פייסבוק מרגיעה את מחאת דיירי עמק הסיליקון עם השקעה של 10 מיליון דולר בדיור בר השגה

פייסבוק נדל"ן
פייסבוק נדל"ן

ללא מעט חברות הייטק שפועלות בעמק הסיליקון שבראשן פייסבוק, ישנה מערכת יחסים מורכבת וסבוכה עם תושבי האיזור, שחלק גדול מהם שנחשב לבעל הכנסה נמוכה חושש מעליות נוספות במחירי הדיור וההשכרה באיזור בעקבות השתלטות התאגידים וחברות הסטארט-אפ. עליות מחירים שכבר כפו על לא מעט מהתושבים לעזוב את האיזור.

בפייסבוק מנסים להתחבב על תושבי עמק הסיליקון ולהשקיט מעט את הרוחות הסוערות, ומודיעים היום כי ישקיעו כ-20 מיליון דולר בחמש השנים הקרובות בכדי להקים פתרונות דיור בר השגה, שירותי הכוונת תעסוקה וסיוע לתושבי האזור שנמצאים בסיכון של אובדן נכסיהם. בדיור המסובסד תשקיע פייסבוק כ-10 מיליון דולר, סכום שגם יחזור אליה עם הזמן בתשלומי השכירות החודשית.

עם למעלה מ-15,000 עובדים מסביב לעולם וכ-4,500 מהם שפועלים מהקמפוס המפואר של פייסבוק במטה החברה במנלו פארק, פייסבוק כמובן לא רק חושבת על תושבי האיזור, אלא בעיקר על התרחבות נדל"נית, נגישות עובדיה וקירבת מגוריהם למטה פייסבוק, שמשתרע על פני 40 אלף מטר רבוע. הנדל"ן ישאר בבעלותה של פייסבוק וזו תשכיר אותו במחיר מסובסד לתושבי האיזור, בכך ובאמתלה של מהלך קהילתי, פייסבוק תהפוך עם הזמן גם לחברת הנדל"ן אולי הגדולה ביותר של עמק הסיליקון.

קמפוס פייסבוק במנלו פארק

אליוט שרייג, סגן נשיא במחלקת המדיניות והתקשורת של פייסבוק, מסר: "בפייסבוק אנו גאים לקרוא לעמק הסיליקון – בית. אנו מחוייבים לפעול בצורה אחראית כלפי שכננו וכלפי הקהילה שאימצה אותנו במטה החברה במנלו פארק ב-2011".

על יוזמת הנדל"ן של פייסבוק מספר שרייג. "היום אנו משיקים שותפות חדשה שמטרתה לפתור כמה מהבעיות המרכזיות של מנלו פארק. על פי פידבקים שקיבלנו מתושבי האיזור, נתחיל מיצירת פתרונות דיור ברי השגה עם השקעה ראשונית של 20 מיליון דולר, במטרה למשוך תומכים ושותפים נוספים שישקיעו באיזור בשנים הקרובות".

על פי התוכנית, פייסבוק תשקיע כ-10 מיליון דולר בפיתוח פרויקטים באיזור פאלו אלטו צפון וכמה מאות אלפי דולרים נוספים בפתיחת מרכז סיוע והכוונה תעסוקתית וסיוע משפטי לדיירים. תוכנית ההתרחבות בשווי כולל של 20 מיליון דולר, גם תאפשר לפייסבוק על פי הערכות לקלוט כ-6500 עובדים נוספים במטה במנלו פארק, מה שגם משקף על תחזית החברה להתרחבות משמעותית שתכפיל את מספר עובדי מטה פייסבוק במנלו פארק.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים