוא זמיר דחב"ש, איש יחסי הציבור של פייסבוק ישראל ומקורבה של עדי סופר תאני, שמטפל בין היתר גם באיגוד הבנקים בישראל, בנק הפועלים, חברת אל על ונוספים, שכבר הוכיח מהירות טיפול בהסרת תכנים שאינם עומדים בקנה אחד עם לקוחותיו.

חברת פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני וזמיר דחב"ש, סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים