ליל הבדולח: פייסבוק סגרה את הפרופיל של לי מלאך

לי מלאך - פייסבוק
לי מלאך – פייסבוק

פרופיל הפייסבוק של לי מלאך ממשרד הפרסום גרייט דיגיטל שמנה למעלה מ-60 אלף עוקבים נמחק הבוקר ע"י פייסבוק. מלאך שתיחזקה את אחד הפרופילים הפופולארים בישראל ב-3 השנים האחרונות, נחסמה באחרונה ל-30 יום משימוש בפייסבוק לאחר שאחד הסטטוסים שפירסמה שהכיל את המילה 'קוקסינל' הוסר.

לאחר החסימה, מלאך חזרה עם פרופיל משנה ואף הקימה עמוד משעשע למדי בשם 'לי מלאך לא פוגעת במיעוטים' במטרה להוכיח למייסד 'פייסבוק', מארק צוקרברג שלמרות החסימה היא דווקא אחלה בנאדם והשימוש במילה 'קוקסינל' בכלל היה מלשון ביקורתית ולא לעגנית, אולם גם זה לא עזר והפרופיל האישי שלה הוסר הבוקר.

עידכון 18:20: הפרופיל הוחזר ע"י פייסבוק.

מלאך צייצה בטוויטר: "אז נשמה טהורה דיווח על הפרופיל הישן שלי כמתחזה ופייסבוק סגרו לי את הפרופיל. יותר מ-60 אלף עוקבים שנאספו במהלך 3 שנים של כתיבה. אנשים טובים."

מניין הפרופילים והעמודים שהושבתו מאז אמש רק מתעצם. כפי שנחשף אמש לראשונה במזבלה, פייסבוק סגרה לא מעט עמודים ופרופילים לצמיתות מסיבה שהיא סירבה לגלות. מנהלי עמודים רבים שניסו להתחבר לרשת החברתית, נתקלו בהודעה מחרידה ומאיימת, בה נכתב: "השבתה – אי כשירות. הגענו למסקנה שאינך זכאי להשתמש בפייסבוק. החלטה זו היא סופית. לצערנו, משיקולי בטיחות ואבטחה, אין באפשרותנו למסור לך פרטים נוספים לגבי הסיבה להשבתת חשבונך".

יש לציין כי פייסבוק לעולם לא מוחקת לצמיתות תוכן וגם פרופיל או עמוד שהוסרו עדיין יכולים לחזור לאוויר, אולם זו אינה נחמה גדולה עבור מלאך (ונוספים) שהתברגה בשנה האחרונה כאחת הדמויות הפופולאריות והאהודות בפייסבוק עם למעלה מ-4,000 אינטראקציות בממוצע לכל סטטוס.

בפייסבוק ישראל ובמשרד היח"צ 'שלום תל אביב' סירבו להגיב.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים