בהוראת בית המשפט – עמוד סטטוסים מצייצים של אבי לן חוזר לאוויר

סטטוסים מצייצים
סטטוסים מצייצים

תדהמה במסדרונות פייסבוק ישראל: כמעט שלוש שנים עברו מאז שעמוד הפייסבוק הפופולארי 'סטטוסים מצייצים' של אבי לן הוסר מפייסבוק ועתה בית המשפט קובע כי על פייסבוק להשיבו לאוויר, לא יאוחר מיום ראשון הקרוב.

בפסק הדין שהעניק השופט רחמים כהן לפני דקות ספורות נכתב: "הנתבעות ישיבו את הדף סטטוסים מצייצים לשירות פייסבוק, כפי שהיה ערב סגירתו, עד ליום 17.12.2017 בשעה 18:00." השופט אף קבע כי פייסבוק תשלם לתובעים הוצאות בסך של 75 אלף ש"ח ושכר טרחה בסך של 150 אלף ש"ח וזאת בתוך 30 ימים מקבלת הכרעת הדין של בית המשפט המחוזי בת"א.

החלטת בית המשפט
החלטת בית המשפט

עורך הדין גיא אופיר שמייצג את בני הזוג לן במשפט, פירסם בפייסבוק: "העמוד "סטטוסים מצייצים" חוזר!! כך קבע עתה בית המשפט המחוזי בתל אביב בפסק דין המורה לפייסבוק להחזיר את העמוד עד יום ראשון הקרוב בשעה 18:00 לרשת פייסבוק ולשליטתו של אבי לן. כמו כן, בית המשפט (השופט רחמים כהן) חייב את פייסבוק לשלם לאבי לן הוצאות משפט על סך של כרבע מיליון שקל בגין התנהלותה. אנו גאים להיות חתומים על ההצלחה בתביעה זו שההשלכה שלה היא גם לגבי זכויות כל משתמשי פייסבוק ובוודאי אלו שנחסמו, ועמודם ניטל מהם בהחלטה שרירותית וכוחנית של פייסבוק".

סטטוסים מצייצים שהוקם ב-2010 על ידי בני הזוג עדי ואבי לן, היה לעמוד הפייסבוק הפופולארי, הגדול והמרכזי ברשת החברתית בישראל, עם כמעט 800 אלף אוהדים בשיאו. בינואר 2015, לאחר פרסום בגלובס כי בסטטוסים מצייצים נמכרו סטטוסים שיווקיים לצד שלישי וזאת ככל הנראה בניגוד לתנאי הפלטפורמה, פייסבוק ישראל הסירה את העמוד בצורה חד צדדית וללא מתן אפשרות לערעור. מאבקו של לן התמקד בשנים האחרונות בעיקר בבית המשפט שם הוא מיוצג על ידי עורך הדין גיא אופיר. לן בחר להתרחק מהתקשורת וסירב להתראיין בנושא. רק באחרונה החליט להשתתף בסדרת תוכניות של חן ליברמן על פייסבוק, מה שמוערך כי סייע לשופט בקבלת ההחלטה בנושא.

עבור פייסבוק שמיוצגת בין היתר על ידי הרצוג פוקס נאמן מדובר בלא פחות ממכה אנושה. תאגיד הענק שרגיל לדרוס את תובעיו בבית המשפט ולהעלים את קולות המחאה נגדו בתחומי הרשת החברתית, מקבל אות אזהרה תקדימית מהשופט שמעביר לרשת החברתית מסר לפיו אפילו היא אינה מוגנת עוד.

בזמן שפייסבוק עתידה לערער על גזר הדין, השאלה שנשאלת כעת היא האם פייסבוק בכלל מסוגלת ליישם את קביעת השופט, לפיה היא תצטרך להשיב את עמוד סטטוסים מצייצים "כפי שהיה ערב סגירתו". משמעות הדבר היא שפייסבוק תאלץ להשיב את העמוד על כלל תכניו, האם ארכיון התכנים שהושבת ב-3 השנים האחרונות עדיין קיים בשרתי פייסבוק? את התשובה לכך נקבל עד יום ראשון בשעה 18:00.

פייסבוק ישראל ו'שלום תל אביב' סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. מארק צוקרברג הובהל לבית חולים במצב קשה בעקבות התקף צחוק בלתי נשלט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים