חשיפה: כך הפכה אפליקציית הצילום הפופולארית אינסטגרם למעוז המתאבדים ברשת (תמונות קשות לצפייה)

IMG_5406

לפני כחודש, אינסטגרם, אפליקציית הצילום הפופולארית יצרה כמה כותרות בבלוגספירה הישראלית לאחר שתמונת עירום של מישל יבור נמחקה (הסיפור המלא אצל עידוק). בכל הנוגע לתופעת הפורנוגרפיה, אינסטגרם חסמה עשרות תגיות אשר קשורות לעירום ואינה מאפשרת לחפש מונחים כדוגמת Sex, Porn ותגיות נוספות אשר גם אם הגולש מתייג תמונות תחתיהן, אלא אינן מופיעות בחיפוש. חסימת התגיות כמובן שאינה משפיעה על כמות התוכן הפורנוגרפי באפליקציה ו/או על הקושי באיתור תוכן שכזה, כאשר מדי יום מועלים לאפליקציית הצילום למעלה מ-15,000 תמונות אשר מתוייגות תחת pornstagram, pornstar ותגיות נוספות, תגיות אשר אינסטגרם עדיין לא חסמה או כלל אינה מתכננת לחסום.

מבדיקה של המזבלה מתגלה שתמונות העירום והפורנוגרפיה באפליקציה אינן הצרה היחידה ואולי השולית ביותר של אינסטגרם אשר לאחרונה נרכשה על ידי פייסבוק. מדי יום מועלות מאות תמונות של גולשים אשר מתעדים בזמן אמת ניסיונות התאבדות, לרבות חיתוך ורידים, תלייה ועוד, כל זאת לעיני כל ובידיעתה של אינסטגרם. מפעילי האפליקציה מצידם אינם עושים דבר לטיפול בתופעה למעט מתן אזהרה בעת החיפוש אחר תגיות ההתאבדות והתכנים הבעייתיים מתפרסמים ללא מודרציה או סינון. יתרה מכך לא נעשה שום ניסיון אמיתי מצד אינסטגרם להציל את חייהם של הגולשים – לאתרם ולהודיע לרשויות החוק המקומיות.

מדי יום מועלות כ-500 תמונות תחת תגיות הקשורות להתאבדות, ביניהן התגית הראשית Suicide. היום בבוקר, בפרק זמן של 6 דקות נצפו 5 תמונות של גולשים אשר בחרו לשתף את עוקביהם בכך שחתכו ורידים. אחד הגולשים אף העלה תמונה בו נראה סכין גילוח בסמוך לורידיו ושאל, "האם לבחור בבית חולים או בחדר המתים?" גולשת אחרת ששיתפה תמונות מזעזעות כתבה "אני שונאת לחיות חיים שלא שווה לחיות אותם". מטריד.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

  1. לא יודע זה מוזר שמישהו ינסה להתאבד ויעביר את המסר באינסטגרם, הייתי מצפה מבנאדם כזה קודם להעביר מסר לאנשים הקרובים, אחרי זה לכל העולם… אלא אם כן אין קרובים… וזה היתרון ברשתות החברתיות, שאפילו בנאדם שאין לו חברים מוצא חברים, ובין כל ה"חברים" הוירטואלים האלה עם כמה שהם לא באמת חברים, אולי יש אחד שאכפת לו מבני אדם וירצה לעזור לו, אפילו במילה מנחמת כלשהי. יש פה ושם אנשים שאכפת להם יותר מעצמם וממעגל החברים הקרוב אליהם

  2. לא מבין מה ההפתעה.. זה קיים בכל מקום באינטרנט, למה לא באינסטגרם? רוב התגיות הקשורות לעירום וסקס חסומות [אבל יש להן תחלופות] והם כנראה לא חשבו על נושא ההתאבדות.
    בכלאופן, ברגיל.. זה היה נפוץ אפילו ב-"ישראבלוג" לפני כמה שנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים