בצל פרשת "קיימברידג' אנליטיקס" בכירי פייסבוק העולמית מגיעים לישראל

ניקולה מנדלסון | פייסבוק
ניקולה מנדלסון | פייסבוק

כמה מבכירי פייסבוק העולמית (facebook inc) יגיעו החל ממחר (שלישי) לישראל, וזאת לקראת "התרחבות משמעותית" בפעילות פייסבוק בישראל, שכוללת בין היתר גם השקעות ורכישות של חברות סטארטאפ ישראליות ע"י פייסבוק, כך נודע למזבלה ממקור בחברה.

בשבע השנים האחרונות רכשו פייסבוק ומייסדה מארק צוקרברג מספר חברות הזנק ישראליות שפיתחו טכנולוגיות שעניינו את הענקית האמריקאית, בעיקר בתחום זיהוי פנים ודאטה. בין אותן חברות; פייס.קום (face.com) שנרכשה לצורך סגירה ושילוב טכנולוגיית זיהוי הפנים שלה בפלטפורמות של פייסבוק, חברת פבלס (Pebbles), שאף היא פיתחה טכנולוגיות זיהוי פנים ומחוות גוף שפייסבוק שילבה במשקפי ה-VR שלה (אוקולוס) וחברת אונאבו (Onavo) של רואי טיגר וגיא רוזן שלימים הפכה לחברת "פייסבוק ישראל בע"מ".

Onavo שנחשבת לרכש הדגל של פייסבוק בישראל נמצאת תחת מרכז הפיתוח והמחקר של פייסבוק ישראל בניהולו של ג'ואי שמחון, ממנו יוצאים פיתוחים רבים עבור מוצרי פייסבוק, חלקם למטרות ריגול וניטור לא חוקיים של גולשי פייסבוק. אונאבו היא מקור גאווה עבור צוקרברג, שמבקש להרחיב את מסע השופינג הטכנולוגי של פייסבוק, בעיקר עם שירותים דומים שיעניקו לפייסבוק יכולות איסוף, ניטור ומחקר דאטה.

פרשת קיימברידג' אנליטיקס שעלתה בשבועות האחרונים לכותרות והסבה נזק רב לפייסבוק ולמייסדה מארק צוקרברג, ככל הנראה תשכח בתוך זמן קצר, וזאת בניגוד למומחים רבים שטוענים כי הפרשה היא סופה של הרשת החברתית. למרות ההתנצלות של צוקרברג שהתפרסמה כמודעת עמוד גם בעיתונים המובילים באירופה ולמרות ההבטחה כי פייסבוק תשנה את דרכה, מסע השופינג העדכני של פייסבוק בישראל, מזכיר לכולנו ש"דיבורים לחוד ומעשים לחוד" ומעשיה של פייסבוק בהחלט מוכיחים כי החברה מעוניינת בכלים טכנולוגים נוספים, שיאפשרו לה לייצר ולעבד דאטה נרחב יותר על גולשיה. מידע שהיא כאמור מוכרת לצד שלישי וזאת בניגוד לחוקי הגנת פרטיות שונים.

על פי מידע מבוסס שהגיע לידי המזבלה ממקור בפייסבוק, עולה כי השבוע תגיע לישראל משלחת של בכירי פייסבוק העולמית במטרה להיפגש עם מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני וזאת לקראת התרחבות משמעותית של פייסבוק ישראל ובחינת מספר חברות הזנק מקומיות שמסקרנות את צוקרברג. בין הבכירים שיגיעו: ניקולה מנדלסון, סמנכ"לית פייסבוק EMEA, ארי קסיסאוגלו, מנהל איזורי של פייסבוק במזרח התיכון, טורקיה ואפריקה, וכן גם סמנכ"לים ובכירים נוספים ממחלקות המוצר, רכש ותפעול של פייסבוק העולמית.

חברת פייסבוק ישראל סירבה להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים