בחסות הקורונה – רובין הוד בקמפיין נרחב נגד בנק דיסקונט

דיסקונט בנק של גנבים (רובין הוד)
דיסקונט בנק של גנבים (רובין הוד)

קבוצה אקטיביסטית, יוזמה מבוזרת או לקוח פגוע? 'רובין הוד' שפועלת יותר מעשור נגד בנק דיסקונט והנהלתו, מנצלת את השקט ברחובות הריקים לאור וירוס הקורונה ומפיצה מאות שלטי מחאה נגד הבנק שמודבקים על גבי תחנות אוטובוס ושלטי חוצות קיימים.

בשבוע האחרון הגבירה המחאה הפעלתנית את פרסומיה במרכזי ערים ובעיר תל אביב בפרט. כאשר בצירים מרכזיים בעיר ניתן לראות שלטי מחאה רבים שמופנים נגד בנק דיסקונט תחת הכותרת "דיסקונט בנק של גנבים". השלטים כאמור חתומים תחת השם 'רובין הוד' שזהות חבריה אנונימית. שלטי 'רובין הוד' נגד דיסקונט נצפו כבר לפני יותר מעשר שנים ברחובות הערים. על פי פרוטוקלים מ-2014 יתכן ומדובר ביוזמה של לקוח שנפגע מפעילות הבנק.

דיסקונט בנק של גנבים (רובין הוד)
דיסקונט בנק של גנבים (רובין הוד)
דיסקונט בנק של גנבים (רובין הוד)
דיסקונט בנק של גנבים (רובין הוד)

עיקר הפרסומים על גבי שלטי הפרסום בתחנות האוטובוס. בשלט נוסף שהודבק על התחנות נכתב: "דיסקונט בנק של גנבים ושרמוטות שאת הדם מוצצים". וירוס הקורונה שהוביל לתנועה דלה ברחובות הערים הפך להזדמנות עבור 'רובין הוד' שהפיצו את המחאה נגד הבנק ללא מפריע כאמור על גבי כמות אדירה של תחנות אוטובוס.

ב-2018 הצטרפה גם חברת פייסבוק ישראל בניהולה של עדי סופר תאני למאבק נגד תנועת המחאה והסירה מספר קבוצות ועמודים שככל הנראה נוהלו על ידי חברי הקבוצה והפיצו את דבר המחאה גם בזירות הדיגיטליות והחברתיות.

הצנזורה של פייסבוק ישראל כנגד מחאות הבנקים (שהם עצמם נחשבים למפרסמי העל של פייסבוק) לא מסתכמת רק בפעילותה נגד 'רובין הוד' אלא גורפת לכלל מחאות הבנקים בישראל. המרכזית שבהן שנמחקה כליל ע"י פייסבוק ב-2015 היא פעילותה של תנועת 'באים לבנקאים' של עו"ד ברק כהן והפעיל החברתי ערן ורד.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. מזל שעזבתי אותם סגרתי את החשבון בעקבות חשבון חדש ואז אחרי חצי שנה שהחשבון כבר סגור הם מתקשרים להגיד שאם לא אשלם 100 שקל יעשו לי עיכול

  2. כל הכבוד למי שעשה את זה! נתת שירות לכולנו
    זה מה שקורה כשיש הון שילטון. הענף לא תחרותי ולא שירותי מספיק ולכן לא אמין
    חשבתי לעבור לדיסקונט כי יש פחות אנשים ונראה יותר נעים. עכשיו אני נרתע

  3. אין סיכוי לדיסקונט
    התדמית שלו נפגעה כליל והוא נחשב למותג כבנק של גנבים
    לא יעזור כלום איך שכותבים בגוגל דיסקונט בנק מקבלים
    ׳ דיסקונט במק של גנבים השווה מיליארדים מזק
    רובין הזה ניראה לא יפסיד לעולם והבנק קטן עליו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים