עמוד פייסבוק חדש יגלה לכם את הפואנטה שמאחורי מלכודות הקליקים של אתרי החדשות

מלכודת קליקים - אילוסטרציה
מלכודת קליקים – אילוסטרציה
לייק כבר עשיתם?
לייק כבר עשיתם?

בחודשים האחרונים, יותר ויותר אתרי חדשות ישראלים החלו לאמץ את מתודת 'הכותרות הטיזריות' וזאת במטרה להניע את עוקביהם בעמודי הפייסבוק להקליק על הקישורים היוצאים ולגלות את הפואנטה שמאחורי הסיפור המסקרן. התופעה, אשר זכתה לשם 'מלכודות קליקים' אף זכתה לאחרונה להתייחסות מצד הרשת החברתית 'פייסבוק' אשר הודיעה לפני כחודשיים על כוונתה להטיל סנקציות על עמודים אשר דוגלים בשיטה כדרך קבע.

YNET, ישראל היום, רשת, מאקו, וואלה! ומרבית מאתרי החדשות הגדולים בישראל, הפכו את השיטה למדפסת כסף וטראפיק, תוך ניצול ציני של סקרנות הגולשים ולעיתים גם ניצול המצב האמוציונאלי שלהם, כפי שבא לביטוי בשיאו של מבצע צוק איתן, לאחר שמרביתם לא בחלו בשום אמצעי וניצלו את העצב הלאומי סביב חיילי צה"ל שנהרגו במבצע וזאת במטרה למשוך את הגולשים להקליק על הכתבות.

ראוי לציין כי בזמן שפייסבוק מתיימרת להילחם בתופעה, היא זו שיצרה אותה לאחר שבמשך שנים קיצצה את החשיפה האורגנית של העמודים ו"כפתה" על מפעיליהם לנקוט בטקטיקות שונות ומגוונות בכדי למקסם את תפוקתו של העמוד. בחודשים האחרונים החלה פייסבוק בפריסת את מודל "הגן הסגור" שלה ומוערך כי תופעת "מלכודות הקליקים" רק תגבר, במיוחד בקרב גופי התקשורת הגדולים, אשר יהיו מוגנים מפני סנקציות מצד פייסבוק, אשר כנראה תבחר דווקא להיטפל לאתרים קטנים יותר ולכאלו אשר עמוד הפייסבוק שלהם לא נבחר לאימות.

עמוד פייסבוק בשם 'אמ;לק' (ארוך מדי, לא קראתי) אשר הוקם לאחרונה, שם לו למטרה לחסוך מהגולשים את הכניסה לכתבות מסוג זה תוך חשיפת הפואנטה הנסתרת שבכתבה עצמה לצד תקציר וקישור לכתבה המקורית. מפעילי העמוד אשר זהותם אינה ידועה, אף קוראים לגולשים להטריל את עמודי הפייסבוק אשר דוגלים בשיטה, ולחשוף בתגובות לסטטוסים את הפואנטה של הכתבה המקורית. קליק לביקור בעמוד הפייסבוק. תודה לעידן ליברמן ולעידו קינן על הטיפ.

קראו גם:
חשיפה: אז כמה כסף YNET עושים ממלכודות הקליקים? מדפסת הכסף נחשפת לראשונה

מלכודת קליקים - אילוסטרציה
מלכודת קליקים – אילוסטרציה

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים