גוגל דודל אינטראקטיבי קוביה הונגרית – Rubik's cube

rubikdoodle

gif_232x207_cc56eb

אנקל גוגל עושה היום כבוד בעמוד הבית שלו עם דודל משחק אינטראקטיבי 'קוביה הונגרית' (Rubik's cube). הקובייה ההונגרית, היא פאזל מכני העשוי מפלסטיק אשר הומצא בשנת 1974 על ידי הפרופסור ההונגרי ארנו רוביק. הקובייה ההונגרית הושקה לראשונה לציבור תחת השם 'קוביית הקסם' ולאחר מכן במאי 1980 הושק מחדש תחת השם קוביית רוביק, על שם ממציאה ההונגרי ארנו רוביק.

לקובייה ההונגרית פתרונות רבים, רובם התגלו באופן עצמאי. הפופולארי שבהם אשר פותח על ידי דייוויד סינגמסטר, פורסם בספרו בשנת 1980. על פי הצעתו של סינגמסטר, יש לפתור קודם את הפאה העליונים, אחריה את החלק האמצעי ולבסוף את החלק התחתון.

בעולם מתקיימות תחרויות שונות אשר מטרתן לבדוק מי יפתור את הקובייה בזמן הקצר ביותר. אליפות העולם הראשונה בפתירת הקובייה ההונגרית התקיימה בבודפשט (הונגריה) במאי 1982, שם פתר סטודנט את הקובייה בתוך 5.6 שניות בלבד. גם בישראל נערכה אליפות הקובייה ההונגרית, אשר התקיימה לראשונה בספטמבר 2010 במכון ויצמן, כחלק מפסטיבל המדע. במקום הראשון זכה יואב זיידנברג אשר פתר את הקובייה בתוך 17.5 שניות. נכון ל-2014, את שיא העולם מחזיק רובוט אשר פתר את הקובייה ב-3.253 שניות ובבחינת שיא אנושי – מאטס ההולנדי עם 5.5 שניות בשנת 2013.

האם תצליחו לפתור את הקוביה ההונגרית של גוגל? קליק למשחק בעמוד הייעודי של הדודלים של גוגל.

>> צפו בכל הדודלים במזבלה

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים