לראשונה בישראל: בכירי הענף מקימים קולקטיב פרסום בשם תוצרת

cola

ענף הפרסום והשיווק הישראלי עבר לא מעט שינויים וטלטלות בשנתיים האחרונות. אחד השינויים ואולי הניכרים ביותר הוא בריחת מוחות, חלקם מהטובים ביותר שיצר הענף אל עבר מחוזות קסומים יותר בארה"ב ואירופה. אך יש את אלה שבכל זאת בוחרים להישאר בביצה המקומית ולעשות בפרילאנס במודל חדשני. לראשונה בישראל מוקם קולקטיב ייחודי המורכב מאנשי פרסום ושיווק. תכירו את קולקטיב "תוצרת", שיתוף פעולה של יוצאי משרדי פרסום גדולים, מומחי דיגיטל ותיקים ואנשי סושיאל. הקולקטיב פועל על בסיס גמישות והתאמה לתקציבים בגדלים שונים, ומפתח פתרונות פרסום ושיווק חכמים לעסקים קטנים ובינוניים.

בין חברי 'תוצרת' אלכס רוזנפרב, מנהל מדיה דיגיטלית לשעבר בגרינפיס ישראל, עמית גל, סמנכ"ל קריאייטיב לשעבר בפרסום שלמור אבנון עמיחי, ארד אקיקוס, מנהל קמפיין הבחירות של ארץ חדשה ונוספים.

המודל העסקי של 'קולקטיב תוצרת' (קליק לביקור באתר) מזכיר יותר מבנים מעולם הסטארט אפים: כל לקוח מוגדר כפרויקט, ומי שהביא אותו הוא מוביל הפרויקט. המוביל בוחר את אנשי הצוות הנחוצים לפרויקט זה, ורק הם מתומחרים מול הלקוח. כמו כן, הקולקטיב שואף לאפס הוצאות תקורה, בלי משרדים, פינת קפה, רכבים ואדמיניסטרציה. כך יכולה תוצרת להציע מחירים תחרותיים, ולהשקיע אחוז גבוה יותר מהתקציב במדיה.

מתוך המניפסט של תוצרת: "אנו חושבים שרק היום, כ-250 שנה לאחר הולדת המושג "פרסום", סוף סוף אנחנו הפרסומאים מתחילים לעשות את מה שאנחנו אמורים לעשות – להפיץ, לשתף ולפתוח את המסרים האמתיים של הלקוחות שלנו. הקמפיינים שלנו אינם מייצרים מציאות אלטרנטיבית, אלא חושפים את הקהל להצעות האמתייות שהלקוחות שלנו מציעים להם. הניסיון שלנו מוכיח שזו הדרך היעילה ביותר גם ברמת המודעות, וגם בשלב ההמרות. הפרספקטיבה ארוכת השנים שלנו על מלאכת הפרסום מראה שתי מגמות המתנהלות כרגע במקביל: מצד אחד אנשים מאבדים עניין ואמון בפרסום קלאסי-מיתוגי, המציע להם ערכים פקטיביים, ומצד שני, בערך באותו קצב, אנשים מחבקים פרסום חדש, המציע להם תוכן אמיתי, רלוונטי, מעניין ואיכותי, המורכב מערכים שמישים ורלוונטים, המותאמים לכל אחד מהם אישית. פרסומאי אמיתי והגון, שאינו גרידי או עצלן, יחפש את הדרך החכמה להפיץ את המסרים של הלקוחות שלו רק כך, באמצעות יצירת תוכן סגמנטלי שימושי, מטורגט היטב".

"כדי ליישם את כל האמור לעיל, נחוצה שליטה מוחלטת בכל כלי הפרסום שמציע לנו העולם כיום – גם אלה החדשים, הנולדים ומתפתחים בכל יום מחדש, אבל גם הקלאסיים, אלה שקיימים כאן מזמן, ולא הולכים עדיין לשום מקום. נרשה לעצמנו לרגע לשים את הצניעות בצד לכמה שורות, ונספר שצוות תוצרת מורכב מהאנשים המבריקים ביותר שכסף/כוונות טובות יכולים לקנות. כל אחד מאתנו מגיע ממקום קצת שונה, ומביא אתו נסיון, כשרון, ידע והצלחות מוכחות בתחומו. כל אחד מאתנו מתחייב להביא לשולחן את הכי טוב שלו, ולא פחות חשוב מזה – לסמן את גבול הידע שלו, ולהזמין איש צוות אחר להשלים אותו בנקודות שמעבר לו. סך שלל היכולות שלנו מקיף גם את עולמות הדיגיטל: כתיבת תוכן, ניהול קמפיין PPC, ניהול קמפיין Inbound, Display ומימון המונים, והן את המדיות הקלאסיות: רדיו, טלוויזיה, שילוט חוצות, גרילה ופרינט".

קולקטיב תוצרת - עמלני רשת
קולקטיב תוצרת – עמלני רשת

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. אהלן אהלן, נשמע כמו רעיון מגניב (ואני פרילאנסר בעצמי). אבל צריך לזכור שפרסום יעיל לא רק מורכב מ-"פרויקטים", אלא מבניית מותג וליווי לאורך זמן, עם קמפיינים שמדברים אחד עם השני.

  2. נשמע כמו המניפסט של קומברסיישן. בלי תקורה , בלי תדמית . לשכנע. לדבר לספר… זה נשמע יופי אבל קשה למכור ללקוח שעדין אוהב מעדיף גדול ויפה על רזה וחכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים