פייסבוק סגרה לחלוטין את הפרופיל של נוי אלוש וחסמה את עירד מרציאנו צייגר

נוי אלוש, מתוך ויקיפדיה
נוי אלוש, מתוך ויקיפדיה

גל החסימות והשבתת הפרופילים והעמודים בפייסבוק חזר לסיבוב נוסף ובשעה האחרונה (שישי) גם פרופיל הפייסבוק האישי של המוזיקאי ושדרן הרדיו נוי אלוש, הוסר לחלוטין מהרשת החברתית. אלוש שנחשב לאחד מאמני המדיה המוכרים בישראל, אמון על עיבודים ומיקסים ויראלים כמו זנגה זנגה, שיר השלום של פרס ונוספים שזכו לתודעה ויראלית בינלאומית, לא קיבל מפייסבוק שום הסבר לגבי סיבת מחיקת הפרופיל שמנה כמה עשרות אלפי עוקבים והיה למרכז פעילותו ברשת החברתית.

לנוכח סגירת הפרופיל, אלוש צייץ: "לא מבין. שום הסבר שום כלום מה הפרתי. ככה גומרים לבנאדם את החשבון?" וצירף את הודעת המחיקה של פייסבוק שכאמור כללה רק מידע גנרי כללי ולא כזה שמפרט את סיבת המחיקה. בעמוד העסקי של אלוש שמונה כ-6 אלף לייקים, צירף את הודעת סגירת החשבון בה נכתב: "Account Disabled".

הפרופיל של נוי אלוש - הושבת
הפרופיל של נוי אלוש – הושבת

על פי עמוד העזרה אליו הופנה אלוש, פרופיל הפייסבוק האישי שלו אותו הוא מתפעל למעלה מעשור, נסגר בעקבות אחת מהסיבות הבאות: "דיווח מצד שלישי על הפרת זכויות", "ניהול דף המייצג חברה בזמן שאינו מוסמך לעשות זאת", "התנהגות חוזרת ונשנית של הפרת זכויות יוצרים", "חשד להפרת סימן מסחר", "התחזות לישות" ו-"מצג שווא של זהות". למרות כל הסיבות המצויינות לעיל, בפייסבוק השאירו לאלוש את הסיבה האמיתית בערפל ולא פירטו בפניו דבר. בנוסף בתחתית ההודעה נכתב כי "לפייסבוק אין סמכות לפסוק במחלוקות בין צדדים שלישיים. מומלץ שאתה או היועץ המשפטי שלך תפנו אל הצד המתלונן".

על פניו נראה כי פרופיל הפייסבוק של אלוש הוסר לאור זכויות יוצרים, נושא בעייתי בתחומי הרשת החברתית שאינו זוכה לטיפול מספק מצד אחד נגד אותם משתמשים פיראטים שמפרים בזדון זכויות יוצרים, ומנגד אנשי מקצוע כמו אלוש שיוצרים מחוות מוזיקאליות ומיקסים שנחשבים לרוב לשימוש הוגן ודינם אינו בסגירת פרופיל כפי שפייסבוק הכריעה.

בתוך כך, לפני שעות ספורות צייצה עיתונאית תאגיד השידור 'כאן', קרן נויבך כי פייסבוק חסמה גם את עירד מרציאנו צייגר, אחת המתלוננות העיקריות בפרשת האינוס וההטרדות המיניות של אלון קסטיאל. נויבך קראה לפייסבוק להתעשת ומהר וכתבה:

"אתמול בלילה פייסבוק חסמו את עירד מרציאנו צייגר ל24 שעות בגלל פוסטים שמתייחסים בבריונות או מטרידים אנשים בפייסבוק". משהו מאוד מעוות באלגוריתם או יד האדם שחסמו אותה. פייסבוק, תתעשתו מהר ותסירו את החסימה הזו. הביריונות וההטרדה לא הגיעו מהכיוון של עירד ואף אחד לא ישתיק אותה."

בפייסבוק ישראל ובמשרד 'שלום תל אביב' סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. כל עוד אנשים יתנו להם כוח, בעצם שהותם בדף הפנים המקולקל הזה זה יתן להם כח.

  2. גם אותי פייסבוק חסמו על התחזות משום שלא ציינתי בפרטי המשתמש את שמי האמיתי אלא כינוי. אנשים שקוראים להשמדת מדינת ישראל הם לא חוסמים, אנשים שרוצים חופש ביטוי כן. עברתי לטוויטר. פחות טוב אבל לפחות שם אני יכול להביע את עצמי מבלי שיחסמו אותי על שטויות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים