פייסבוק ישראל חסמה לשיתוף כתבה ביקורתית אודותיה, החסימה הוסרה לאחר הגילוי

כתבה ביקורתית נחסמה
כתבה ביקורתית נחסמה

חברה פייסבוק ישראל בניהולה של המנכ"לית עדי סופר תאני, ממשיכה לשמש כצנזור המידע שקובע מה גולשים יוכלו לשתף ברשת החברתית ומה לא גם כשזה נוגע לתכנים לגיטמים וסיקור חדשותי אודותיה.

לידי המזבלה הגיע מידע לפיו בשבוע שעבר חסמה פייסבוק למשך מספר שעות את האפשרות לשתף כתבה של אהוד קינן ממדור נקסטר של Mako שעסקה בחשיפת בלומברג אודות הפרת פרטיות חמורה של פייסבוק, במסגרתה במשך שנים רבות האזינה פייסבוק לשיחות של משתמשים במסנג'ר, קיטלגה ותמיללה שיחות והקלטות האודיו ואף העבירה את המידע הרגיש לצד שלישי.

על פי המידע עולה כי מספר גולשים שניסו לשתף את הכתבה המדוברת, נתקלו בהודעה שהכתבה אינה תואמת את כללי הקהילה של פייסבוק ולא ניתן לשתף אותה. אחד הגולשים ששלח למזבלה תיעוד וידאו, אף נחסם ל-3 ימים בעקבות ניסיון השיתוף.

"הפוסט שפירסמת נוגד את תנאי הקהילה של פייסבוק" כך נכתב בהודעה שקיבל, לאחר שהקליק על "המשך" קיבל הודעה נוספת לפיה "יכולתך לפרסם תוכן נחסמה זמנית, חסימה זו תימשך 3 ימים ולא תוכל לפרסם בפייסבוק עד לסיומה". את ההודעה חתמה פייסבוק באזהרה כי המשך פרסום תכנים "הנוגדים את תקנוניה" עלול להוביל להשבת החשבון לצמיתות. לאחר פניית המזבלה לפייסבוק ולמרות שלא התקבלה תגובה רשמית בנושא, הוסרו הסנקציות מהכתבה ושוב ניתן היה לשתפה.

סרטון החסימה שהועבר למזבלה

צנזורת המידע של פייסבוק ישראל מגיעה במקביל למסע השתדלנות של מספר 2 בפייסבוק, האישה הבכירה ויד ימינו של מארק צוקרברג, שריל סנדברג שמבקרת בישראל. על פי תחקיר בלומברג מגופי התקשורת הכלכליים החשובים בעולם, נחשף כי במשך שנים פייסבוק (facebook) ומנהליה הונו את התקשורת, את הציבור ואת המשקיעים בחברה כשטענו שפייסבוק אינה מאזינה בשום צורה לגולשים כאשר בפועל פייסבוק ביצעה ככל הנראה מאות מיליוני האזנות סתר. בתחקיר נחשף כי פייסבוק העבירה הודעות קוליות שנאגרו ותמוללו ללא ידיעת הגולשים לידי צד שלישי. משמעות הדבר מעבר לפגיעה החמורה בפרטיות היא שפייסבוק ביצעה האזנות סתר גם לגופים ביטחוניים, אנשי ממשל, פוליטיקאים, רגולטורים ועוד ויתכן ואף השתמשה במידע הרגיש למטרות נוספות.

משמעות הדבר היא שהודעות קוליות פרטיות שנשלחו ע"י גולשים בפלטפורמות ובאפליקציות של פייסבוק, בין היתר במסנג'ר, בהודעות פרטיות טרום אפליקציית המסנג'ר ויתכן גם שבאפליקציית וואטסאפ עצמה (למרות הטענה להצפנה מקצה לקצה) למעשה היו בחזקת עובדי פייסבוק, שהעבירו אותם לתמלול ולמידה לקבלני משנה.

דוברת פייסבוק ישראל מעין שריג סירבה להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים