עקודים – הזמרת קרן פלס משיקה ספר חדש

קרן פלס, קרדיט זיו קורן
קרן פלס, קרדיט זיו קורן

'עקודים' ספר הביכורים של קרן פלס בהוצאת ידיעות ספרים הוא רומן אמיץ אודות אחד הפצעים הפתוחים בחברה הישראלית, המיטיב למפות את הנוף הפנימי של מי שנחשפו בבחרותם לאימי המלחמה ושנפשם לא העלתה ארוכה, ולשרטט את גלי ההדף שלה המהדהדים בחיי קרוביהם. פלס כתבה את הספר במשך שלוש שנים בעקבות היכרות אישית וידידות גדולה עם לוחמים מפלוגה ו' של גדוד 890 במלחמת יום הכיפורים. דמותו של נמרוד, גיבור הספר עקודים, מבוססת על אחד הלוחמים המיתולוגיים של הפלוגה, שפלס ראתה עצמה שופר לזיכרונותיו ולכאביו.

עטיפת הספר עקודים. עיצוב - פיני חמו
עטיפת הספר עקודים. עיצוב - פיני חמו

על הספר: תמר בת השלושים גרה לבד בדירה בתל אביב כי זה עדיף על שותפים, ועובדת כמארחת במסעדה כי זה עדיף על מלצרות. אמה נפטרה לפני שנה, ועם אביה ניתקה תמר את הקשר, כי יש דברים שפשוט עדיף שלא לדבר עליהם. מה גורם לה לעזוב יום אחד באוקטובר 2011 את השגרה המוכרת שבנתה לעצמה בעיר הגדולה ולצאת למסע בצפון הארץ עם נמרוד, חבר של אביה לפלוגה במלחמת יום הכיפורים? נמרוד, גבר רחב כתפיים, כבן שישים, מצליח לפרוץ בתמר חומות של הדחקה ולעורר בה תשוקות וערגות שהיא חשבה שכבר אין בה יותר.

במהלך המסע הבלתי צפוי והמטלטל בן שמונת הימים מתוודעת תמר לעוד חיילים מזדקנים מאותה פלוגה, שנדמה שמעולם לא השתחררו ואינם שוכחים דבר. דרכם היא לומדת לגלות מי היה אביה באותה מלחמה, מה נכבה בו אז ומהן ההשלכות מתוך כך על נפשה שלה. עקודים הוא ספר על מציאות ישראלית שתוקה וכואבת. על לוחמים שחיים את הקרבות בתעלה מדי יום כבר כמעט ארבעים שנה, על הפצעים המדממים בהם ובבני המשפחה שלהם, על אהבה למרות השיגעון ועל השיגעון שבאהבה. קרן פלס היא מוזיקאית, זמרת ויוצרת ישראלית מצליחה ומוערכת. עורך הספר הוא איתמר אורלב, בנו של אורי אורלב.

קרן פלס, קרדיט זיו קורן
קרן פלס, קרדיט זיו קורן

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. קרן היא בן אדם מוכשר בטירוף למי שלא יודע.
    ברור ובטוח שהיא כתבה את הספר המצוין הזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים