כך מרגיש אדם עם מוגבלות כשהוא גולש באינטרנט – נגישות ישראל ופובליסיס בקמפיין חדש

מתוך קמפיין נגישות ישראל
מתוך קמפיין נגישות ישראל

עמותת 'נגישות ישראל' ומשרד הפרסום Publicis משיקים קמפיין פרו-בונו חדש הכולל כלי דיגיטל, תשדירי רדיו וטלוויזיה להעלאת המודעות בדבר הנגשת אתרי אינטרנט ואפליקציות. תקנות נגישות לאתרי אינטרנט ישראליים נכנסו לאחרונה לתוקף.

עמותת 'נגישות ישראל' מעלה את המודעות לחובה החוקית של בעלי האתרים להנגשה באמצעות סרטונים המדגימים חוסר נגישות, תשדירי רדיו, פעילות ברשתות החברתיות ותשדירי טלוויזיה המשודרים בזמן קהילה. את המהלך מלווה משרד הפרסום פובליסיס ישראל ומערך יחסי הציבור מנוהל על ידי אורנה בן חיים.

במסגרת הקמפיין ישודרו תשדירים באורך 30 שניות המציגים את נאומו של ברק אובמה כשהוא מטושטש, כפי שחווה אותו אדם עם ליקויי ראייה, ובגרסה המדגימה ליקוי שמיעה, אובמה מופיע ברור אך קולו אינו נשמע. בסיום מופיע הכיתוב 'ככה זה מרגיש ל-25% מהאוכלוסיה, התוכן ברשת אינו נגיש לאנשים עם מוגבלות'.

קמפיין הסרטונים של נגישות ישראל:

הקמפיין עולה במקביל לפרסום סקר חדש שערכה העמותה, ב-136 אתרי אינטרנט נפוצים בישראל בתחומים שונים; אתרי ממשלה ורשויות, שירותי בריאות, אתרי קניות, חנויות ספרים, אוכל, משרדי כרטיסים, מלונות, תעופה, שירות ציבורי, ביטוח ועוד. רק 4 אתרים מתוך 136 זכו לציון של 90 ומעלה. ארבעה אתרים נוספים קיבלו ציונים בין 70 ל-90 (כמעט טוב).

שאר האתרים בישראל אינם נגישים ברמה סבירה. משמעות הדבר לאנשים עם מוגבלות היא חוסר יכולת להשתמש באתרים הכי חשובים בישראל, ביניהם אתר משרד התחבורה, משרד התיירות, אתר האגף לשיקום נכים של משרד הביטחון ואתרים ממשלתיים ומסחריים נוספים.

קמפיין הרדיו של נגישות ישראל:

אתרים נגישים הם אתרים עם התאמות טכניות בהן אנשים עם מוגבלות יכולים לגלוש. כך לדוגמה עיוור יוכל לגלוש באתר בעזרת מסך ברייל או בסיוע תוכנה המקריאה טקסטים, לקויי ראיה יוכל להגדיל פונטים ולשנות צבעים, אנשים עם מוגבלות בידיים יוכלו לתפעל את האתר על ידי לוח המקשים או בסיוע טכנולוגיית מסייעות, סרטונים יכללו כתוביות לטובת לקויי שמיעה, וכל תמונה תתואר ויזואלית לטובת הקראה ללקויי ראייה ועיוורים. האתרים מונגשים לפי התקן הישראלי לנגישות, תקן 5568 המאמץ את ההנחיות הבינלאומיות WACG 2.0 – Web Content Accessibility Guide עם מספר שינויים קלים.

יובל וגנר, נשיא עמותת 'נגישות ישראל' מסר: "הקמפיין חיוני מאין כמוהו. מלבד החובה החוקית של בעלי האתרים להנגשה, מדובר גם בחובה מוסרית ואזרחית. בישראל של 2015 אי אפשר להתנהל מבלי להיות מחובר לאינטרנט ולגלוש, וכאשר הזכות הזו נמנעת מאנשים חלה אפליה קשה באיכות חייהם של אלה המתמודדים עם קשיים מלכתחילה. בעזרת הקמפיין אנחנו מצפים להעלאת המודעות לנושא בקרב בעלי האתרים, מנהלי התוכן וכל מי שעוסק בתחזוקה היומיומית של אתרי האינטרנט בישראל. מטרתנו היא לגרום לבעלי האתרים ליזום את ההנגשה ולקדם את המקצועיות של מפתחי אתרים ויישומים. לשם כך פתחנו קורס הכשרה מקצועי בדיוק לקהלים אלה. ביחד נשפר את איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים