חזקוש ישורון – הקופירייטר שהטריל את האלגוריתם של פייסבוק עם רב קו מזויף

חזקוש ישורון
חזקוש ישורון

אם יש לכם שם לא שגרתי או שהוא טוב או מוזר מדי מכדי להיות אמיתי או שפשוט יש לכם כינוי שאתם מסרבים להיפרד ממנו, יתכן וגם לכם פייסבוק חסמה את הגישה לפרופיל עד אשר תגישו לה מסמכים רשמיים שמאשרים כי זהו אכן שמכם האמיתי.

אבל פייסבוק כנראה לא יכולה להתמודד עם יכולות התחכום והערמומיות של חזקוש (יחזקאל) ישורון, הקופירייטר של משרד הפרסום יהושע\TBWA, שגילה הבוקר לתדהמתו שפייסבוק חסמה אותו בטענה כי הוא צריך להחליף שם או להוכיח ששמו אכן חזקוש.

היות וחזקוש הוא קיצור כלשהו של יחזקאל, וכך הוא גם מופיע בתעודת הזהות ובמסמכים רשמיים אחרים, החליט חזקוש שהוא אינו מוכן לוותר לרשת החברתית שכפתה עליו לעדכן לשמו המלא, וביקש מהארט דיירקטור שעובד איתו במשרד שישפצ'ר עבורו כרטיס רב קו בפוטושופ (או בצייר), עם תמונה והשם חזקוש ישורון.

הרב קו המזויף
הרב קו המזויף

וכנראה שכרטיס הרב קו המזויף היה מספיק עבור האלגוריתם של פייסבוק או אולי גרוע מכך – לעובדי פייסבוק עצמם שבחנו את הרב קו של חזקוש. ובאורח פלא חשבון הפייסבוק של חזקוש הוחזר בתוך שעות ספורות מרגע הגשת הפנייה לפייסבוק ושליחת תמונה של כרטיס הרב קו המזויף.

חזקוש כתב בסטטוס: פסבוק, הבוקר חסמת אותי לכמה שעות כי טענת שאני צריך להחליף שם או להוכיח שהשם שלי הוא חזקוש, אז ביקשתי מהארט שלי שיזייף לי רב קו עם השם הזה. איכשהו זה עבד. איך לעזאזל האמנת שיש לי כרטיס עם תמונה יחסית סבבה?!"

"בכל מקרה, כדי שמקרה כזה לא יחזור על עצמו, רציתי רק לעדכן אותך שאמנם השם שלי הוא יחזקאל, אבל מאז ומעולם כולם קוראים לי חזקוש. הורים, מורים, בוסים, קצינים, רבנים… כולם ידעו שזה כינוי שהוא בעצם שם. לכל איש יש שם, ושלי מוזר וקצת מביך (בעיקר) גברים בהתחלה, אבל זה חלק ממני. זה גורם לאנשים ישר להתחבר ולהיפתח אליי. אני זוכר בזמנו שהמפקדת שלי בצבא גילתה שהשתנתי לה במשרד והתחילה לקרוא לי יחזקאל. זה עזר לי להבין שהיא כועסת עליי. זה וגם העובדה שהיא זרקה אותי לחודש לכלא. בקיצור, אני קורא לך פסבוק, אתה תקרא לי חזקוש ושנינו נחייה בשלום עם הקיצורים המשונים" כך כתב ישורון.

>> לסטטוס של Hezkush Yeshurun

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים