מזבלה.קום

נתפסו עם המכנסיים למטה

מזבלה

אלישיב מספר במייל על דמיון מחשיד בין קמפיין רנואר של פרסום אברהם בכיכובם של אור גרוסמן ועוז זהבי לפרסומת של AXE, זוכת אריה זהב בפסטיבל קאן 2004.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

54 תגובות לפוסט

54 Responses

  1. נראה לי שאברהם יושב רגל על רגל במשרד וצוחק על כולם,
    את הרעש שלו הוא עשה ובגדול

  2. כולנו יוצרים. ומשום מה נרעשים מההעתקה הרבה יותר מהדבר עצמו : גזילת זכויות יוצרים. מכיוון שאנו כאן בארצנו התרגלנו לצרוב, לצקצק, לעגל פינות, שכחנו לרגע שכמו בציור ובמוסיקה גם במקרה זה ניתן להוכיח הפרת זכויות. ושוב – לא בקטע משפטי, אלא בזכותו של הקניין הרוחני של כל אחד מאיתנו, היוצרים. הפרסומת מקסימה ויושבת בול בקונספט האורבני, אכן אי אפשר להגיד שהיא רק דומה או נוצרה בהשראת המקור (למרות התגובה המשעשעת של "אלוהים" שטען ששם זה בכלל נגמר/התחיל בסופר). כל מי שיצר בחייו חש לעיתים שיתוק מול כל הגדולה והיכולת שקדמה לו -כבר עשו הכל, מה הטעם לצייר…עד שנמצאת הדרך היחודית שלו. בפרסום לא תמיד יש את הזמן לניסוי וטעיה אמנותי, אולי צריך סימון של בקרת-יוצרים שיסמן "PG18 העתקתי, אך נהנתי מהדרך", "PG13 קיבלתי השראה בלבד", "PG8 אהבתי את סגנון הצילום"

  3. [Comment ID #69703 Will Be Quoted Here]

    הכן יפה. עוד ב-2004 היא הייתה יפה.
    ואם אנשי הקריאטיב במשרד ההזוי הזה לא הכירו אותה. זה קצת בעייתי.
    אה, אני היום החלטתי לפתוח רשת חברתית. נראה לי אחלה רעיון.
    ובאמת שחשבתי על זה לבד.

  4. עוד קופי ומנהל קראייטיב נכנסים למעגל האבטלה… עצוב… תיבלסו את הסטייק שאתם הכנתם:)

  5. [Comment ID #69671 Will Be Quoted Here]

    מה שהם אומרים זה בעצם
    "ראינו את הקליפ, אהבנו. ואז ראינו את הפרסמות אז החלטנו להעתיק עד הסוף"

  6. אכן העתקה בוטה אבל כולכם מתעלמים מהדבר החשוב באמת…

    איזה טוסיק יש לאור הזאת, יא אללה…

    🙂

  7. [Comment ID #69595 Will Be Quoted Here]

    לינקס ואקס זה אותו מוצר. בבריטניה הוא נקרא לינקס ובשאר העולם אקס.

  8. "אונס" "כדור בראש" "אין סליחה"
    אני לא יודעת מה יותר דוחה: להעתיק פרסומת אחד לאחד מחו"ל או להתלהם עם תגובות פתטיות שלוקחות את כל הענף הזה הרבה יותר מידי ברצינות.

  9. מדהים אותי שמשרד שנלחם כרגע על זכות הקיום שלו, בוחר לעשות מהלך כזה… פשוט לא ברור

  10. כולם כבר אמרו אבל גם אני רוצה: זה לא דמיון מחשיד זו העתקה גסה, שלא לומר פלילית.
    מהרעיון, דרך התסריט, הצילום ואפילו הפסקול. חבל מאד.

  11. [Comment ID #69641 Will Be Quoted Here]

    כמו שאמרתי בפוסטים קודמים – אנחנו פה בשביל לתת ביקורות על התכנים שמתפרסמים בבלוג. לא צריך להיות תסריטאי מוכשר בשביל להגיד על סדרת טלוויזיה שהיא משעממת, מועתקת, זבל או גאונית, כמו שלא צריך להיות מבקר מסעדות בשביל לא לאהוב מאכל מסויים.

    ואתה מדבר על להתבגר? מבלי להכיר אף אחד מהמגיבים כאן קבעת מה המקצוע שלנו, באיזה שלב אנחנו בקריירה, מה רמת העבודות שלנו ואם קיבלנו או לא קיבלנו פרסים. לפעמים עדיף להפנים את הביקורת שנותנים לך (אני מניח שהביקורות כאן מופנות אלייך) ולהבא לעשות את העבודה שלך ולא לעשות קופי-פייסט.

  12. נכון זו העתקה
    אבל אתם כולכם – כל הטוקבקביסטים חסרי החיים כאן שממהרים לצווח ולצרוח,
    אתם חתיכת סטודנטים מפונקים עם פיגור שכלי!
    תתבגרו ולכו תמכרו איזו מודעה שאתם בטוחים שהיא תעשה פרסים (!NOT)
    והיא בעצם ממש לא משהו.
    אתם ייצורים פתטים עם הרבה רוע ומעט שכל.
    כל הענף הזה מורכב מהרבה שכמותכם ואתם בעיני
    הרבה יותר גרועים מאלו שהעתיקו בלי בושה את הפרסומת הזאת.

  13. אני לא סובל העתקות!!

    הגנבים צריכים להתבייש וכנראה בגלל זה אין קרדיטים. המקצוע שלנו מתעסק ברעיונות, וזה לא משנה איזה חברת הפקה הפיקה את זה, איזה במאי נתן את ההוראות שקיבל מגבוה, הרעיון נגנב בשלמותו ע"י משרד הפרסום.
    דוגמא מהצד השני של המתרס הראתה לנו קסטרו עם פרסומת שמדברת בשפה המותגית של קסטרו וקוראת לצעירים ברוח התקופה לצאת לרחובות.
    במקרה השני רואים שמועסק פלנר שחי את העולם ומכיר את הפרסום.
    במקרה של נפתלי אברהם הבונוס צריך כמובן ללכת לזה שצעק הכי חזק "אל תדאגו, אף אחד לא יזכור את הפרסומת ההיא, גם המרמרה מתכוונת לשלוח סיבוב שני, אני יצאתי לצהריים

  14. [Comment ID #69625 Will Be Quoted Here]

    ודווקא הוניגמן הזאת (שמועתקת למעלה מכל ספק ) היא אחלה אחלה פרסומת, ואז נשאלת השאלה – האם שווה להעתיק אחלה פרסומת שכזו – ולזכות בכמה העלבות בפורום המצומצם הזה – או לעשות משהו מקורי ומייבש כמו הפרסומת האחרונה של הוניגמן ( עם חתיכי וסנדי בר הקשישה ).

    בכל מקרה, מועתקת או לא, רנואר ניראית לא רע בכלל ובאמת הקהל בבית ישפוט.

  15. [Comment ID #69632 Will Be Quoted Here]

    יפרוץ את גבולות המזבלה?
    אפילו אם גיא פינס יפרסם את זה כאייטם (רק הוא מסוגל…)
    זה לא יזיז לאף אחד שום ביצה ורנואר רק תזכה לעוד קצת זמן מסך בחינם.

  16. [Comment ID #69628 Will Be Quoted Here]

    זה לא מזיז באמת לאפחד
    רק שרנואר ישאלו את עצמם אם וכאשר הפוסט הזה יפרוץ את גבולות המיזבלה,
    האם בשביל זה הוא מעסיק משרד פרסום? האם בשביל זה הוא שילם לו כסף טוב?
    זה הכל.

  17. [Comment ID #69625 Will Be Quoted Here]

    ודווקא הונימן הזאת (שמועתקת למעלה מכל ספק ) היא אחלה אחלה פרסומת, ואז נשאלת השאלה – האם שווה להעתיק אחלה פרסומת שכזו – ולזכות בכמה העלבות בפורום המצומצם הזה – או לעשות משהו מקורי ומייבש כמו הפרסומת האחרונה של הוניגמן ( עם חתיכי וסנדי בר הקשישה ).

    בכל מקרה, מועתקת או לא, רנואר ניראית לא רע בכלל ובאמת הקהל בבית ישפוט.

  18. השאלה שנשאלת היא האם זה שאנחנו פה יורדים עליהם מזיז למישהו בפרסום אברהם או ברנואר?

    סה"כ הפרסומת יפה ומה שמעניין אותם אלו לא המגיבים במזבלה אלא הציבור ההדיוט.
    (מי שלא יודע מה זה הדיוט שיבדוק בויקיפדיה, לא התבלבלתי באיות)

    מישהו פה חשב על זה? הרי אין פה ספק שמדובר בהעתקה אחד לאחד אבל אולי זה ביודעין מוחלט ובאישור?

    אגב, אם אני טועה והם אכן עשו את זה בכוונה שאף אחד לא ישים לב – אין מילים לתאר את הבושה.

  19. נדמה לי שהבמאי הוא אוהב פלאנץ

    והקריאטיב הוא עמרי טאוב

    ההעתקה בוטה

    אין סליחה במקרה שכזה

  20. לקחו את אחד הסרטים היותר יפים [לא טובים, יפים] שיצאו בעשור האחרון ועשו לו את הגרסא הישראלית הפרחית, הקטנה והמבזה, כיאה למותג פרחי.

    כולם אשמים בזה – המשרד, הלקוח, הבמאי, כולם! כולי תקווה שדבר כזה ידליק אור אדום אצל לקוחות פוטנציאלים. אולי גם באברהם, כמו לפני שנתיים ביהושוע, מישהו יבין את הרמז וילך הביתה.

  21. הגנבים צריכים להתבייש וכנראה בגלל זה אין קרדיטים. המקצוע שלנו מתעסק ברעיונות, וזה לא משנה איזה חברת הפקה הפיקה את זה, איזה במאי נתן את ההוראות שקיבל מגבוה, הרעיון נגנב בשלמותו ע"י משרד הפרסום.
    דוגמא מהצד השני של המתרס הראתה לנו קסטרו עם פרסומת שמדברת בשפה המותגית של קסטרו וקוראת לצעירים ברוח התקופה לצאת לרחובות.
    במקרה השני רואים שמועסק פלנר שחי את העולם ומכיר את הפרסום.
    במקרה של נפתלי אברהם הבונוס צריך כמובן ללכת לזה שצעק הכי חזק "אל תדאגו, אף אחד לא יזכור את הפרסומת ההיא, גם המרמרה מתכוונת לשלוח סיבוב שני, אני יצאתי לצהריים"…

  22. מדהים!
    סרט האופנה הכי טוב שנעשה פה בארץ!
    הרעיון מעולה, הבימוי מקסים והתובנה ממש ממש נכונה.
    כל הכבוד למשרד שהעיז והרבה שאפו לרנואר שהלכו עם זה עד הסוף.

    אין ספק שאברהם מציבים רף חדש.

  23. א. לינקס ולא אקס
    ב. דורי, נהיית רחמן לעת זיקנה:
    דמיון מחשיד? מדובר בהעתקה בוטה, גרועה, מכוערת, עם שיר מחורבן.

    אם אני רנואר, אני זורק את משרד הפרסום הזה. בושה.

    גם להעתיק צריך לדעת.

    ומי זה הבמאי שהעז?

    אין אינטגריטי.

    לפני שבאים בטענות ללקוחות, אולי כדאי שנסתכל קודם על עצמנו.

    בעעעע…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשות

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים