זמיר דחב"ש ו'שלום תל אביב' נשכרו לטרפד את מכירת גלובס לאלונה בר און

גלובס
גלובס

האוליגרך דוד דוידוביץ' שהציע 110 מיליון ש"ח עבור רכישת עיתון גלובס לעומת 106 מיליון ש"ח שהציעה אלונה בר און, בתו של מייסד גלובס, עותר היום בית המשפט העליון, בניסיון להפוך את החלטת בית המחוזי שקיבלה את הצעתה של בר און. על פי ציוץ של נתי טוקר מעיתון TheMarker, עולה כי דוידוביץ' שכר את שירותיו של משרד ניהול המשברים 'שלום תל אביב' שבבעלות זמיר דחב"ש ורינת פרידמן, במטרה לנהל את את הקרב התקשורתי, וכנגזרת מכך לטרפד את מכירת גלובס לבר און.

כאמור, דוידוביץ' הגיש הבוקר ערער לבית המשפט העליון בתל אביב במטרה להפוך את החלטת המחוזי שאישר את מכירת גלובס. בערעור מבקש דוידוביץ' גם לעכב את ביצוע פסק הדין ולבטל את הצעתה של בר און ולבחור בהצעות.

זמיר דחב"ש
זמיר דחב"ש

לפני כ-3 שבועות הכריע נשיא המחוזי בתל אביב השופט איתן אורנשטיין כי הצעתה של בר-און, המחזיקה במניות מיעוט בעיתון הכלכלי, היא הזוכה במכרז לרכישת 75% ממניות העיתון המוחזקות בידי חברת מוניטין. במסגרת הצעתה של בר-און, הוצע לעיתונאים הגנה עד אמצע 2018 ולעובדי המינהלה עד סוף השנה הנוכחית, מה שהוביל לתמיכה של רוב העובדים בהצעה הנגדית של דוידוביץ' שהציע הגנה לפרק זמן ארוך יותר. הכונסים של גלובס תמכו מנגד בהצעתו של דוידוביץ'.

דוידוביץ' טוען כי נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א איתן אורנשטיין התעלם בהחלטתו מהנחיתות הכלכלית של בר און, ובחר בה אף שהצעתו הייתה טובה ממנה באופן משמעותי. בנוסף, מדגיש דוידוביץ', כי הוא אינו חוזר מהצעתו האחרונה בסך 110 מיליון שקל לרכישת "גלובס", למרות שזו לא התקבלה על ידי בית המשפט המחוזי. אם לא יתקבל הערעור במתכונת זו, מבקש דוידוביץ' כי יוחזר הדיון לביהמ"ש המחוזי וינוהל תוך קיום הליך התמחרות פומבי, שוויוני ובעל כללי התנהלות קבועים מראש, אשר ייתיחס למתווה הצעה אחיד כלפי כל המשתתפים, ובסופו תיבחר ההצעה הטובה ביותר.

דוד דוידוביץ׳ מסר היום: ״הגשתי את הערעור כי ראוי שהצעתי לרכישת 'גלובס' תזכה לדיון משפטי וציבורי נוסף. יש לי את החוסן הפיננסי הדרוש לתמוך ב'גלובס' ויש לי את מלוא הכבוד לעצמאותם המקצועית של העיתונאים ולחופש העיתונות. אשמח לשתף פעולה עם אלונה בר און שמחזיקה ב-25% מהוצאת מוניטין".

הערעור הוגש באמצעות עורכי הדין אלי זהר ואהרן מיכאלי ממשרד גולדפרב זליגמן, שהצטרפו לעו"ד שמוליק קסוטו ובלה פלד ממשרד קסוטו שייצגו את דוידוביץ' בבית המשפט המחוזי.

מקורות: אייס, כלכליסט, TheMarker – נתי טוקר

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים