כך קבוצת קו מנחה תימרנה את הרשת והציגה כאילו עמוד הפייסבוק שלה הוא הפופולארי ביותר בישראל

כך קבוצת קו מנחה תימרנה את הרשת והציגה כאילו עמוד הפייסבוק שלה הוא הפופולארי ביותר בישראל
כך קבוצת קו מנחה תימרנה את הרשת והציגה כאילו עמוד הפייסבוק שלה הוא הפופולארי ביותר בישראל

בתחילת חודש ספטמבר 2013, רכשה 'קבוצת קו מנחה' אשר בשליטת 'קבוצת יפעת' את פעילות האינטרנט של אתר תפוז, פליקס ו"עמוד הבית הראשון שלי" בכ-4.3 מיליון ש"ח מידי חברת סאני של אילן בן דב, וזאת במטרה להפוך לקבוצת האינטרנט המובילה בישראל.

פורטפוליו האתרים של 'קו מנחה' ו'קבוצת יפעת' מרשים במיוחד וכולל אתרים נוספים אשר בבעלות אחת מחברות הבת שלה (קו מנחה לט מי נו טכנולוגיות בע"מ), כדוגמת: אתר אייס, ביזפורטל, פליקס, תפוז, טאבו ישיר, תקדין ונוספים. עד כאן הכול טוב ויפה אלא שבקו מנחה הבינו אולי בהצתה מאוחרת, שעמודי הפייסבוק שלה אינם גדולים, הם אינם ויראלים ואינם פעילים ומתוחזקים מספיק בשביל להזרים טראפיק משמעותי לאתרי הקבוצה וכך גם עמודי הפייסבוק של פליקס (16 אלף אוהדים) ותפוז (25 אלף אוהדים) אשר נכללו בעיסקת תפוז.

בכתבה 'מדד הפייס' של משה בנימין ואלכס כץ שפורסמה אמש באתר אייס, אתר הברנז'ה של קבוצת קו מנחה, הוצג 'מדד עמודי הפייסבוק הפופולארים ביותר בישראל' אשר נעשה בשיתוף פעולה עם חברת ויגו (Vigo), חברת ניטור וניתוח פעילות במדיה החברתית אשר אף היא בבעלות 'קבוצת יפעת', חברת האם של 'קו מנחה'. המדד, אשר לכאורה מציג את עמודי הפייסבוק הפופולארים לחודש אוגוסט וזאת על פי היחס שבין כמות האוהדים (לייקים) לכמות 'מדברים על זה' (Talking About This) דירג להפתעת רבים את עמוד הפייסבוק של ביזפורטל (Bizportal) אשר נמנה על אתרי 'קו מנחה' כעמוד הפייסבוק הפופולארי ביותר בישראל.

לצד הכתבה באייס, פורסם גם קובץ PDF (קליק) אשר על פי מה שנכתב מייצג בצורה אמינה ואובייקטיבית את פניה של רשת הפייסבוק הישראלית וסוקר את 88 עמודי הפייסבוק הפופולארים בישראל.

אלא שמבדיקה של המזבלה עולה כי אין כל קשר בין המציאות למה שהוצג במדד ונראה כי קבוצת 'קו מנחה' החליטה להשתמש באתר 'אייס' כשופר שיווקי במטרה לטשטש את המציאות ולהציג כאילו זו אוחזת בעמוד פייסבוק פופולארי במיוחד.

המדד של אייס וחברת Vigo
המדד של אייס וחברת Vigo

על פי הרשימה, בה דורג ביזפורטל במקום הראשון וזאת על אף היותו היחיד בדירוג עם מתחת ל-100 אלף אוהדים (18 אלף), הוצגו עמודי פייסבוק אחרים, בניסיון להציג כאילו המדרג מתייחס לכלל עמודי הפייסבוק בישראל. אלא שמבדיקה מקיפה עולה כי מדובר בתימרון של נתוני האמת ומאות ואפילו אלפי עמודי פייסבוק, פופולארים בהרבה מאלה שברשימה פשוט לא הוכנסו אליה. עמודים כדוגמת 'ווצאפ כפר סבא', 'חנוך דאום', 'אור ירוק', 'הפטריה', 'פז"מ', 'הצל', 'האריות של הצל', 'כיכר השבת' ואלפי עמודים נוספים, רובם הרבה יותר פופולארים מאלה שכן הוכנסו לרשימה וחלקם אף פופולארים משמעותית מביזפורטל אשר דורג במקום הראשון.

באורח פלא ולמרבה הנוחות, מדד הפייסבוק של 'אייס' הושק שבועות ספורים לאחר שמישהו בעמוד הפייסבוק של ביזפורטל החליט לתת קצת עבודה במהלך אמצע-סוף יולי תוך ניצול הרייטינג האינטרנטי העולה בעקבות מבצע 'צוק איתן', כנראה כהכנה לקראת המדד אשר על פניו ולאור העובדות מצטייר עתה כמדד תפור, נטול אובייקטיביות ואמינות. מבדיקת הסטטוסים שעלו בעמוד הפייסבוק של ביזפורטל עד חודש יולי, עולה כי מדובר בעמוד אשר כלל אינו פופולארי ולמרבית הסטטוסים שלו ישנם כמה לייקים בודדים.

מדד הפייסבוק של אייס וחברת Vigo לא רק שקרי, מטעה ומוטה לטובת האינטרסים של 'קו מנחה' אלא גם חובבני. ייחוס פופולאריות של עמוד פייסבוק על פי המשוואה המדוברת אינו יכול לשקף בשום צורה על הפופולאריות והויראליות האמיתית של העמוד.

לדוגמא: על פי משוואת הפופולאריות שמוצגת במדד, באם עמוד פייסבוק בן 50 אוהדים בלבד, פירסם סטטוס שקיבל 500 לייקים, אזי היחס בין כמות האוהדים לכמות האינטראקציות הופך אותו לעמוד הפייסבוק הפופולארי בישראל. אבסורד אה?

אז מה היה לנו עד כה? אתר ברנז'ה משפיע אשר בבעלות קו מנחה, מדרג עמודי פייסבוק באמצעות חברה שבבעלות קו מנחה אשר קובעת כי עמוד הפייסבוק של אתר מקבוצת קו מנחה הוא הפופולארי ביותר בישראל. נשמע כמו מדד אמין לכל הדעות.

כך קבוצת קו מנחה תימרנה את הרשת והציגה כאילו עמוד הפייסבוק שלה הוא הפופולארי ביותר בישראל
כך קבוצת קו מנחה תימרנה את הרשת והציגה כאילו עמוד הפייסבוק שלה הוא הפופולארי ביותר בישראל
כך קבוצת קו מנחה תימרנה את הרשת והציגה כאילו עמוד הפייסבוק שלה הוא הפופולארי ביותר בישראל
כך קבוצת קו מנחה תימרנה את הרשת והציגה כאילו עמוד הפייסבוק שלה הוא הפופולארי ביותר בישראל

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

13 תגובות לפוסט

13 תגובות

  1. קודם כל, תבדוק אייפי של המגיבים בתשלום, יכול להיות שהם עובדים באחד מאתרי קו מנחה.
    דבר שני, תבדוק קוקיז שלהם! יכול להיות שבעצם כולם אותו אחד!
    דבר שלישי, תקרא גם את התגובה המצחיקה הזאת שלהם, לא נגעתי במילים, זה ציטוט בלבד.
    "מצטערים על הצהוב והאדום, השעה מאוחרת. בקיצור, אלה המספרים (כלומר העמודים) שעלו בגורל, והאמת – לא נפלנו מהכיסא. חוץ מאתר אחד, שב-מ-ק-ר-ה (כן כן, במקרה) הוא מאותו הבית. Bizportal תפס את המקום התשיעי"
    דבר רביעי, "הבדיקה עשתה המון רעש בתעשייה, הכתבה קודמה חזק ברשתות והטלפונים מצד גופים שרוצים 'להיכנס' זרמנו למערכת." מעניין מאוד מי הם אותם גופים, אם קיימים בכלל.
    דבר חמישי, כל הכתבה הזאת שלהם נכתבה בכלל בצורה משעשעת וילדותית. שיהיו בריאים.

    והרשה לי לעשות פרסומת:
    גלובס הרבה אבל הרבה יותר טוב מביזפורטל מבחינת תוכן. וגם מבחינת האמינות.

  2. לכל המגיבים – לכו, למדו קורס פייסבוק, תעלו מודעה עם מיקוד לפי גיל ומיקוד ותדפיסו פוסטר של עצמכם למשרד.

    שיהיה מדד עוקב המציג פר שבוע את הממוצעים למשך שנה-שנתיים-שלוש ואז נראה מי באמת יודע לייצר תוכן ולערב גולשים.
    אפשר גם לשלב מדד של תקציב מושקע בעמוד.

    כשאתה משקר לעצמך זה לא מעניין את המזבלה אבל כשאתה משקר לאחרים אל תבכה בתגובות שחשפו אותך.

  3. זה באמת יחס חסר תקדים בהשוואה לכל האחרים ברשימה.
    אז קצת עפו על עצמם…
    למה כל כך כואב לך לפרגן להם?
    סתם צרות עין

  4. [Comment ID #112604 Will Be Quoted Here]

    "טבלה הראשונה נפתחת עם שם מפתיע בקודקוד. האתר הכלכלי ביזפורטל (גילוי נאות: האתר שייך לקבוצת קו מנחה המחזיקה גם באתר אייס), משאיר מאחור טייקונים כמו ynet, סטטוסים מצייצים ווואלה וכובש את הפסגה עם כ-131 אלף גולשים שמדברים עליו וזאת מול 17.5 אלף לייקים בלבד לעמוד – יחס חסר תקדים של 762.8%."

    ביזפורטל משאיר מאחור טייקונים חחחחחח

  5. קראתי עכשיו שוב את הכתבה באייס – הם ממש לא אמרו שם שביזפורטל הוא האתר הכי חזק בפייסבוק.

    תקרא טוב. תבין

  6. ברנש: כל הכתבה הזו היא פרי בכיינותו של עומרי חיון.
    מזבלה, תעשו לעצמכם טובה, תנתקו קשר עם הדבר הצהוב והמזוויע הזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים