מ-45% ל-3.9%: האם מהלך האנטי אדבלוק של עומרי חיון הצליח במקום שאחרים כשלו?

עומרי חיון, אדבלוק
עומרי חיון, אדבלוק

האם מאבק "האנטי אדבלוק" של אתרי התוכן המובילים בישראל מצליח לשאת פרי? בחודשים האחרונים פורסם רבות במזבלה על "האויב" החדש של אתרי התוכן הישראלים, חוסמי הפרסומות אדבלוק, אדבלוק פלוס ודפדפן האדבלוק הייעודי. אל מאבק אתרי התוכן הצטרפו כמה ממותגי האינטרנט המובילים בישראל, ביניהם גלובס, ynet, עומרי חיון, קבוצת אתרי קו מנחה (ביזפורטל, תפוז, אייס וכו'), כיכר השבת ונוספים, שהחליטו לפנות לליבם של קהל הגולשים עם בקשה ג'נרית – "הסירו את חוסם הפרסומות או הכניסו את האתר לרשימה הלבנה".

בזמן שמרבית האתרים מאפשרים בשלב זה את המשך הגלישה גם למשתמשי האדבלוק, בפורטל עומרי חיון הושקה חסימה כללית של אותם גולשים וכפי שפורסם במזבלה, גולשים שנכנסו לפורטל עם דפדפן עליו מותקן חוסם הפרסומות, הועברו באופן אוטומטי לעמוד ייעודי, בו נכתב:

"אין באפשרותך לגלוש בפורטל עומרי חיון, הסר חוסם פרסומות, שלום, מערכת פורטל עומרי חיון זיהתה כי הינכם משתמשים בחוסם פרסומות Adblock. לחסימת פרסומות יש משמעות אחת בלבד, והיא פגיעה ביכולת של הכותב להתפרנס מעבודתו. אנא הסירו את חוסם הפרסומות או לחילופין הוסיפו את פורטל עומרי חיון לרשימה הלבנה של האדבלוק והמשיכו ליהנות מתוכן איכותי, ראשוני ובעיקר כזה שאתם רוצים לקרוא בחינם".

עומרי חיון, אנאליטיקס
עומרי חיון, אנאליטיקס

קהילת האדבלוק הישראלית ומפתחים שונים, ממהרים להתעדכן בסנקציות השונות של האתר ולהוציא עידכונים ותוספים ייעודים שמטרתם להעלים את ההודעות והחסימות באתרים, עד כה מדובר אולם מדובר בנתח גולשים נמוך במיוחד של אלפים בודדים שהתקינו את עידכונים והתוספים החדשים. כפי שפורסם לראשונה במזבלה, על פי הערכות של בכיר בגלובס, מממוצע השימוש באדבלוק עומד כיום עומד על כ-25% באתרי התוכן הגדולים ועל פי הערכות של בכיר אחר בענף האינטרנט בישראל, עד הרבעון הראשון של 2016, למעלה מ-50% מהגולשים יחסמו פרסומות.

כחודש לאחר השקת הפיילוט, עומרי חיון חושף לבקשת המזבלה את תוצאות הניסוי, שמעלות כי בטרם הטמעת החסימה, כ-46% מגולשי הפורטל השתמשו בחוסמי פרסומות שונים ועל פי נתונים מעודכנים להיום, מדובר בכ-1.5% בלבד מסך הגולשים שמשתמשים בחוסף הפרסומות (נכון להיום, 16.12) וכ-3.9% בראייה חודשית מאז השקת הפיילוט.

בפורטל עומרי חיון גולשים כ-1.5 מיליון יוניקים מדי חודש שצופים במיליוני דפים, בשונה מהתפיסה הרווחת, קהל האתר אינו רק ילדים או צעירים, רכילות מעניינת את מרבית מהגולשים, בכל הגילאים והמיקודים השונים, כך עולה מנתוני האנליטיקס של הפורטל, כך שעל פניו נראה כי קלף הסקרנות והצורך ברכילות ועידכונים סביב תוכניות הריאליטי השונות, הוא זה שהצליח לגרום לחלק ניכר במיוחד של הגולשים לבטל את חוסם הפרסומות בפורטל.

זהו כמובן אינו פיתרון גורף, גולשים ימצאו דרכים נוספות לצרוך תוכן עם כמה שפחות או ללא פרסומות, התוספים הרשמיים יתעדכנו ויעקפו חסימות והגבלות. מרבית מהאתרים המובילים בישראל יצטרכו בחודשים הקרובים למצוא פתרונות אחרים לטרנד שכנראה לא יעבור בקרוב. מעבר לפתרונות טכנולוגים שמוטמעים באתרים השונים, בעיקר בתחום מוניטיזציית הוידאו וכלי ריצ' מדיה שונים, שרק מעיבים בעיני גולשים רבים על חויית הגלישה, נראה כי אין מנוס ממעבר למודל של תשלום כזה או אחר במהלך 2016.

באתר הארץ כבר מעידים מזה זמן כי חומת התשלום עובדת, שילוב של חומת תשלום עבור משתמשים שבוחרים לגלוש ללא פרסומות, היא כאמור הפיתרון האידיאלי והיחיד שכרגע עומד על הפרק במרבית ממערכות האתרים. גם באתר כלכליסט, השיקו לאחרונה מודל תשלום ייחודי שמאפשר למשרדי יח"צ, פרסום ומפרסמים לשלם בעבור פרסום התכנים. ראוי לציין כי מאבק האדבלוק של האתרים בחו"ל לא צלח במשימה ולא השיג את התוצאות המבוקשות, יתרה מכך הניסיון "לחנך" את הגולשים, אף הגביר את השימוש בחוסמי הפרסומות

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

6 תגובות לפוסט

6 תגובות

  1. זה מראה את אחוז אנשים שרואים את העמוד הזה
    הוא צריך להראות כמה אנשים לוחצים על פרסומות או לשים עוד מזהה רק בשביל הזיהוי.
    פשוט כל מי שעדכן את רשימת הadblock לא יראה את העמוד הזה ולא יראה פרסומות

  2. תשובה עניינית לעומרי חיון ולכל מי שמתפרנס מפרסומות באינטרנט ומתבכיין על אובדן הכנסה בעקבות חוסמי פרסומות:

    לדבריהם, "לחסימת פרסומות יש משמעות אחת בלבד, והיא פגיעה ביכולת של הכותב להתפרנס מעבודתו."

    טעות מרה וראיית מציאות חד צדדית ואגצנטרית. כמובן שלחסימת פרסומות יש משמעות נוספת. אסביר.

    (שיעול, שיעול)

    מפרסמים וגופי תוכן חינמי יקרים,

    אנחנו, קהל הגולשים שלכם, בהחלט מפנימים כי אתם מתפרנסים מפרסומות. זהו רע הכרחי בעולם של תוכן בחינם. באמת שאין לנו שום בעיה עם פרסומות ט-ק-ס-ט פשוטות, כמו בחיפושים בגוגל, כמו ברשת הפרסום הרחבה של גוגל. גם האנשים

    שמתחזקים את תוספי ADBLOCK למיניהם, השנואים עליכם כה, מבינים את החשיבות של פרסום בעולם של תוכן חינמי – אפילו הם נמנעים לרוב מחסימת פרסומות טקסט בתור ברירת מחדל!

    כאן בדיוק הבעיה אתכם. לא מעניין אתכם מודעות טקסט פשוטות ולא מעצבנות. אתם רוצים את תשומת הלב שלנו גם במחיר של הסחת דעת מעצבנת. תבינו אחת ולתמיד, אנחנו ס-ו-ל-ד-י-ם מאגרסיביות הפרסום שלכם. הבאנרים הדוחים שלכם

    בוטים, קופצנים, תזזיתים, מעצבנים. הפרסום שלכם הוא IN-YOUR-FACE.

    מודעות טקסט?
    אין בעיה לסבול. לא מסיח את הדעת ואפילו יכול לספק שירות חשוב.

    הר של זבל שויזואלית פשוט צורח לי בפנים?
    תשכחו מזה! ולא תהיה לי טיפת נקיפת מצפון על כך שאני "גוזל לכם את הפרנסה", בכיינים שכמותכם. האלטרנטיבה של פרסום עדין יותר (unobtrusive) קיימת, היא רק קצת פחות רווחית. אתם פשוט חמדנים מדי מכדי להשתמש בה.

    בהצלחה לכם במאבקכם לעצבן אותנו,
    אדי בלוקי

  3. גם אני עם רונית, מצליח לגלוש אצל עומרי חיון עם תוסף אדבלוק פלוס בלי בעיה בכלל..

  4. כל זה אינו מדויק.
    לי יש אד בלוק, ואני מצליחה לגלוש באתר של עמרי חיון בלי שום בעיות ובלי שום מודעות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים