לא רק גלובס וכיכר השבת, החל מהיום גם אתר ynet במאבק מול גולשי אדבלוק

אדבלוק, קרדיט אילוסטרציה: מתן נחום
אדבלוק, קרדיט אילוסטרציה: מתן נחום

אתרי החדשות המובילים גלובס וכיכר השבת לא לבד במערכה מול משתמשי חוסמי הפרסומות שבראשה תוסף אדבלוק. גם אתר החדשות ynet מקבוצת ידיעות אחרונות, משיק החל מהיום מערכת התראה למשתמשי התוסף הפופולארי שעל פי הערכות של בכירי גלובס, משמש כיום כ-25% בממוצע מסך הגולשים.

המערכת שהושקה ממש בשעה האחרונה ונמצאת עוד בשלבי הרצה, מאפשרת לגולשים בשלב זה לפחות, להמשיך לגלוש באתר למרות השימוש באדבלוק, לא ברור האם בשלב מאוחר יותר עתידים האתרים לחסום לחלוטין את גישת הגולשים.

בהודעת הפופ-אפ שמופיעה ב-ynet נכתב: גולש/ת יקר/ה, מערכת האתר זיהתה כי אתה גולשים באתר עם רכיב חוסם פרסומות Adblock. רצינו להביא לידיעתכם עי התוכן אותו אתם קוראים ב-ynet מוגש לכם בחינם. הפרסומות הן שמאפשרות לנו להמשיך ולהעניק לכם את התוכן החדשותי, האמין והעדכני ביותר ללא תשלום. למשיך גלישה באתר נודה לכם באם תסירו את חוסם הפרסומות שהתקנתם".

ynet אדבלוק
ynet אדבלוק

בעין האתרים וגופי המדיה, חוסמי הפרסומות הפכו למכה עולמית. בזמן שהאתרים מנסים למקסם רווחים ונאבקים מול גולשים שחוסמים את מרבית הפרסומות, גם יוצרי אדבלוק עצמם, עברו כבר מזמן לצד השני ומגלגלים סכומי עתק, יש האומרים כספי 'פרוטקשן' שנגבים מרשתות פרסום וגופים גדולים שרוצים כברירת מחדל להופיע ב-whitelist של התוסף.

הנזק הכלכלי הוא כאמור גדול, אולם ההשלכות של השימוש באדבלוק מרחיקות לכת. בבחינת אומדן הנזק מוערך כי מדובר בסדר גודל של מיליוני שקלים עבור האתרים הגדולים, שעם התרחבות התופעה אלה יאלצו למכור יותר תוכן שיווקי סמוי או גלוי תוך שימוש בשלל פתרונות טכנולוגים במטרה לעקוף את חוסמי הפרסומות ואף אולי גם להציע מנויים בתשלום בדומה לחומת התשלום של 'הארץ'.

קראו גם: גלובס עשו מעשה אמיץ מול גולשי אדבלוק וחוסמי הפרסומות

באותה נשימה ראוי לזכור כי אתרי החדשות, בין אם אהודים פחות או אהודים יותר, ראויים להתפרנס מפועלם, חסימת פרסומות אינה הפיתרון הנכון לאורך זמן אלא דיאלוג בין קהל הגולשים לאתרים עצמם. תוסיפו לכך את העובדה שמשרדי הפרסום כבר מזמן לא עושים באנרים איכותיים וקריאייטיבים שראויים שלא לחסם ואת הפתרונות הטכנולוגים, בדגש על תחום הוידאו שלדעת גולשים רבים מעיבים על חווית הגלישה.

ב-ynet אף צירפו לפופ אפ קישור להסבר מפורט כיצד מנטרלים את השימוש באדבלוק באתר ומכניסים את ynet ל-whitelist של האדבלוק, רשימה שכאמור מאפשרת הצגת פרסומות נקודתית באתרים שברשימה.

ynet אדבלוק
ynet אדבלוק

בתמונה מעלה: אדבלוק וההודעה של ynet קרדיט אילוסטרציה: מתן נחום

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

18 תגובות לפוסט

18 תגובות

  1. כלל לא מבין את הבעיה, העיתון, כעסק, מעוניין להרויח כמה שיותר, הצרכן, רוצה בזול ובתנאים שלו. חסימת פירסומות איננה עניין מוסרי בכלל, זה הדיל. יבוא העיתון ויחסום לחלוטין את הכניסה למשתמשי "חוסם פירסומות" ואז הצרכן יחליט מה שטוב עבורו. להסיר את החוסם או לעבור לעיתון אחר. (אגב אני משלם לעיתון הארץ, וגם זה פתרון קביל)

  2. לגבי ynet, זה קצת דמגוגיה, גם אחרי חסימת הפירסומות האתר מלא פירסומת בצדדים, בסוף האתר וכמובן בכתבות שמתחזות לכתבה עיתונית ושהם בפועל כתבה פירסומית.
    החוסם חוסם פירסומות קופצות ומעצבנות במיוחד וחבל שהוא גם לא חוסם את כתבות הוידאו שמתחילות אוטומטית

  3. הבעיה איננה בפרסומות הרגילות אלא בפרסומות שקופצות ומתזזות ולא מאפשרות לקרוא.
    המפרסמים מגזימים בהשתלטות על המסך. בנפרד מותקנות בבתים גירסאות שונות של אקספלורר. כך שאי אפשר לעקוב אחרי מה שהפרסומות מעוללות בכל עמדה ועמדה.
    אם המפרסמים ירסנו את הברוטליות שלהם ויישימו גבולות ברורים לפרסומות, הצרכנים לא יתאמצו לחסום.

  4. אז הוא צריך לחסום בעצמו את הכניסה לYnet
    כל האתר הזה פרסומת אחת גדולה

  5. בעדכון של ה- easylist גם הפופ-אפ הזה לא מופיע. הרי זה בדיוק כמו כל פרסומות, לכן אין שום בעיה לחסום את זה…
    ממליץ לחברים ב- ynet להתחיל ולחפש פתרנות יותר אלגנטים.

  6. אין לי בעיה שישמו פרסומות, הבעיה היא שהם מאפשרים פרסומות פלאש שמרצדות וקופצות לכל מקום ופשוט אי אפשר לקרוא את העיתון. שישימו פרסומות שנשארות במקומן, שלא גורמות לכאב ראש ואפילפסיה ובשמחה אני אוריד את החוסם. תכל'ס גיליתי את adblock בגלל YNEt. לא ניתקלתי בעוד אתרים כל כך אגרסיביים.
    אם הם ימכרו מנויים אז על אחת כמה וכמה אני מצפה שהם ידאגו שהפרסומות יהיו נורמליות.
    שוב, אין לי בעיה עם פרסומות אלא עם פרסום אגרסיבי שלא מאפשר לקרוא.

  7. מעניין אבל אם יש כאן הנעה לפעולה נגיד אני רואה אתזה – ל אאכפת לי שחברה כמו YNET תפסיד להפך אני ישמח שיש לי – לאזרח הקטן מקום וכח עליהם
    דבר שני למה שאני יסבול כי הם מרוויחים פחות – מעניין מאיזה תובנה הם הביאו את זה שמישהו יקשיב להם ויעשה איתם את החסד הזה
    – אם זה עובד —מישהו אשמח לדעת

  8. תוסיפו את החוקים הבאים ל ADBLOCK, יחסום גם ת'שיט הזה
    ynet.co.il###cboxContent
    ynet.co.il###cboxLoadedContent
    ynet.co.il###cboxOverlay
    ynet.co.il###cboxWrapper
    ynet.co.il###colorbox
    ynet.co.il###inline_content_1

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים