גורם בכיר בענף למזבלה: "נוצרה פאניקה, מתקרב הרגע שבו כל סטטוס שנעלה יהיה ממומן"

ירידת חשיפה אורגנית בפייסבוק
ירידת חשיפה אורגנית בפייסבוק

שבוע לא פשוט עובר על אתרי וגופי החדשות שמסתמכים בעיקר על הטראפיק שמגיע מעמודי ה'פייסבוק' שלהם וזאת בעקבות הכרזת הרשת החברתית על הורדת החשיפה האורגנית של העמודים והמשך המאבק בעמודים שמשתמשים בכותרות טיזריות ושקריות (מלכודות קליקים) בכדי למשוך את הגולשים להקליק על הקישורים.

בתחילת חודש פברואר, פורסם בבלוג החדשות של פייסבוק על כוונתה לשנות את היקפי החשיפה האורגנית של עמודים מסויימים וזאת לאור משוב שעשתה בקרב משתמשיה. בפייסבוק רוצים לכאורה לשפר את הפיד לטובת הגולשים ולהציג להם רק תכנים שיעניינו אותם, אולם בפועל כנראה מדובר בהחלטה אסטרטגית של פייסבוק שנועדה להגדיל את השימוש במערכות הפרסום שלה לקידום תכנים. פייסבוק מעדיפה שנחיה בעולם שבו רק היא קיימת ואין שום דבר מחוץ לגבולותיה, כך שמבחינתה, עמודי הטראפיק הם מכשול לאוטופיה המקוונת של מארק צוקרברג.

החשיפה האורגנית וכמות האינטראקציות של עמודי הפייסבוק הישראלים, נחשבו עד כה לגבוהות בעולם, מעטים מעמודי החדשות בחו"ל שמצליחים להגיע למספר אינטראקציות וקליקים כשם שעמודי הפייסבוק הישראלים, אולם לאור השינוי שדווח עליו לאחרונה, הבשורה על הנמכת החשיפה האורגנית כבר מורגשת בקרב עמודי החדשות, שכאמור כפי שפורסם מדווחים על ירידה משמעותית וניכרת בחשיפה.

האם יום הדין מתקרב?
גופי החדשות הגדולים בישראל הסתמכו רבות ואולי יותר מדי על פייסבוק בשנים האחרונות. על פי מספר גורמים בתחום, עולה כי בימים האחרונים נוצרה מעין פאניקה במסדרונותיהם. הנמכת החשיפה לא פסחה על שום גוף חדשותי, בין אם גדול או קטן, כולם ככלל הרגישו את הירידה החדה, חלקם אף יותר מאחרים.

גורם בכיר בענף מספר למזבלה: "אנחנו בפאניקה, פייסבוק קיצצה לנו 35% בריצ' האורגני. אם זה ימשיך, יגיע הרגע שבו כל סטטוס שנעלה יהיה ממומן". גורם אחר המקורב לאחד מגופי החדשות הגדולים, מצביע למזבלה על ירידה של למעלה מ-55%.

בחברת פייסבוק ישראל אותה מובילה המנכ"לית, עדי סופר תאני, עובדים במרץ בכדי להגדיל את הכנסות החברה מפרסום, שכבר היום ובאופן יחסי, ישראל נחשבת לאחד המדינות הרווחיות של פייסבוק, עם מחזור הכנסות המוערך בכ-400 מיליון דולר בשנה. בבחינת הגופים, יום הדין הוא בלתי נמנע. מוערך כי בשנה הקרובה פייסבוק תפעל מספר פעמים נוספות לקיצוץ החשיפה האורגנית אל מתחת לקו ה-5%. דהיינו, עמודי הענק בפייסבוק ידברו עם אלפי או עשרות אלפי גולשים בודדים, במקום עם עשרות רבות או מאות אלפים.

מנסים להתחבב על האלגוריתם
לאור הירידה בחשיפה, עמודי חדשות השונים מנסים בימים האחרונים את מזלם אל מול האלגוריתם של פייסבוק עם שלל תכנים לא שיגרתיים, שעיקרם בתמונות, סרטונים וסטטוסים הומוריסטים ואמוציונאלים וזאת במטרה לבדוק מה עובד מול קהל הגולשים ואילו סוגי תוכן מתעדף אלגוריתם ה-EdgeRank. תפיסת התוכן החדשה, מורגשת בעיקר בעמודים כדוגמת אלה של ynet וגלובס, שהפכו בימים האחרונים למה שמדמה יותר התנהלות של עמודי ויראלים במקום כאלו שמייצג את גופי החדשות המובילים בישראל. בעמודי וואלה! אף הגבירו משמעותית את תדירות פרסום הסטטוסים.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. זאת ההגדרה של מונופול וכלוב זהב. אתה גם עובד בשבילם כדי לבנות קהל ממוקד-עניין (מעולה לפרסום) וגם הם הולכים ומגדרים אותך מהקהל שלך וגובים ממך סכומים הולכים-וגדלים לגשת לקהל שאתה בנית. למה אף רגולטור בעולם לא פועל נגד הזוועה הזאת?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים