למעלה ממיליון גולשים נחשפו לתגובה הפיקטיבית של מתחזה לעיריית רחובות שהפכה לסנסציית פייסבוק

התגובה הפיקטיבית, עיריית רחובות
התגובה הפיקטיבית, עיריית רחובות

תן להם ליהנות יא סחי: תגובה של יוזר פיקטיבי שהתחזה לעמוד הפייסבוק של 'עיריית רחובות', הפכה במהלך הסופ"ש לסנסציה ויראלית שהגיעה לכלמעלה ממיליון גולשים, כך על פי הערכות. תחילת הסיפור בסטטוס שפירסם תושב רחובות דורון קלימי. בסטטוס הלין קלימי על חוסר הימצאותם של סיירי השיטור העירוני בגנים הציבוריים ברחובות ועל הלכלוך והרעש שבני הנוער שנמצאים בתקופת החופש הגדול משאירים אחריהם.

דורון קלימי
דורון קלימי

בסטטוס שפירסם קלימי נכתב: "רציתי לדעת למה אין סיורים של השיטור העירוני בגנים הציבוריים. אנחנו בצרפתי על הפארק חווים כל לילה את ההתנהגות הגועלית של בני נוער בחופשה. רעש, אלכוהול, ונדליזם. הגיע הזמן לטפל בזה לפני שהאלימות תתפרץ".

כשעתיים לאחר שכתב את הסטטוס על הקיר של עמוד הפייסבוק של עיריית רחובות, זכה קלימי לתגובה מפתיעה, מטעם העירייה שבה נכתב: "תן להם להנות יא סחי". קלימי תהה האם מדובר בתגובה רשמית של העירייה, אולם התגובה נמחקה כעבור זמן קצר.

לכידת מסך של הסטטוס עם התגובה התמוהה של העירייה, הפכה לויראלית ושותפה על ידי מאות גולשים ועשרות עמודים ברחבי הרשת החברתית (עלה גם בעמוד של המזבלה). התמונה גם עלתה בפרופיל הפייסבוק של יבגני זרובינסקי, שם זכתה לכ-16 אלף לייקים, 500 שיתופים וכמעט 2000 תגובות.

לאחר הבהרות נודע כי לא מדובר בתגובה רשמית של העירייה או בטעות של מנהל התוכן של העמוד ששכח לשנות את היוזר שלו, כפי שגולשים רבים הניחו. אלא בפעולת טרולינג של יוזר שהתחזה לעמוד של 'עיריית רחובות' והספיק בטרם נחסם להגיב לשני סטטוסים, תוך שהוא מתחזה לעירייה וגורם לגולשים לחשוב כאילו מדובר בתגובה רשמית. במשרד הפרסום 'קניבל מדיה' של רוית בכמן ורז אבן צור, שמנהלים את הסושייאל של עיריית רחובות, מיהרו לנצל את הבאזז ולרכב על ההצלחה הויראלית והעלו תגובה רשמית בעמוד הפייסבוק של העירייה, שם נכתב:

נתוני הסטטוס - עיריית רחובות
נתוני הסטטוס – עיריית רחובות

"תושבי רחובות בחייכם, תהיו "סחים", באמת נראה לכם?! ביממה האחרונה, מישהו ניסה להתחזות לנו ולהגיב בשמה של העירייה. ואם כבר שטות ויראלית, אז זו הזדמנות נהדרת להזמין את כל המדינה ואת יבגני זרובינסקי לפסטיבל רחובות הבינלאומי ה-7 לפסלים חיים. לגבי התלונה עצמה- כמובן שטופלה. סופש נפלא לכולכם!".

על פי צילום מסך של נתוני הסטטוס שהגיע לידי המזבלה, עולה כי למעלה מ-167 אלף גולשים נחשפו לסטטוס של העירייה (אורגני ללא קידום), שזכה לכ-2.1 אלף לייקים, מאות תגובות והניב כ-500 עוקבים חדשים בעמוד. כאשר יתר החשיפה, בדגש על זו בפרופיל של זרובינסקי, מוערכת בכ-800 אלף ויותר. כך שלמרות הטרולינג המסוכן וההתחזות לגוף רשמי, נראה שהעירייה הרוויחה טונות של חשיפה חינמית, כל זה תודות גם להומור העצמי ולתגובה המהירה של מנהלת התוכן של קניבל מדיה, הדר טרייבר.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים