פוסט אורח: כך תגדילו את ארסנל המדיה שלכם באמצעות רכש נכון של עמודי פייסבוק

פוסט אורח: כך תגדילו את ארסנל המדיה שלכם באמצעות רכש נכון של עמודי פייסבוק
פוסט אורח: כך תגדילו את ארסנל המדיה שלכם באמצעות רכש נכון של עמודי פייסבוק

הקדמה: נכון לאוקטובר 2012, למעלה ממיליארד גולשים פעילים ברשת החברתית הפופולארית פייסבוק, כ-625 מיליון גולשים משתמשים בשירותי המובייל של פייסבוק והוקמו למעלה מ-70 מיליון עמודי אוהדים אשר מכילים למעלה מ-10 אוהדים. בבחינת טראפיק, פייסבוק התברגה כמניעת הטראפיק העיקרית ברשת. רותם גז AKA מארק צוקרברג הישראלי בפוסט אורח על סוגיית רכש עמודים בפייסבוק, כך תוכלו באמצעות סכומים מזעריים לרכוש עמוד פייסבוק עם עשרות, מאות אלפי ומיליוני אוהדים. רכישת עמוד אוהדים תשנה לגמרי את התפיסה שלכם לגבי ויראליות והנעת טראפיק מפייסבוק אל האתר שלכם. פייסבוק אומנם אוסרת על מכירה ורכישה של עמודים, אך על פי הערכות מדובר בשוק מחתרתי של כ-20 מיליון דולר בשנה וכ-150 מיליון לייקים אשר נמכרים כסחורה מיד ליד.

פוסט אורח: כך תגדילו את ארסנל המדיה שלכם באמצעות רכש נכון של עמודי פייסבוק
פוסט אורח: כך תגדילו את ארסנל המדיה שלכם באמצעות רכש נכון של עמודי פייסבוק

מאת: רותם גז

בתקופה האחרונה אני שומע הרבה אנשי פרסום, מקדמים ואנשי יח"צ שרוצים להשתלט על מדיה גדולה כמה שיותר בפייסבוק. הסיבה לכך היא פשוטה, מאז חודש יולי השנה פייסבוק לקחה צעד אחד קדימה בכל מה שקשור לתעשיית הלייקים בעולם והאפשרות להשיג אוהדים חדשים ואיכותיים במחיר זול כבר לא קיימת. מי שכן נשאר בתעשייה הזו עבר למתודות אחרות להשגת הלייקים אם באמצעות אפליקציות ויראליות ואפילו פרסום קריאטיבי בעזרת המודעות הממומנות של פייסבוק שכידוע, חוץ מלייקים קשה מאוד להביא איתן סוג של המרה אחרת (מישהו אמר בוטים?).

בהנחה שמוצאים אחד כזה, רכישת עמוד פייסבוק מוכן שכל מה שצריך לעשות הוא להכניס את המפתחות ולנסוע, הוא פתרון מעולה למי שרוצה להיכנס או להרחיב נישה שהוא משווק בה. אין ברשת MARKETPLACE לעמודי פייסבוק מהסיבה שברגע שפייסבוק יקלטו אותו הם אוטומטית יסגרו את העמודים המוצעים למכירה, היות ופעולת המכירה הינה בניגוד לתקנון שלהם.

עוד בנושא: פייסבוק שולחת מסר ברור ונלחמת בתופעת היוזרים הפקטיבים

הבעיה: יש הרבה עמודים בכל מיני גדלים ומכוונים לכל מיני נישות למכירה, אך מהסיבה שאין ולא יהיה מקום מרכזי למכירת חשבונות סושיאל או עמודי פייסבוק, סקאמרים רבים נכנסו לענף כי מה יותר קל ופשוט להציע למישהו שמשווק בגדי ים, עמוד עם חצי מיליון אוהדים פלוס מקסימום אינטרקציה?

אז איך נמנעים מעקיצה? ראשית, חשוב שתבינו שאי אפשר להתחבא מאחורי ה-Dispute של פייפל. פייפל לא תמיד מחזירים כסף על הונאות מסוג זה מכיוון שמדובר במוצר וירטואלי לא דרך אתר עם תקנון וכו' וברגע שעקצו אתכם, אתם יכולים רק להתפלל שפייפל יחזירו לכם חלק קטן מהסכום וזה גם אחרי תהליך ארוך מולם. רוכשים עמוד ישראלי? תערכו בינכם חוזה מכירה כמו כל נכס אחר.

רוב העוקצים מנסים למכור דפים שהם לא שלהם והם נראים לקונה כמו נכס שאפשר להשביח אותו (כמות לייקים יפה+אחוז אינטרקציה גבוה) ולכן רצוי קודם לאמת שהמוכר כביכול שאתם מדברים איתו יוכיח לכם שהעמוד באמת שלו.

עוד בנושא: הסודות של פייסבוק נחשפים במגזין FORBES ישראל

יש מספר דרכים להוכיח בעלות על העמוד:

1. בקשו מהמוכר לפרסם תמונה שאתם תבחרו ביחד עם סטטוס- כך תוכלו לדעת גם כמה אינטרקציה יש לעמוד, אונליין (חפשו תמונה שכבר קיבלה הרבה לייקים ותגובות בעמוד אחר. אם בעמוד של 500,000 לייקים היא לא מקבלת לפחות 50 לייקים בדקה, לא כ"כ שווה לקנות את העמוד אבל זה כבר פוסט אחר.

2. שלחו הודעה לעמוד עצמו ובקשו מהמוכר לענות לכם על ההודעה מפאנל האדמין שלו.

3. בקשו מהמוכר למנות אתכם כ-insights analyst/moderator/content creator, אין למוכר מה להפסיד בכך שהוא מגדיר אתכם כמנהלים מהסוגים האלה, מהסיבה שאתם לא יכולים לעשות שינויים בדף או לזרוק אותו החוצה. השלב הזה מאוד חשוב כי כבר יצא לי לראות כאלה שהם באמת סוג של מנהלים בדף אבל הדף לא בבעלותם ובכך הם מנסים לעקוץ את בעל הדף עצמו ואתכם.

4. אל תאמינו לצילומי מסך של סטטיסטיקות בעמוד (ילד בן חמש יכול ליצור אותם בצייר או בכל כלי אחר).

לייק למזבלה כבר עשיתם? הקליקו כאן והצטרפו ל-7,200 זיבלונים וזיבלוניות נוספים

5. אל תתלהבו, בקשו מהמוכר את חשבון האימייל האמיתי שלו, העתיקו והכניסו לגוגל. במידה ואתם מבינים שזה סוג של חשבון חדש או לא בשימוש, בקשו טלפון קווי ותתקשרו אליו.

6. המחיר המומלץ לעמוד ממוצע הוא כ-5 דולר על כל 1000 אוהדים בעמוד במידה ומדובר באוהדים לא מטורגטים מחו"ל וכ-100 ש"ח על כל 1000 אוהדים ישראלי כשרים. כמובן שהמחיר יכול לעלות או לרדת בהתאם לאיכות הדף.

דבר נוסף, כולנו יודעים שאפשר היום ובקלות להציג עמוד עם מאות אלפי אוהדים ואפילו לייקים ותגובות על פוסטים כך שהעמוד הזה עם החצי מיליון אוהדים ו-10,000 לייקים לתמונה יכול להיות מזויף לחלוטין ולכן חשוב כמה שיותר שהמוכר יפרסם תמונה שלכם על מנת שתוכלו לראות את כבר בדקות הראשונות אם מישהו בכלל חי בעמוד הזה.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים