אין כיוון: פייסבוק הורידה ללגליזציה את השאלטר וסגרה את העמוד של מגזין קנאביס

אין כיוון: פייסבוק סגרה את העמוד של מגזין קנאביס הישראלי
אין כיוון: פייסבוק סגרה את העמוד של מגזין קנאביס הישראלי
אין כיוון
אין כיוון

בשורה קשה נחתה במהלך בלילה שבין חמישי לשישי על חובבי המריחואנה ותומכי הלגליזציה בישראל. עמוד הפייסבוק הפופולארי של 'מגזין קנאביס' הישראלי בו היו חברים למעלה מ-33 אלף איש, הוסר במפתיע מהרשת החברתית בטענה כי אינו עומד בתנאי השימוש של פייסבוק. חסימת עמוד הפייסבוק, המהווה צינור הפצה מרכזי עבור מגזין קנאביס של אורן ליבוביץ, הפועל לקידום הלגליזציה בישראל, הינה מכה קשה לפעילות ההסברה הירוקה בישראל.

מגזין קנאביס הוקם בשנת 2011 והתברג תוך זמן קצר כאתר מרכזי עבור צרכני הקנאביס בישראל עם למעלה מ-10,000 גולשים ייחודיים מדי יום. עמוד הפייסבוק של המגזין, אשר הוקם במקביל לאתר, סבל בחודשים האחרונים מלא מעט סנקציות מצד הרשת החברתית, לאחר שלפני כ-4 חודשים נחסמו קישורי האתר משיתופים בפייסבוק ועתה נראה כי זו החליטה לנקוט בפיתרון הסופי עבורו והסירה אותו לחלוטין מהרשת.

סגירת עמוד 'קנאביס' מתרחשת במקביל לשיח עולה באתרי החדשות בכל הנוגע להתעלמותה של פייסבוק מעמודי הסתה שונים, אשר באין מפריע קוראים לפגיעה בתושבי מדינת ישראל, אולם בו בזמן זו מסירה עמודים אחרים אשר אינם מפיצים דברי הסתה ואלימות ברחבי הרשת החברתית. כזכור גם עמוד הפייסבוק של תוכנית 'צינור לילה' הוקפא לפני מספר ימים לצד חסימה זמנית של כל הפרופילים האישיים של מנהליו.

מפייסבוק ישראל לא נמסרה תגובה קליק לביקור בעמוד הפייסבוק החדש של קנאביס ■ תודה לויטלי יעקב ולשרון לנגר על הטיפ.

עידכון 4.8: עמוד הפייסבוק המקורי של קנאביס הוחזר לאוויר היום בשעות הצהריים המוקדמות, מפייסבוק ישראל נמסר כי "העמוד הוסר בטעות וכעת חזר לפעול".

אורן ליבוביץ, מייסד אתר קנאביס מסר למזבלה: "אני מאוד מקווה שמדובר בטעות אבל לצערי נראה שלא כך הדבר. מזה 4 חודשים שפייסבוק חוסמים פרסום קישורים מהאתר באופן גורף ומה שקרה כעת נראה כמו "הפתרון הסופי". אני לא יכול שלא לחשוב שמדובר בלחץ שהופעל מצד גורמים ממשלתיים כלשהם שכן ידוע לי שהם עוקבים אחר הנעשה במגזין. הדף הזה והמגזין מהווים היום את מרכז הכובד של המאבק להפסקת רדיפת צרכני הקנאביס והמלחמה הזאת כנגד ישראלים ישרים ו נורמטיבים לחלוטין. מלחמה שמעשירה את ארגוני הטרור והפשע ומוציאה מיליארדים מאוצר המדינה. הרקע להוצאתו של הצמח מהחוק הוא קונספירטיבי בפני עצמו ולכן קשה שלא להניח שמדובר בעניין דומה. לא נעשה שום דבר חריג בדף לאחרונה ולא הוסבר מדוע נמחק. לא ניתנה כל אזהרה או התראה כלשהי. אני משקיע את החיים שלי בפרוייקט הזה ופייסבוק בעטו לי בו במחי יד".

"כל נסיון להגיע לנציגי פייסבוק בארץ או בעולם עלה בתוהו ואין עם מי לדבר. ראוי לציין שבמקביל החליט פייסבוק להותיר על כנם דפי שטנה שונים. דפי פייסבוק אחרים שעוסקים בקנאביס עומדים ופועלים בשפות אחרות בכל העולם ולכן ייתכן ומדובר במעשה של פייסבוק ישראל. חשוב לציין שמעולם לא נעשה דבר בלתי חוקי בדף וכל שעלה ופורסם הוא בגדר הסברה וידע כללי.לצערי בעתות אלו של מלחמה הסיכוי לתפוס כותרת בעיתונים בנוגע לעניין זה הוא נמוך במיוחד. אני מקווה שמישהו מהקוראים יוכל לעזור להגיע לגורם כלשהו מפייסבוק שיוכל להסדיר את בעניין."

לצד חסימת העמוד עצמו, הוקפאו גם כל הפרופילים האישיים של מנהלי עמוד הפייסבוק של קנאביס.

אין כיוון: פייסבוק סגרה את העמוד של מגזין קנאביס הישראלי
אין כיוון: פייסבוק סגרה את העמוד של מגזין קנאביס הישראלי
אין כיוון: פייסבוק סגרה את העמוד של מגזין קנאביס הישראלי
אין כיוון: פייסבוק סגרה את העמוד של מגזין קנאביס הישראלי

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים