וואווי איזה משבר: תמונות שהוצגו ככאלה שצולמו ב-P9 בכלל צולמו במצלמה מקצועית שעולה 15 אלף ש"ח

וואווי
וואווי

חברת הענק הסינית 'וואווי' (Huawei) שנחשבת ליצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם, עומדת בשעות האחרונות במרכזו של משבר תקשורתי נרחב במיוחד.

לפני שעות ספורות, נחשף באתר Android Police, כי תמונה של וואווי, שהוצגה בגאווה בעמוד הגוגל+ הרשמי של המותג ככזו שצולמה בסמארטפון הדגל החדש שלה ה-P9, כלל לא צולמה באמצעות מכשיר הסמארטפון שמקור גאוותו הן עדשות של חברת לייקה (Leica), אלא באמצעות מצלמת רפלקס DSLR של קנון (Canon) מדגם EOS 5D Mark III, שעלותה עם עדשה נאמד בכ-15 אלף ש"ח, פי 9 לערך מעלות ה-P9 (אירוני משהו).

במחלקת הסושייאל של וואווי כנראה שלא היו מודעים לעובדה הקריטית הזו במערכת העלאת התמונות של גוגל+ שבדומה לאתר פליקר ובשונה משירותים רבים אחרים כמו פייסבוק, שומרת את מידע את ה-EXIF המקורי של התמונה ומאפשרת לדעת פרטים מלאים על מאפיינה, לרבות; דגם המצלמה שבה צולמה התמונה, זמן החשיפה, קואורדינטות גאוגרפיות ועוד.

התמונה של וואווי שצולמה בקנון
התמונה של וואווי שצולמה בקנון

מאז החשיפה, עומדת וואווי במרכזו של מה שנראה כמו משבר צרכני ותקשורתי עם טענות רבות שעולות על כך שוואווי הציגה מצג שווא ולכאורה אף הונתה במכוון. מה שהחל בכתבה אחת, הפך מאז השעה 19:00 (שעון ישראל) ללמעלה מ-1000 כתבות. בוואווי מיהרו למחוק את התמונה מעמוד הגוגל+ לאחר שזכתה גם לאלפי תגובות נזעמות. מבדיקה של המזבלה עולה כי וואווי מחקה תמונות נוספות מהעמוד, לאור כך שגם בהן פרטי ה-EXIF הציגו כי אלה צולמו במצלמה מקצועית ולא במכשיר ה-P9.

סוגייה דומה עולה גם במקרה של שיתוף הפעולה התמוה של וואלה! news עם וואווי בישראל שהושק בפברואר השנה. כזכור, כפי שנחשף במזבלה, כתבי אתר וואלה! חוייבו לתת קרדיט לסמארטפון של וואווי בכתבות ובסרטונים, לרבות בכתבות אודות פיגועים וטרור ולציין כי "הדיווח הועבר באמצעות סמארטפון של וואווי".

ה-HUAWEI P9 הושק במאי האחרון בישראל, בקמפיין של לעומק התודעה עם גל גדות. בוואווי התגאו בכך שזהו "הסמארטפון היחיד המשלב מצלמה כפולה ועדשות איכותיות מבית לייקה", אלא שכפי שנחשף עתה, העדשה היחידה ש-HUAWEI כנראה גאה בה, היא של חברת קנון.

עידכון 03:00: בחברת וואווי העולמית מנסים למזער נזקים ומשחררים תגובה רשמית לגופי התקשורת באנגלית. יש לציין כי וואווי טוענת שמדובר בתמונה אחת בלבד, אולם בפועל מדובר במספר תמונות שהוסרו מהרשת לאחר שהוצגו כאילו צולמו במכשיר ה-P9.

תגובת וואווי העולמית (תרגום): "הובא לידיעתנו שתמונה שפורסמה בערוצי המדיה החברתית שלנו, לא צולמה בפועל ע"י ה-Huawei P9. מדובר בצילום מקצועי שלקוח מתוך צילומים של פרסומת ל-P9. העלנו את התמונה במטרה לתת השראה לקהילה שלנו ולמדנו מהטעות. אנו מתנצלים על כך, התמונה הוסרה ובעתיד נציג הבהרה באם התמונות צולמו במכשירים שלנו או במצלמות מקצועיות".

נתוני ה-EXIF בתמונה של Huawei

וואווי - מתוך גוגל+
וואווי – מתוך גוגל+

התמונה המקורית של Huawei שנמחקה

התמונה המקורית של Huawei
התמונה המקורית של Huawei

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

12 תגובות לפוסט

12 תגובות

  1. התגובה הרשמית של וואווי העולמית:

    It has recently been highlighted that an image posted to our social channels was not shot on the Huawei P9. The photo, which was professionally taken while filming a Huawei P9 advert, was shared to inspire our community. We recognise though that we should have been clearer with the captions for this image. It was never our intention to mislead. We apologise for this and we have removed the image.

  2. מלא תגובות ממומנות- מזה משנה אם זה קרה בחו״ל ולא בארץ?!?!?!
    זה *אותו* מכשיר- הרמאות היא אותה רמאות

    כל כך שקוף שזה עצוב #וואווי_ישראל

  3. הישראלים לפעמים כל כך טמבלים עם התגובות שלהם שפשוט נהנים לדפוק אותם

  4. לא לעניין… זה קרה בארץ?
    דווקא קניתי את הפי 9 ובלי קשר למה שהחברה עשתה בחו'ל, אני ממש (!) מרוצה ממנו 🙂

  5. לא מבין מה הביג-דיל… זה משהו שקרה בחו'ל ולא בוואווי ישראל אז כאילו, על מה הרעש? יש לי ת'מכשיר הזה והוא מעולה לצילום בלי קשר למה שהיה בחו'ל אז איפה שחררו את הדרמה איפפףףףף…

  6. צריך להזהר ולא לשכוח שארה"ב מגבילה שיווק של וואווי כיוון שהחברה עוסקת באיסוף מודיעין בכל העולם עבור סין, ואמצעי ביון נתגלו במכשירים שונים מתוצרתה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים