הנהלת Cannes Lions וקבוצת הארץ בלחץ: מעט מדי הגשות לתחרות השנה

Cannes Lions
Cannes Lions

שנים לא פשוטות עוברות על ענף הפרסום הישראלי בזירה הבינלאומית ואותותיה של הבצורת הקריאייטיבית, בריחת המוחות לחו"ל וירידת ההייפ סביב תחרויות הפרסום מורגשת מתמיד. למזבלה נודע כי השנה ישנה ירידה דרסטית בכמות ההגשות לפסטיבל הפרסום הבינלאומי Cannes Lions 2015 אשר יתקיים כמדי שנה בחודש יוני בצרפת ונחשב לתחרות הפרסום החשובה ביותר בעולם הפרסום.

הנהלת Cannes Lions וקבוצת הארץ בלחץ
הנהלת Cannes Lions וקבוצת הארץ בלחץ

הכנסות פסטיבל קאן ממשרדי הפרסום הישראלים הן אומנם טיפה בים, אולם עדיין מדובר בסכומים גבוהים במיוחד אשר מדי שנה מושקעים בתחרויות הפרסים השונות, במקום ואולי אף על חשבון טיפוח סביבת העבודה, תשלום שעות נוספות וכו' לעובדים במשרדי הפרסום. על פי הערכות, בין השנים 2008 ל-2014, השקיע ענף הפרסום הישראלי למעלה מ-6,500,000 ש"ח בפסטיבל קאן ועוד כ-1.5 מיליון ש"ח בתחרויות בינלאומיות נוספות.

קבוצת הארץ של רשת שוקן, נציגתה הרשמית של פסטיבל קאן בישראל, שיגרה בימים האחרונים אימייל בלתי אופייני למשרדי הפרסום, המשקף על בהלה מסויימת בקרב פסטיבל קאן, אשר שנת 2015 תהיה כנראה שנת שיא שלילי בכמות ההגשות הישראליות לתחרות.

באימייל שנשלח למשרדים, עליו חתומה עו"ד סיגל סינוואני, סמנכ"ל מסחרי בעיתון הארץ, נכתב: "חברים יקרים, פסטיבל קאן בפתח – תחרות הפרסום הבינלאומית היוקרתית ביותר בעולם. מדינות מכל העולם לוקחות בו חלק. יש לנו כאן מפעל שלם של תעשייה יצירתית לוחמת, קריאטיבית שראויה וצריכה להיות חלק מהמפעל הזה שנקרא פסטיבל קאן. אם לא נהיה שם לא נוכל לזכות וזה כבוד גדול לכולנו גם למפרסמים וגם לתעשייה כולה (הזכייה האחרונה הייתה לפני שלוש שנים) ולדעתי זה פספוס… קבוצת הארץ כנציגים של פסטיבל קאן בארץ מרגישים שיש כאן הזדמנות שאנחנו לא מספיק מנצלים. כל ענף הפרסום בנוי מתחרויות מפרסמים וזו הזדמנות מצוינת וראויה להפגין נוכחות ולהפגין את היכולות המדהימות שלכם. נותרו עוד שבועיים להגשת העבודות בכל הקטגוריות. העלות להגשה היא לא גבוהה מי שצריך עזרה וטיפול יוכל לפנות להילה טולדו".

ראוי לציין כי בשונה ממה שנטען באימייל של 'הארץ', עלויות ההגשה והכניסה לפסטיבל קאן הינן מהגבוהות ביותר בתחום. עלות הכניסה לפסטיבל קאן נעה בין 2850 יורו ל-5850 יורו לשבוע, כאשר סטודנטים ופרסומאים צעירים מתחת לגיל 30 זכאים לעלות מוזלת בסכומים הנעים בין 700 יורו ל-1425 יורו, כל זאת כמובן לפני הוצאות אש"ל וטיסות, המסתכמים לעיתים באלפי יורו נוספים. עלות ההגשה לפסטיבל, נעה בין 530 יורו בקטגוריות הרגילות ל-1330 יורו בקטגוריית האינטגרייטד והאפקטיביות.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים