חשיפה: פייסבוק ישראל הקפיאה לגיא לרר ולצוות צינור לילה את הפרופילים האישיים

fblockerd

לאור המצב הביטחוני, 'פייסבוק' גועשת עם עשרות אלפי תגובות וסטטוסים. אך בזמן שהרשת החברתית מתעלמת במכוון מעמודי ההסתה כנגד ישראל ובמקום לפעול להסרתם, היא פועלת דווקא ההפך ומנחה את מנהליהם כיצד לנהל את "ההסתה" בגבולות תקנון השימוש בה, למזבלה נודע כי פייסבוק בחרה היום דווקא להפנות את תותחיה כלפי עמוד הפייסבוק של תוכנית 'צינור לילה' של גיא לרר בערוץ 10, אשר בימי שיגרה עוסק בסרטונים ויראלים הומוריסטים, אולם לאור מבצע צוק איתן, התגייס לפעילות ההסברה הישראלית.

סטטוס אשר עלה לאחרונה בעמוד הפייסבוק של 'צינור לילה' תחת הכיתוב 'חמאס, אל תתעסקו איתם לטובתכם' לצד תמונה המציגה כנראה חייל מילואים אשר אוחז בפצצת מרגמה, עליה נכתב 'זה על ביטול בקסטריט בויז, חלאות!' הוסר היום מפייסבוק, בטענה כי הוא עובר על תקנון ה-Community Standards (הנחיות הקהילה) של הרשת החברתית.

אל תפספסו: חשיפה – וזו הסיבה לכך שפייסבוק לא מסירה עמודים המסיתים להרג ישראלים ברשת החברתית

למזבלה נודע כי פייסבוק לא הסתפקה רק בהסרת התמונה המדוברת אלא גם בענישה קולקטיבית של כל מנהלי עמוד הפייסבוק של הצינור, לרבות הקפאת מרבית הפונקציות בפרופיל הפייסבוק של מנחה התוכנית גיא לרר ושאר עובדי התוכנית אשר הוקפאו משימוש ברשת החברתית למספר ימים. נכון למועד כתיבת פוסט זה, עמוד הפייסבוק של הצינור עדיין פעיל וכן גם הפרופילים האישיים של מנהליו, אולם כל מנהלי העמוד אינם יכולים להשתמש בפרופילים האישיים שלהם ו/או לתחזק את העמוד מעבר לשימוש בסיסי בפונקציית הצ'ט.

התמונה אשר הוסרה, אומנם יכולה להיתפס כאחת אשר מעודדת אלימות, אולם על פי הציביון הישראלי שלה והטקסט בעברית, אין ספק כי מאחורי ההחלטה להסירה וחסימה חלקית של הפרופילים האישיים של מנהלי עמוד הצינור, עומדת פייסבוק ישראל בניצוחה של המנכ"לית עדי סופר תאני, אשר אינה פועלת באותה מידה למען הרשת הישראלית, כפי שהפעם לפחות, בוחרת לפעול נגדה.

על אף פניית המזבלה, פייסבוק ישראל שוב לא מסרה את תגובתה.
עידכון 15:10: פייסבוק ביטלה את ההקפאה

ראשוני: פייסבוק חסמה לגיא לרר ולצוות צינור לילה את הפרופילים האישיים
ראשוני: פייסבוק חסמה לגיא לרר ולצוות צינור לילה את הפרופילים האישיים
ראשוני: פייסבוק חסמה לגיא לרר ולצוות צינור לילה את הפרופילים האישיים
ראשוני: פייסבוק חסמה לגיא לרר ולצוות צינור לילה את הפרופילים האישיים

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים