הוראה מלמעלה: כתבי וואלה! news חוייבו לתת קרדיט לסמארטפון של וואווי בכתבות חדשותיות

וואלה! news
וואלה! news

סיקור הפיגוע בחסות הסמארטפון של וואווי: באתר וואלה!News לוקחים את התוכן השיווקי שלב אחד קדימה ומשלבים אותו כ"אותנטי" במסגרת סיקור ידיעות חדשותיות על פיגועים ופלילים. למזבלה נודע כי באחרונה חתמה קבוצת התקשורת על הסכם שיתוף פעולה עם מותג הסמארטפונים הסיני וואווי ישראל, אותו יקבלו עובדי מערכת וואלה! News.

אלא שעל פי הוראה שיצאה מלשכתו של מנכ"ל האתר, אילן ישועה, עובדי וואלה! שקיבלו את המכשיר החדש, נדרשים החל מרגע קבלת המכשיר, לתת קרדיט מובלט ליצרנית הסמארטפונים בכל הכתבות שלהם, באופן שמציג כאילו הידיעה נכתבה והופצה הודות ובאמצעות מכשיר הסמארטפון של Huawei.

וואווי
וואווי

על פי מידע שהגיע לידי המזבלה, עולה כי כתבי וואלה! קיבלו הוראה לשלב איזכורים לסמארטפון של 'וואווי' במספר פורמטים, ביניהם כקרדיט בתחתית ו/או במרכז האייטם עצמו שם יכתב "הדיווח הועבר באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei" וכקרדיט על חלק מהתמונות וקטעי הוידאו באופן שירמז כאילו אלה צולמו או הובאו באמצעות הסמארטפון.

בכך עלו כבר היום שתי סנוניות ראשונות ומוצנעות של שיתוף הפעולה שעתיד להיות רחב ומורגש יותר כבר בימים הקרובים. בכתבה חדשותית של אבי אשכנזי שפורסמה היום תחת הכותרת "ערבי דקר עם מספריים יהודי בן 11 ברמלה" שולבה בתחתית הכתבה השורה 'הדיווח הועבר באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei' ובכתבה אחרת של אור שקדי, שולב הקרדיט כבר במרכז הכתבה.

בשונה מהמצויין; הדיווח, לרבות הטקסטים, התמונות וקטעי הוידאו לא הועברו או נוצרו בשום צורה באמצעות וואווי, אלא בעיקר תחת חסותה השיווקית.

וואלה! News הוא אתר חדשותי מהמובילים בישראל, כך שהכפייה על כתבי המערכת להציג תוכן מסחרי ככזה שהיה לו לכאורה חלק חשוב ומרכזי ביצירת הידיעה ובכלל ככזה שראוי לתת לו קרדיט (אולי גם קרדיט ליצרנית המקלדת?) הוא שימוש פסול ותמוה במיוחד שגם מבזה את החשיבות והיוקרה העיתונאית (בעיקר הפרטנית), ולבטח כזה שאין מקומו באתרי חדשות, שאמורים לספק לקהל הקוראים מידע אמין ומדוייק ככל האפשר.

הדיווח הועבר באמצעות סמארטפון של וואווי
הדיווח הועבר באמצעות סמארטפון של וואווי

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים