מעריב פירסמו גאג של רז ציפריס כאילו היה תגובה רשמית של מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג

גאג מארק צוקרברג
גאג מארק צוקרברג

מבוכה הבוקר לעיתון מעריב מקבוצת הג'רוזלם פוסט, רק ימים ספורים לאחר השקת הקמפיין התדמיתי שהציג את העיתון כאיכותי ואמין יותר ממתחריו. תחילת הסיפור ביום שבת האחרון, לאחר ראיון מדובר במיוחד של השר גלעד ארדן לתוכנית 'פגוש את העיתונות' עם רינה מצליח בנושא ההסתה ברשת החברתית 'פייסבוק'.

כזכור, ארדן האשים את פייסבוק ואת מייסדה מארק צוקרברג בכך שדמם של חלק מהנרצחים על ידיהם, שכן פייסבוק נחשבת ל"חממה של טרור", ארדן אף טען כי פייסבוק מחבלת כדרך קבע בפעילות המשטרה בכל הנוגע לניטור ומחיקה של תוכן מסית וקרא לאזרחים להמשיך ולפנות לפייסבוק בדרישה להסיר תכני הסתה.

בפייסבוק ישראל הגיבו להאשמותיו של ארדן, "אנחנו עובדים באופן קבוע עם ארגוני בטיחות וקובעי מדיניות ברחבי העולם, על מנת להבטיח שאנשים ידעו כיצד לעשות שימוש בטוח בפייסבוק" כך נכתב בהודעה שנשלחה לגופי התקשורת מטעם מנכ"לית הנציגות הישראלית של פייסבוק, עדי סופר תאני.

דבריו של ארדן הפכו במהרה לאחד הנושאים המדוברים ברחבי הרשת וזכו לעשרות ציטוטים בתקשורת, אלפי תגובות בעד ונגד ולשלל גאגים. בין המגיבים גם רז ציפריס, סאטיריקן ששימש בעבר ככותב בתוכניות של גורי וקיציס, וכיום פרסומאי ושותף בסוכנות FeedMedia ואחד הגאגיסטים המוכרים ברשת הישראלית.

הסטטוס הפיקטיבי של מארק צוקרברג
הסטטוס הפיקטיבי של מארק צוקרברג

ציפריס העלה מספר סטטוסים הומוריסטים שלעגו לטענותיו של ארדן, ביניהם: "צה"ל הגיב בירי לעבר שרתי פייסבוק", "נתניהו גינה את דברי ארדן ויפצה את פייסבוק העולמית ב-20 מיליון דולר", "פשרה: ישראל תיסוג לקווי מייספייס" ונוספים.

אמש העלה ציפריס לכידת מסך של מה שנראה כמו סטטוס תגובה של מייסד הרשת החברתית מארק צוקרברג שלכאורה החליט להגיב ובצורה תמוהה למדי לטענותיו של ארדן. לאלפי עוקביו של ציפריס היה ברור כי מדובר בהטרלה ובעבודת פוטושופ, מספיק היה לקרוא את הניסוח או להסתכל בפרופיל של צוקרברג עצמו בכדי להבין שמדובר בתמונה מפוברקת ולא בתגובה אמיתית.

בסטטוס הפיקטיבי של צוקרברג נכתב: "שמעתי את דבריו של חבר הכנסת גלעד ארדן, זה מעציב אותי שהוא ממשיך לגלוש למחוזות שיימינג". התגובה המפוברקת של צוקרברג, היא כמובן הומאז' לדבריו המוכרים של ינון מגל "מחוזות השיימינג", שנכתבו כתגובה לסטטוס של רחלי רוטנר שהאשימה אותו בהטרדה מינית.

כאמור, מספיק היה לקרוא את הסטטוס בכדי להבין כי מדובר בגאג ותו לא, אולם במעריב לא אימתו את המידע והחליטו אלה להתייחס לגאג של ציפריס כאילו היה ציטוט אמיתי של צוקרברג ופרסמו הבוקר את דבריו בכותרת מודגשת וכתגובה רשמית מטעם מייסדה של פייסבוק וזאת מבלי לדעת שהם נפלו בפח של גאג ויראלי.

בכתבה של דנה סומברג שפורסמה היום בעיתון 'מעריב' נכתב: "צוקרברג השיב להאשמות ארדן נגד פייסבוק: מצר על כך שהשר פנה למחוזות השיימינג". על הפרסום במעריב, הגיב ציפריס: "אתמול פיברקתי פוסט של מארק צוקרברג בפייסבוק שלי. היום מעריב עשו על זה אייטם. מעולם לא הייתי כל כך גאה בעצמי ומבויש מהעיתונות המודפסת".

סומברג מסרה בתגובה לאתר וואלה: "גם אני הופתעתי לראות את החלק הזה בידיעה, מאחר שהידיעה שלי עסקה אך ורק בקבינט המדיני ביטחוני. מדובר בטעות של עורך בדסק שעל דעת עצמו החליט להוסיף את הנושא לידיעה".

מתוך מעריב
מתוך מעריב

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים