פייסבוק נלחמת במלכודות הקליקים: יצרה מאגר אדיר של מילות מפתח שיורידו את החשיפה באופן אוטומטי

פייסבוק, מלכודות קליקים
פייסבוק, מלכודות קליקים

בהמשך לעידכונים שהוצגו על ידי פייסבוק לפני מספר שבועות, הרשת החברתית מודיעה בדקות האחרונות על עידכונים נוספים בניוזפיד של הגולשים ובטיב התכנים שיופיעו להם. הפעם פייסבוק מתמקדת בתופעת הקליק בייטינג והכותרות המטעות והשקריות, ומודיעה על ירידה דרסטית נוספת בחשיפה של עמודים שדוגלים בשיטה השנויה במחלוקת.

על פי ההודעה שפייסבוק שיחררה, עולה כי הנפגעים העיקריים עקב השינוי שמוטמע החל מהיום, הם עמודי פייסבוק שמשתמשים בכותרות מז'אנר 'מלכודות קליקים' (לא תאמינו מה קרה וכו') שנועדו להוציא גולשים אל מחוץ לרשת החברתית.

פייסבוק יצרה מאגר ענק שכולל עשרות אלפי כותרות קליק בייט מדגמיות במטרה לסמן מראש ובזמן אמת את העמודים שמשתמשים במתודה. פייסבוק טוענת כי חלק מהשינויים נועדו להגן על הגולשים ולהפוך את הפיד של הגולשים לאיכותי ורלוונטי יותר, אך בעיקר כזה שישאיר את הגולשים בתוך תחומי הרשת החברתית.

קראו גם: כמה כסף ynet עושים ממלכודות הקליקים?

בשלב זה מאגר הכותרות ככל הנראה בשפה האנגלית בלבד, אולם סביר כי פייסבוק תיצור מאגרים דומים גם בשפות נוספות. בפייסבוק מדגישים כי כותרות שמכילות מילים כמו "לא תאמינו" יקבלו חשיפה אורגנית נמוכה במיוחד. יש לציין כי פיצ'ר המאמרים המידיים (Instant Articles) שפייסבוק השיקה באופן רשמי בועידת ה-F8 האחרונה, לא צלח את מבחן המציאות, ובשונה מהציפיות של הרשת החברתית, אחוז המצטרפים אליו נמוך במיוחד, כך שהשינויים האלגוריתמיים של פייסבוק ב-EdgeRank בעיקר נובעים מתוך כוונת הרשת החברתית לכפות על בעלי אתרים להצטרף ל-Instant Articles.

מלכודות הקליקים הם אחד הכלים הרווחיים ביותר עבורי אתרי החדשות וגופי האינטרנט הגדולים, שמרוויחים סכומים שנעים בין 50 ל-120 ש"ח לכל אלף כניסות של גולשים. כך שהבשורה החדשה של פייסבוק, עתידה לפגוע משמעותית בהיקפי ההכנסות של האתרים, שעתה יאלצו ככל הנראה להגיע להסכמי שת"פ עם פייסבוק ולשלם יותר בעבור קידום התכנים בפלטפורמת הפרסום שלה.

מתוך חדר החדשות של פייסבוק: "בנינו מערכת שבוחנת כותרות קליקבייט, בדומה לסנני הספאם של שירותי האימייל. המערכת שלנו יודעת לזהות פוסטים שהם קליק בייט, את הדומיין ואת הדפים המקוריים שהפיצו את הקישורים. פוסטים שכאלו יזכו לחשיפה נמוכה יותר בניוז פיד. במידה ועמוד יפסיק להשתמש בכותרות מסוג זה, החשיפה תפסיק להיפגע. אנחנו נמשיך לפעול ולעדכן את האלגוריתם שלנו כך שיזהה מלכודות קליקים".

להודעה המלאה של פייסבוק.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים