אחרי שחסמה הוצאה לאור ימנית והסתבכה עם חבר כנסת, פייסבוק ישראל מתקפלת

ג'ורדנה קטלר, מנהלת המדיניות של פייסבוק ישראל
ג'ורדנה קטלר, מנהלת המדיניות של פייסבוק ישראל

הוצאת הספרים הימנית-שמרנית 'שיבולת' (הוצאת סלע מאיר), נחסמה משימוש במערכת הפרסום של פייסבוק ביום שישי האחרון. בפייסבוק לא סיפקו ל'שיבולת' שום הסבר על החסימה מעבר להודעת תבנית אוטומטית שבישרה כי פייסבוק החליטה לסגור את החשבון.

בשיחה עם ערוץ 7 אמר מנכ"ל 'שיבולת' רותם סלע כי "פייסבוק עשו את זה ללא התראה, ללא מתן סיבה וכעת לאחר שבקשנו לערער הם טוענים שזה יכול לקחת זמן רב בגלל הקורונה. לנו זה פחות יעזור אם עוד שבועיים הם יתחרטו, כי נכון להרגע מתנהל קמפיין שבפייסבוק הושקעו בו בשבועיים האחרונים (ממתי שהוא התחיל) עשרות אלפי שקלים, לאחר שבשנה האחרונה על רקע הקורונה הושקעו מאות אלפי שקלים".

מי שנחלץ לעזרתה של ההוצאה לאור הוא חבר הכנסת אריאל קלנר מהליכוד שפירסם בחשבון הטוויטר שלו אולטימטום לחברת פייסבוק ישראל לפיה יש לה 72 שעות להחזיר את החשבון שנחסם.

"חסימת החשבון העסקי של הוצאת הספרים שיבולת בפייסבוק זו חציית קו אדום. זו פגיעה קשה בהוצאת ספרים מכובדת ובעלת משקל בישראל, רק בגלל עמדותיה הימניות. יש לפייסבוק ישראל 72 שעות להחזיר לשיבולת את המשתמש, לפני שנתחיל לפעול בדרך של חקיקה."

פחות מ-20 שעות אחרי הציוץ של קלנר ובפייסבוק ישראל פתרו את החסימה המסתורית. בדוברות פייסבוק ישראל לא הגיבו בצורה מפורטת לחסימה ולאולטימטום של קלנר וסיפקו תגובה שכבר נמסרה פעמים רבות בעבר במקרים דומים, לפיה "מחקירת הצוותים הגלובלייים שלנו עולה כי מדובר היה בטעות טכנית שתוקנה".

בעמוד הפייסבוק של ההוצאה נכתב: "נכון להיום בבוקר נפתח מחדש חשבון המודעות של סלע מאיר שנחסם ביום שישי האחרון. בנוסף לכך – ובאופן מפתיע מאוד – נפתח מחדש גם חשבון מודעות נוסף שנחסם לצמיתות באפריל האחרון והשתחרר גם הוא".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

12 תגובות לפוסט

12 תגובות

  1. דורי, חשוב לציין כי פייסבוק ישראל, על כל מחלקותיה, כולל דוברות ויח"צ, הפסיקה לאשר קבלת פניות בדוא"ל. עליית מדרגה בזלזול התהומי באנשים, שמשתמשים ברשת שלה.

  2. כשזה ימין – זו חציית קו אדום. זה המצב. כשזה שמאל – זה סטנרט, ובלי ניבולי פה וללא שום הסתה. במצוות השלטון. מתי אתה מרים עוד כתבה על ההתעללויות של פייסבוק? על השקר שאתה יכול לערער, ובעצם אין דבר כזה, וגזר הדין כבר ניתן, ובאמת על שטויות? אני נחסמתי היום שוב, רק בגלל הבעת דעה, מישהו חסר מוח כנראה דיווח עליי. הפעם לשבעה ימים. בחודש שעבר נחסמתי, כי כיניתי את קבוצת האנסים "זבלי אדם". לא ייאמן. צריך להתארגן ולהגיש תביעה ייצוגית נגד פייסבוק. נמאס לכולם. אנחנו לא אנשים שמשתמשים בשפת רחוב, איננו עילגים ואיננו אלימים. אבל הדעות שלנו לא באות למישהו בשלטון טוב. יש רשימת שמות. תרים את הכפפה שוב?

  3. אמא של צוקרברג זונה עלובה אתם ביריונים בפייסבוק זזינתי את האמא שלכם של כול הנהלת פייסבוק ישראל אתם כלבים סרטן במוח של הילדים שלכם אמן

  4. אני נחסמת כמה פעמים על מילה זאת או אחרת ..מוח מצומק או בבון אלה אנשים שמקללים אותי בפיסבוק אני רואה אלימות בריונות משנות כמו איציק גרקא בוזגלו רמי בן ארי ועוד .ואני לא מבינה איך אני נחסמת והם לא אני מרותקת לבית לא יוצאת מה זה עונש אני לא יכול. לתקשר עם הבת שלי למי אני צריכה. לדבר אני שבועות שולחת כתבות לא מתייחסים אלי אני גם לא מבינה בפיסבוק הרב בה אם מישהו שומע רואה אותי יכול לעזור לאן אני פונה רציתי לדבר עם נציג וגם לא מתייחסים .האם בגלל דעותי הפוליטיים אני נחסמת

  5. לפני מספר ימים חשבון הפייסבוק שלי נחסם-סתם כך וללא שום סיבה. אציין כי אני משתמש בחשבון הפייסבוק שלי לצורך השתתפות במאבק הנכים במדינת ישראל בו אני לוקח חלק בשנים האחרונות. אני לא כותב בחשבון הפייסבוק שלי קללות, נאצות, איומים או דברי שטנה או בלע מסוג כלשהוא שבאמת יכולים להצדיק סנקציה כל כך קיצונית מצידם-מה עושים?

  6. חברה אנטי-ישראלית שבהתאמה מוחלטת לערכי השמאל תופסת פלורליזם כסובלנות כלפי דעות שמאלניות בלבד. זאת בזמן שהם מפרסמים בשמחה ובששון פוסטים איסלאמיסטיים, עריפות ראשים ושאר זוועות .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים