למרות ניסיון ההרגעה מצד דובר מאקו; ארץ נהדרת לא שיתפה את המערכון הביקורתי על פייסבוק

מארק צוקרברג, כוכבי ארץ נהדרת
מארק צוקרברג, כוכבי ארץ נהדרת

מערכון 'מיקה וצוקי' של תוכנית הסאטירה 'ארץ נהדרת' שמתח ביקורת על התנהלותה של חברת facebook ישראל בנושאי אלימות, צנזורת מידע, פגיעה בפרטיות הגולשים וחסימות שרירותיות, לא שותף לבסוף בעמוד הפייסבוק של התוכנית, וזאת למרות תגובתו של דובר אתר 'מאקו' רועי ברגר שניסה להרגיע את הרוחות לאחר פניית המזבלה בנושא, ומסר כי המערכון יפורסם בעמוד התוכנית במהלך פגרת חג הפסח.

המערכון בכיכובם של ליאת הר לב ויובל סמו, שודר לפני כשלושה שבועות במסגרת תוכנית 6 של העונה ה-14. לאחר שעברו מספר ימים ונראה היה כי אין בכוונת 'ארץ נהדרת' לשתף את המערכון בעמוד הפייסבוק של התוכנית, וזאת ככל הנראה מחשש לסנקציות מצד חברת פייסבוק ישראל, פנתה המזבלה לדוברות מאקו, ממנה נמסר כי "המערכון בנושא פייסבוק, שכבר עלה באתר mako, יפורסם בעמוד התכנית במהלך פגרת פסח".

הספקולציות כי ב'ארץ נהדרת' ובהנהלת קשת/מאקו אכן חוששים מתגובת נגד מצד פייסבוק ישראל כנראה הוכיחו עצמן והמערכון לא הועלה לבסוף לעמוד. במקום זאת פרסמו ב'ארץ נהדרת' מערכונים נוסטלגים מהעונה הראשונה ומעונות קודמות.

מאקו וקשת לא לבד בחשש המתחזק מענישה מצד פייסבוק. היום (שני) נחשף במזבלה כי הפחד מחסימה הצליח להכתיב אפילו לעיתון 'ידיעות אחרונות' כיצד להתנסח בפייסבוק. בעמוד החדשות הפופולארי פורסמה ידיעה על תביעה שהוגשה כנגד מלצרית לאחר שזו כינתה זוג לקוחות "כושים". מנהלי התוכן של 'ידיעות אחרונות' החליטו לא לקחת סיכון שמא יחסמו ע"י פייסבוק ולאחר מספר שעות שינו את נוסח הסטטוס כך שלא יכלול את המילה "כושים".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים