אחרי 14 שנות פעילות תפוז אנשים סוגרת את אתר הוידאו פליקס

לוגו אתר פליקס
לוגו אתר פליקס

אתר שיתוף הסרטונים הישראלי flix היה חלק ממערך אסטרטגי מבטיח של נכסי דיגיטל שהוקמו ע"י קבוצת תפוז אנשים ויועד להפוך לפלטפורמת הוידאו המובילה בישראל. 14 שנים אחרי שהוקם, טלטלות השוק שחווה מול פלטפורמות רב-לאומיות כמו יוטיוב של גוגל, לצד בעיות ניהוליות בקבוצת תפוז וירידה בטראפיק, פליקס מסיים תהליך גסיסה ארוך ועתיד להיסגר כבר בחודשים הקרובים כשמאגר הסרטונים האדיר שלו יוסר לחלוטין מהרשת.

פליקס שהוקם ב-2006, היה אתר שיתוף הוידאו הישראלי הגדול ביותר ובין הבודדים בקטגוריה בעברית, לצד heep של סלקום (שנסגר גם) ויוזמות שיתוף וידאו עצמאיות אחרות. קבוצת תפוז אנשים ראתה בפליקס נכס חשוב בסל הפלטפורמות שבבעלותה, שכלל גם את אתר הפורומים והבלוגים של תפוז, אתר BlogTV (שידורים חיים), ok (הקמת עמוד בית אישי), סנוז (מיקרובלוגינג), שאפו (משחקים) ונוספים, רובם בהשראת אתרים בינלאומיים.

תפוז ופליקס היו ככל הנראה הפלטפורמות הראשונות בישראל שתימרצו גולשים שהניעו טראפיק. פליקס הפעילה מודל שותפים בו חלקה רווחים עם שותפי תוכן ופאבלישרים ותפוז שהפעילה גם תוכנית שגרירים, שילמה CPM נאה לבלוגרים שהזרימו טראפיק לבלוגים שלהם שאוחסנו בבלוגייה של תפוז. תחת פלטפורמת פליקס גם נולדו יוצרים מהמוכרים בישראל, דוגמת רועי כפרי שהיה עובד תפוז-פליקס ופרח מתוך פלטפורמת הוידאו ביחד עם ניב מג'ר עם סדרות קאלט רשתיות כמו 'ניצה ולחם', 'חתולונובלה' ונוספות.

מודעה של flix בגלובס ב-2013
מודעה של flix בגלובס ב-2013

בספטמבר 2013 רכשה קבוצת קו מנחה של משפחת בגס את פעילות האינטרנט של תפוז אנשים בסכום זעום של 4.3 מיליון ש"ח. העיסקה כללה גם את אתר פליקס ואת "דף הבית הראשון שלי" (my first homepage) שמיועד לילדים.

קו מנחה לא הצליחה לשקם את תפוז וב-2015 מרבית ממערכת תפוז פוטרה ומנכ"לי הזרועות של תפוז, בהם דן חן שכיהן כמנכ"ל חברת האם, עזבו את תפקידם. בעקבות פרסום הדברים במזבלה, דרשה קו מנחה 1 מיליון ש"ח בפיצויים ואת הורדת הכתבה.

גם אחרי שקבוצת קו מנחה מכרה את אחזקותיה בתפוז ובאתר שיתוף הוידאו פליקס, בעליה החדשים של קבוצת תפוז אנשים לא הצליחו להחזיר עטרה ליושנה ובחודשים האחרונים קיבלו משתמשי תפוז הודעה לפיה מערכת האתר מיושנת מדי בכדי שימשיכו לתחזק אותה, כאשר על פי אור אליעז מנקסטר, תפוז לא תשמור על כלל ארכיון התכנים האדיר שהועלו לאתר הפורומים מאז 1996 ובמקביל תסיר מהאוויר את אתר פליקס. הנהלת תפוז אנשים אישרה את הדברים וכי FLIX יורד מהאוויר.

תגובת תפוז אנשים: "תפוז לא החליף מערכת במשך שנים רבות ואין לנו את היכולת להמשיך ולתחזק את המערכת הישנה. אנחנו עושים מאמצים בשבועות הקרובים להחליף למערכת חדשה שתוכל לשמש את הגולשים בשנים הקרובות. כבר יצרנו קשר עם מנהלי הקהילות שלנו שנותנים לנו פידבק על האתר החדש. אנחנו מנסים מאוד להעביר כמה שיותר מההודעות שנשלחו בפורום מהמערכת הישנה לחדשה. העברת הודעות רבות מאוד כמו שיש בתפוז למערכת חדשה זה אתגר לא פשוט. אנחנו מקווים שנצליח להעביר את כל ההודעות, אך אנחנו טרם יודעים. אנו משערים שבשבועות הקרובים נתחיל בתהליך ההעברה, וממליצים לגולשים לשמור מה שהם יכולים מהפורום הישן. אנו משתדלים שכל הפורומים והתוכן יעברו לאתר החדש אבל אנחנו עדיין לא בטוחים. אנחנו לא מתכננים להעביר את FLIX לאתר החדש".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. חבל חבל
    לא מאמין שכבר חלפו שנתיים אחרי שהאתר Flix נסגר
    לאן נעלמו הסרטונים שהיו
    כל כך אהבתי את האתר ההוא

  2. שיעבירו גם את הקומונות, אלבומים וכל מה שאפשר למערכת החדשה. ששום דבר לא יילך לעיבוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים