טמטום צרכני: הקלידו את סיסמת הפייסבוק, קבלו שוקולד

para

שטראוס עלית בפעילות חג במסגרתה נוצרו מספר מכונות ממכר בעלות התממשקות לפייסבוק אשר נפרסו במיקומים אסטרטגים ברחבי הארץ: ים המלח, ספארי ר"ג, מתחם התחנה בתל אביב, צומת גולני וצומת הגושרים. לאחר שפוקדיהן ביצעו בתוך הממשק שבמכונה login לפייסבוק שלהם ועשו צ'ק אין, אלה קיבלו בתמורה שוקולד פרה במתנה.

במבט ראשון – הפעילות עצמה חמודה אולם בניתוח לעומק מדובר בפעילות חסרת אחריות מצד המותג שכנראה חיפש בכוח וללא חשיבה היקפית, להצטייר כחדשני ולעשות "עוד משהו מגניב". כל שנותר לי זה לאחל לכל הצרכנים הדבילים שהקלידו את פרטי הפייסבוק שלהם (לרבות סיסמא) בתוך המכונות של עלית – חשבון פייסבוק פרוץ.

עשיתי צ'ק אין וקיבלתי במתנה: שוקולד חלב במילוי קרם חלב.
עשיתי צ'ק אין וקיבלתי במתנה: שוקולד חלב במילוי קרם חלב.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

7 תגובות לפוסט

7 תגובות

  1. [Comment ID #88794 Will Be Quoted Here]

    דווקא נראה לי פעילות די זולה. אין פה איזה פיתוח חסר תקדים חוץ משימוש בכלים של פייסבוק.
    לגבי החשיפה אתה גם טועה. תחשוב על כל אלפי האנשים שעשו שימוש במכונה, עכשיו גם תכניס את כל החברים שלהם שנתקלו בסטטוס שלהם בפייסבוק. יוצא מספר די מכובד, לא?

  2. אני לא מבין על מה התלונות, זו הדרך שביצעו את זה.

    אני האמת שמח לראות שלקוחות מאשרים דברים כאלה, שהם לא זולים, ותכלס לא מגיעים לקהל רחב במיוחד.

    נכון, זה לא חדשני, אבל בשביל ארץ ישראל זה עדיין יחסית נדיר.

  3. [Comment ID #88789 Will Be Quoted Here]

    רונן, אם למישהו יש את היכולת ל"שתות" סיסמאות הוא היה עושה את זה ליד בנקטים.
    אני מבין את הקושי לפרגן, כי זו פעילות מגניבה שברור שתצליח.

  4. נו, באמת.
    אני לא חושב שלמישהו יש מה לעשות עם כל הסיסמאות – שם, מעלית.
    הרי, עם גישה כזאת, אסור לתת גם לפייסבוק את המייל, צריך לחשוב בכל כניסה על סיסמה חדשה לגמרי ושבה מעל 20 תווים (מתוך מחשבה שיפעילו לך תוכנה שתגלה את הסיסמה), ולשים 5 מנעולים לבית.
    זה לא רציני.

    עוד דבר: היום – יש באינטרנט דרך להתחבר מחשבון אחד לחשבון אחר. כלומר – דרך פייסבוק לחשבון ביאהו וכו'. אני בטוח שפייסבוק לא נותנת ליאהו את האפשרות לגלות את הסיסמאות, אלא יש מערכת שעושה את הקישור בלי להעביר את הסיסמה. יכול להיות שדרך הצפנה או משהו. לדעתי – גם כאן כך קרה.

  5. בוא תראה שמישהו לא עומד בצד ושותה לכולם ת׳סיסמאות.. באמת חסר אחריות. פעילות מרושלת. הייתם יכולים לבצע צ׳יקאון ולייצר לו שרשרת תגובה אחרת במקום לחלוב מיוזרים את הססמה שלהם.
    גרוע ומרושל – ובניגוד למה שעפר לשם כתב, השימוש של דורי בספה סנסציונית דווקא כן הגיוני ונכון פה.

  6. בתור החברה שביצעה את הפיתוח הטכנולוגי ל"טמטום הצרכני" אני חש צורך למחות בתוקף על הידיעה ההזויה הזו.
    הקלדת היוזר והסיסמא הינה הקלדה ככל הקלדות הפייסבוק בעולם – היא משתמשת בטכנולוגיית הפייסבוק קונקט. הסיסמה מוקלדת ישירות אל תוך דפדפן שנמצא מאחורי הקלעים של הממשק הגרפי, היא אינה נשמרת ומשמשת אך ורק לאישור של אפליקציית פייסבוק חוקית למהדרין (שאגב מופיעה גם בצילום המסך של הידיעה). מכאן ועד "דבילים" ו"חשבון פייסבוק פרוץ" המרחק הוא רב.
    אני מבין שצריך להיות חצוף/ נועז/ מגניב/ יצירתי וכו' – אבל צריך לדעת את העובדות הבסיסיות לפני שכותבים את מה שכותבים. מה גם שאם אותה פעילות היתה נעשית ע"י סוכנות קד"מ/ דיגיטל אחרות וספיצפיות – הידיעה הייתה מהללת אותה (וזה נכתב מנסיון של פעילויות שהיינו מעורבים בהן, עם טכנולוגיה זהה, וזכו כאן לאיזכורים חיוביים אין סוף). חג שמח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים