פייסבוק ישראל רותמת עשרות קטינים למסע דיס-אינפורמציה הרסני ברחבי הארץ

ג'ורדנה קטלר וראש עיריית אילת
ג'ורדנה קטלר וראש עיריית אילת

אחרי שהצהירה על מלחמה בתופעת הפייק ניוז ומידע הכזב ששוטף את הפלטפורמות שלה, פייסבוק ישראל השיקה אמש באילת את יריית הפתיחה בפרויקט דיס-אינפורמציה הרסני ורחב היקפים שנועד להנדס את דעת הקהל.

מאחורי הקמפיין הארצי שהושק אמש באילת, עומדת מעיין שריג. כך נודע למזבלה. שריג יוצאת פיליפ מוריס (מרלבורו), השר ישראל כ"ץ וחדשות 2, נכנסה לתפקיד כמנהלת התקשורת של פייסבוק ישראל בפברואר 2018. מאז מערכת היחסים בין פייסבוק ישראל לגופים מרכזיים כמו חברת החדשות וידיעות אחרונות התחזקה משמעותית, הפרגון החליף את הביקורת ועיתונאים גם זכו לתגמולים – כתבי ידיעות אחרונות ו-ynet הוטסו מספר לא מבוטל של פעמים לסיקור מתוזמר של פייסבוק בחו"ל ועיתונאית חברת החדשות דנה וייס אף העבירה הרצאה בתשלום בפייסבוק וזאת בסמיכות לראיון מפרגן שערכה עם המנכ"לית המקומית – עדי סופר תאני.

זה הפייסבוק שלך
זה הפייסבוק שלך

פעילות הפופ-אפ החדשה של פייסבוק ישראל שהחלה באילת ותמשיך לאורך כל המדינה היא תוצר נוסף בעבודתה של שריג במקביל לפעילויות דומות של פייסבוק העולמית דווקא במדינות עולם שלישי ובכאלו שהוגדרו כבעייתיות כמו הודו, כאשר הפעילות שמושקת תחת הסלוגן "זה הפייסבוק שלך" מזקקת למעשה את כל הפחדים של פייסבוק שבשנתיים האחרונות מתמודדת עם אינספור מחאות ואיומי רגולטורים על חוסר נגישות, דליפות פרטיות, מתן יד לגופי טרור, קניבליזציית התוכן והמידע ואנטישמיות.

משאית של וואסטאפ בהודו - צילום: REUTERS/Rupak De Chowdhuri
משאית של וואסטאפ בהודו – צילום: REUTERS/Rupak De Chowdhuri

מטרת הפעילות המקומית היא לשנות את תפיסת הציבור וקובעי המדיניות מפייסבוק כחברה. פייסבוק ישראל היא אחת השלוחות הנפיצות ביותר של פייסבוק העולמית והיא יעד למחאות ולביקורות נרחבות וזאת לאור הצנזורה המתמדת של תכני הימין, צנזורה על דברי ביקורת נגדה וסוגיות משפטיות. נציגי פייסבוק ישראל יבקשו עתה באמצעות הפעילות לעוות את דעת הציבור הרחב ויטעו מצג שווא לפיה החברה מנגישה עצמה לציבור. בכיריה שלבשו חולצות עם ההדפס היומרני "אפשר לעזור?" יסבירו על "מרכז העזרה" של פייסבוק ואינסטגרם, כיצד ניתן לפתור בעיות שונות, כיצד לדווח על תוכן לא הולם בפייסבוק ואף יענו לשאלות נפוצות בענייני פרטיות כמו "האם פייסבוק מאזינה לטלפון?". המפגש באילת גם כלל פאנל בהשתתפות ראש העירייה ומנהלת המדיניות של פייסבוק ג'ורדנה קטלר.

מי שיעצים את הדיס-אינפורמציה של פייסבוק הם כמובן גופי התקשורת והרשויות המקומיות שיארחו את המתחם. למזבלה נודע כי בפייסבוק תיאמו סיקור מגוון שלאורך הפעילות עתידים לקחת בו חלק ניכר מגופי התקשורת בישראל. הפעילות באילת לוותה בצוות של ישראל היום שנשלח במיוחד לעיר הדרומית ובעמדה מיוחדת של רדיו קול הים האדום (102FM) שהוקמה במתחם הפופ-אפ של פייסבוק.

עדי סופר תאני
עדי סופר תאני

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. למה אתה מכנה אותה בכינוי שהוענק לה על ידי התקשורת המלטפת – מנכ"לית? היא לא מנכ"לית ולא נעליים. היא מה שנקרא בחברות טכנולוגיה אמריקאיות Country Director, שזה סוג של מנהלת מכירות מקומית. היא מנהלת רק כמה עשרות מתוך כמה מאות עובדי פייסבוק ישראל (אנשי שיווק, מכירות, יח"צ ושאר ירקות), כאשר רוב יתר העובדים (אנשי הפיתוח כולל מנהלי מוצר) מנוהלים על ידי ג'ואי שמחון. בארצות שבהן אין לפייסבוק פעילות מו"פ אפשר אולי לכנות את הСountry Director מנכ"ל, אבל בארץ במקרה יש את אחד ממרכזי הפיתוח הגדולים בעולם ולכן היא ממש לא מנכ"לית אלא בסך הכל נוכחות שולית שמטילה צל גדול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים