פרשת סטטוסים מצייצים ■ גורם בפייסבוק: פרסום המחירון כפה עלינו לפעול בנושא, העמוד יוחזר

אבי לן - מפעיל סטטוסים מצייצים
אבי לן – מפעיל סטטוסים מצייצים
אבי לן - מפעיל סטטוסים מצייצים
אבי לן – מפעיל סטטוסים מצייצים

עמוד הפייסבוק הפופולארי סטטוסים מצייצים אשר הוסר מהרשת החברתית ביום שישי בבוקר ישוב לפעול בימים הקרובים ואולי אף כבר בתחילת השבוע ■ גורם בפייסבוק מספר למזבלה "פרסום העלויות בגלובס הכניס אותנו למערבולות שלא רצינו להתעסק איתן כרגע".

כזכור ביום רביעי האחרון ה-14.1, ניפץ אתר גלובס את בועת הסטטוסים של עמוד הפייסבוק 'סטטוסים מצייצים' המופעל על ידי הזוג אבי לן ועדי בנטוב לן. הכתבה של גלובס חשפה את המחירון הרשמי של פרסום ממומן וסמוי בעמוד אשר כאמור נוגד את תקנון הרשת החברתית אשר אוסרת על קבלת תשלום עבור סטטוסים. חשיפת המחירון של מצייצים העלתה לסדר היום הציבורי את אחת הסוגיות האפלוליות בתחום – תוכן שיווקי סמוי.

גורם בפייסבוק אישר למזבלה כי מדובר בהסרה זמנית של מצייצים וזה אמור לחזור לאוויר בימים הקרובים. כזכור ביום שישי בצהריים, חשפה המזבלה את הכנסות אתר ynet מפרסום סמוי, אשר היה לגורם מרכזי מבין כלל האתרים אשר יצאו כנגד סוגיית התוכן השיווקי בסטטוסים מצייצים.

אבי לן, מפעיל סטטוסים מצייצים (צילום: Roni Nili Abdu) פירסם בשישי סטטוס מתנצל בפני פייסבוק: "חברים יקרים, להלן תגובה רשמית שהוצאתי עכשיו בשם סטטוסים מצייצים. סטטוסים מצייצים הוא אחת הבמות המרכזיות של הגולשים הישראלים ברשת ומשמש במה לציבור וכלי ביטוי לאזרח הקטן מול חברות ענק – פרטיות וציבוריות – במאות מאבקים ערכיים וצרכניים ולמען הציבור הישראלי.

העמוד מתנהל במשך חמש שנים כשירות לגולשים ללא כל תשלום. בתקופה האחרונה פעלנו על מנת לייצר הכנסה מסויימת כדי להבטיח את המשך פעילותו. נדגיש כי במהלך חמש השנים הועלו בדף עשרות אלפי פוסטים ובחודשים האחרונים שובצו בו בסה"כ כמה פוסטים בודדים ממומנים – פחות מפרומיל מהפוסטים שבעמוד. סטטוסים מצייצים מתחייב להקפיד מעתה על קוצו של יוד לפעול לפי הכללים המחייבים של פייסבוק.

אנחנו קוראים לפייסבוק להחזיר את העמוד מהר ככל שניתן למען הציבור הישראלי לו שימשנו כפה בשנים האחרונות. אנחנו גם מבקשים ממאות אלפי החברים שלנו ברשת, הישראלים שאנחנו מהווים חלק מחייהם – לתמוך בנו בתקופה זו."

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. [Comment ID #116797 Will Be Quoted Here]

    ממש מקווה שלא!

    מה עוד ששיטת הפרסום שלהם היא סוג של גניבת תוכן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים