ברייקינג: אתר גלובס הופל לדקות ארוכות ■ האחראים לכך חושפים בפני המזבלה את הסיבה

גלובס למטה: צילומי מסך שנשלחו למזבלה
גלובס למטה: צילומי מסך שנשלחו למזבלה
איכה גלובס? צילום מסך
איכה גלובס? צילום מסך

ראשוני: שרתי אתר הכלכלה גלובס (Globes) הושבתו הלילה (15.1) החל מהשעה 02:39 ולמשך דקות ארוכות, סה"כ כ-17 דקות במצטבר. גולשים אשר נכנסו לאתר נתקלו בהודעת דפדפן "החיבור לשרת אינו זמין".

ממידע ראשוני אשר מגיע למזבלה בדקות האחרונות, עולה כי לא מדובר בתקלת חומרה/תוכנה או בעבודות תחזוקה מצד גלובס, וכי מאחורי המתקפה והשבתת השרתים (מתקפת DDOS) של האתר עומדת קבוצת נאמני סטטוסים מצייצים אשר החליטה לפעול להורדת גלובס מהרשת וזאת כאות הזדהות עם אבי לן, מפעיל עמוד הפייסבוק "סטטוסים מצייצים" אשר היה יעד "למתקפה" מצד גלובס עם חשיפת "מחירון הסטטוסים השיווקים" של סטטוסים מצייצים ביום רביעי.

כזכור ביום רביעי, נחשף באתר גלובס מחירון המציג את עלויות הסטטוסים השיווקים הנמכרים בעמוד הפייסבוק הפופולארי 'סטטוסים מצייצים' של הזוג אבי ועדי לן. המחירון הציג כי לן גובה אלפי שקלים עבור פרסום סמוי בעמוד המונה כ-713 אלף אוהדים וזאת ללא גילוי נאות מצידו ובניגוד לתקנון השימוש של הרשת החברתית. הכתבה של גלובס זכתה לאיזכורים ולשיתוף פעולה אוהד במיוחד מצד גופי התקשורת בישראל, ביניהם; הארץ, YNET, חדשות 22, קשת, רשת וגופי חדשות מרכזיים נוספים.

בעקבות החשיפה של גלובס, אבי לן מפעיל עמוד 'סטטוסים מצייצים' כתב בעמוד: "זה לא יעזור. לא ישתיקו אותנו. נמשיך להעלות תוכן ויראלי, אותנטי, מבדר, וגם בועט ותובעני, שבא מכם, אך ורק מכם. אף טייקון, אף גוף תקשורת, אף גורם מסחרי לא ישתיקו אותנו!".

קבוצת הפעילים אשר עומדת מאחורי השבתת גלובס הלילה, מסרה למזבלה כי מדובר ב"ניסוי כלים" לקראת מתקפה רחבה יותר מחר אשר מטרתה הורדת גלובס.

עידכון: עמוד סטטוסים מצייצים הוסר הבוקר (שישי) מפייסבוק. פייסבוק ישראל אישרה את הפרטים ל-YNET ומסרה כי "מכירת פוסטים מנוגדת לכללים של פייסבוק, לכן העמוד הוסר ומפעילו קיבל אזהרה".

לאור הסרת מצייצים, אבי לן כתב: "שימו לב, בעקבות הורדת סטטוסים מצייצים, קמו מספר דפי פייסבוק מתחזים לסטטוסים מצייצים. אלה אינם דפים שלנו, והם משתמשים בלוגו שלנו. מדובר ברמאים גנבי לייקים. "סטטוסים מצייצים" יש רק אחד – ואנחנו עושים הכל כדי שהוא יחזור לאוויר בהקדם. אבי לן. תודה לכולם על התמיכה."

מבט עם יעקב אילון – "התעשייה המשומנת של עידן הפייסבוק"

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. אבי לן לא מבין שהבעיה שלו היא לא עם גופי התקשורת, אלא עם הקהל שלו שמעכשיו לא יאמין למילה שיוצאת לו מהפה. ככה זה שמשקרים לאנשים שמפרנסים אותך.

    מקווה מאוד שהעמוד הקלוקל הזה, שיצר תרבות של עליהום וחיסול חשבונות לא יחזור לאוויר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים