פייסבוק ישראל חסמה את העיתונאי שמעון ריקלין לחודש

החסימה בפייסבוק - ערוץ 20
החסימה בפייסבוק – ערוץ 20

איש התקשורת ופעיל הימין שמעון ריקלין, מנחה תוכנית 'ריקלין ושות' בערוץ 20, נחסם היום (חמישי) ל-30 ימים משימוש פעיל בפייסבוק לאחר שקטע וידאו שהועלה לעמוד הפייסבוק של הערוץ בצירוץ הסטטוס "האם לריקלין מותר לדבר עם בנצי גופשטיין?", הוסר ע"י פייסבוק ישראל בטענה כי לא תאם את כללי הקהילה.

חסימתו של ריקלין ומחיקת הסרטון של אולפן ערוץ 20 הן חלק מאסקלציה בצנזורה שפייסבוק מטילה על קולות בולטים מהימין והיא מגיעה על רקע עשרות תלונות מצד עיתונאים ופעילים מהימין שנחסמו רק בימים האחרונים. אמש פירסם העיתונאי גדי טאוב כי פייסבוק הצמידה אזהרת חשבון לפרופיל שלו טרם הסרתו.

קטע הוידאו שהוסר מהעמוד היה מתוכניתו של ריקלין בערוץ 20, בה אירח את איש הימין הקיצוני בנצי גופשטיין, שכפי שנחשף במזבלה ב-2018, אינו דמות אהודה במיוחד על פייסבוק ישראל ורק איזכור שמות ברשת החברתית עלול להוביל לחסימה.

מפייסבוק נמסר: ״במטרה למנוע פגיעה ממשית, איננו מאפשרים לארגונים או לאנשים שמצהירים או שעוסקים בשנאה מאורגנת להיות נוכחים בפייסבוק ועל כן הפוסט הוסר. אנחנו מסירים גם תוכן שמביע תמיכה או משבח ארגונים, מנהיגים או אנשים המעורבים בפעילויות אלה. בנוסף, האדמין שהעלה את הפוסט המדובר הינו פרופיל פיקטיבי ועל כן הוסר מהפלטפורמה שכן פרופילים פיקטיביים עומדים בניגוד לכללי הקהילה של פייסבוק״.

עידכון: הפרופיל שנחסם ככל הנראה שימש רק להעלאת תכנים לעמוד ערוץ 20 ולא מדובר בפרופיל האישי של ריקלין.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. ערב טוב,
    לא מבין מדוע פייסבוק חסמה אותי, אזרח שומר חוק, ששירת בצבא במילואים עד גיל 52 ! ששילם מיסים באמצעות המעביד שלי בנק דיסקונט,ומבלי לקבל התראה והסבר מראש !
    אני ימני בדעותיי, ומגיב בצורה מכובדת על חלק מפוסטים של השמאלנים, כמו שהם מגיבים לעיתים קרובות נגד ראש הממשלה, בסיגנון גס רוח,ואפילו מאיים לכאורה!!!
    דוגמאות יש למכביר !
    אני מבקש לפתוח מחדש את הדף שלי בהקדם, ולכבד את חופש הביטוי ! תודה.

  2. שמעון הקוזאק הניגזל. מטיף לשינאת שמאלנים כל היום, ןאז הולך לשדר מהבימה.. חחחח. איזו עגלה מלאההההה.

  3. שמעון ריקלין עיתונאי כמו שלי יש 3 פנטהאוזים בארסוף. אין לי ולכן שמעון ריקלין אינו עיתונאי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים