בלעדי: פייסבוק העבירה הודעות פרטיות ואיכוני מיקום של מנהלי טלגראס

יחידת האבטחה והביון של פייסבוק - צילום יח"צ
יחידת האבטחה והביון של פייסבוק – צילום יח"צ

חוקרי הסייבר ביחידת להב 433 בשיתוף עם היחידה המרכזית של המחוז הצפוני, ביצעו הבוקר גל מעצרים ופשיטות נרחב, כנגד פירמידית הניהול של רשת המסחר בסמים "טלגראס". בין 42 העצורים בארץ ובחו"ל גם מייסד טלגראס עמוס דב סילבר שנעצר באוקראינה.

שותפה סמויה בהפלת הארגון שזכה לכינוי "ארגון פשיעה 420" היא חברת פייסבוק, שעל פי מידע מבוסס שהגיע לידי המזבלה, העבירה מידע פרטי ואישי אודות סילבר ונושאי תפקידים בכירים הכולל הודעות פרטיות, איכוני מיקום, זהויות ומידע אישי ופרטי מתוך פייסבוק, אפליקציית וואטסאפ ושירותים נוספים.

הדבר התאפשר בין היתר בזכות החלטה תמוהה של מנהלי טלגראס לתקשר ביניהם לעיתים תכופות דווקא מחוץ לטלגרם וזאת באמצעות אפליקציית וואטסאפ, בפרופילים ובקבוצות פייסבוק סודיות. מדובר בשיתוף פעולה בין מספר חודשים של מספר יחידות בפייסבוק – הכוללת את מעורבות פייסבוק בישראל תחת עדי סופר תאני וג'ואי שמחון ממרכז הפיתוח של החברה, יחידת האבטחה והביון הגלובאלית של פייסבוק העולמית תחת ניק לובריאן שפועל ממטה החברה בקליפורניה ויחידה נוספת של פייסבוק, חדשה יחסית שעוסקת בסייבר אינטליג'נס ופועלת בין היתר ממשרדי החברה בדובאי וסן פרנסיסקו.

בחברת פייסבוק ישראל סירבו להגיב.

חשיפה: כך פייסבוק ישראל ואיגוד הבנקים ריגלו אחר מחאת באים לבנקאים עד שמחקו אותה לחלוטין

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

10 תגובות לפוסט

10 תגובות

  1. מה האינטרס של פייסבוק לסייע אקטיבית למשטרה ?

    להבנתי, הטלגראס גרם להרבה אנשים להתקין ולהשתמש באפליקציה טלגרם, שמתחרה באפליקציה של פייסבוק – וואטסאפ. נטו אינטרס כלכלי של פייסבוק ישראל.

    פייסבוק זו חברה חסרת שביב של אתיקה ומוסר, יטמטמו דור שלם של צעירים בשביל למכור עוד פרסומות.

    לפחות טלגראס הייתה ל 18 +.

  2. וואו אם זה נכון אז הם ממש מטומטמים. ארגון שמגלגל מליונים ולא יכול להרשות לעצמו טלפונים נקיים שיש בהם רק טלרגם ועוד מדברים על זה בוואצאפ ופייסבוק… וואו.

  3. מבסוט על פייסבוק ישראל אם הייתה להם יד במעצר של רשת העבריינים הזאת – כל הכבוד. לא רואה בזה משהו שגוי כמו בסיטואציה של עזרה לרדיפת מתנגדי משטר או כופרים בדת.

  4. פייסבוק היא כלי ריגול ממשלתי מאז 2011 וזה תמים לחשוב אחרת

  5. רגע רגע.. יש לך חפרפרת בפייסבוק ישראל אבל אותה חפרפרת לא יכלה למסור לך את המידע הזה לפני שבוצעו המעצרים? איזה אינטרס יש לאותו גורם?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים