שום צו לא יעצור אותם: פעילי 'באים לבנקאים' קופצים לביקור נוסף אצל זמיר דחב"ש

באים לבנקאים - זמיר דחב"ש
באים לבנקאים – זמיר דחב"ש

פעילי 'באים לבנקאים' התנועה האקטיביסטית של ברק כהן למאבק בבנקים ופירוק הדואופול הבנקאי, קפצו בשבוע שעבר לביקור בית נוסף אצל יח"צן איגוד הבנקים ואיש יחסי הציבור של 'בנק הפועלים' זמיר דחב"ש, מבעלי משרד 'שלום תל אביב'. כזכור זו הפעם השנייה שדחב"ש זוכה לפעולת מחאה מחוץ לביתו. במאי השנה הוציא דחב"ש צו הרחקה לעורך הדין ברק כהן, ממייסדי התנועה, לאחר שפעיליה הפגינו מול ביתו בתל אביב.

לאור צו ההרחקה, ברק כהן לא נכח בפעילות ועל פי מה שתוקשר בעמוד הפייסבוק של 'באים לבנקאים' מדובר בהתאגדות של אזרחים עצמאיים שהגיעו על דעת עצמם לפעילות מחאה ספונטנית. בעמוד אף קוראים לאזרחים נוספים להגיע לביתו של דחב"ש. "אנחנו לא הולכים להפסיק להגיע אליך, לא יעזור לך שום צו ושום הרחקה. זמיר דחב"ש אתה משת"פ של גנבים". כך קראו הפעילים במגהפון.

כזכור, תחילת הסיפור בחודש מאי השנה, לאחר שדחב"ש מונה לאיש יחסי הציבור של איגוד הבנקים וזאת במטרה לשפר את תדמיתם של הבנקים ולכאורה גם לטרפד את הרפורמה על הבנקים ולהשתיק את הפעילות החברתית-מחאתית בנושא. לאחר סיום גיוס כספים מוצלח של 'באים לבנקאים' קפצו פעיליו לביקור בית ראשון. בתגובה הגיש דחב"ש תלונה במשטרה והוציא צו הרחקה לכהן, שלאחר מכן אף חוייב בתשלום הוצאות המשפט. סרטון של הפעילות הראשונה הוסר במפתיע מהרשת החברתית 'פייסבוק', ראוי לציין כי משרד יחסי הציבור של דחב"ש אמון על תקציב היח"צ של חברת פייסבוק ישראל.

הטקטיקה של 'באים לבנקאים' היא אסטרטגיה חדשה ועל פניו אפקטיבית למדי בתחום האקטיביזם, במסגרתו האצבע המאשימה מופנית לא רק כלפי התאגידים אלא גם כלפי אנשי הפרסום והיח"צ שלהם. למזבלה נודע כי אנשי פרסום ויח"צ נוספים אשר עובדים עם בנקים, עתידים בקרוב להיות במרכזה של פעילות חברתית. את הסרטון ערך ערן ורד.

גילוי נאות: זמיר דחב"ש תובע את המזבלה על סך 200,000 ש"ח בגין פירסומים קודמים אודות 'באים לבנקאים'. המזבלה לא תכנע לאיומים משפטיים לא מדחב"ש ולא משום גורם אחר ותמשיך לסקר את הפעילות החברתית בצורה אובייקטיבית וראויה.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים