חה"כ רויטל סויד בפנייה לעדי סופר תאני: "חשפו את מדיניות הצנזורה של פייסבוק בישראל"

חה"כ רויטל סויד
חה"כ רויטל סויד

בעקבות חשיפת הגרדיאן אמש על המדיניות הסודית של פייסבוק ואופן הטיפול בתכנים עליהם מדווחים גולשים, חברת הכנסת רויטל סויד מהמחנה הציוני, שמשמשת גם כיו"ר השדולה למרחב הווירטואלי, שיגרה פנייה למנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני ובה דרישה שפייסבוק תחשוף את מדיניות הצנזורה שלה בישראל. בכוונת סויד גם לזמן את נציגי פייסבוק ישראל לדיון בכנסת, במסגרתו ידרשו לספק נתונים מדוייקים על מדיניות כללי הצנזורה של פייסבוק.

הסיפור של הגרדיאן שפורסם אמש והכה בגלים בעולם, מסתמך על מידע פנימי של עובדי פייסבוק העולמית שהגיע לידי מערכת העיתון. על פי המידע, עולה כי בהנחיות שהעבירה פייסבוק לבודקי התוכן שלה, הרשת החברתית מאפשרת לפרסם עשרות סוגים של תכנים פוגעניים, החל מפגיעה עצמית (התאבדות לדוגמא), ועד להתעללות בבעלי חיים וביריונות רשתית כלפי "ילדים שמנים" ו-"ילדים ג'ינג'ים", כך על פי הדוגמאות שפורסמו בגרדיאן.

אחת הסוגיות המרכזיות שנבעו מחשיפת המידע, היא מיליוני הדיווחים הרבים שמוגשים לפייסבוק מדי שבוע בנושאים המצויינים לעיל. פייסבוק לא רק שאינה מפרסמת את מדיניותה האמיתית בשום פלטפורמה או מרכז מידע, אלא גם הוליכה שולל גולשים בכך שגרמה להם להאמין שהדיווחים שלהם שהוגשו על תכנים פוגעניים מתוך תקווה שפייסבוק תסיר אותם, נופלים על "אוזניים ערלות" והרשת החברתית מעולם לא התכוונה להסירם.

גם פעילי הטבעונות וזכויות בעלי החיים זועמים בעקבות הפרסום, לפיהם פייסבוק מאפשרת לפרסם תכנים, לרבות תמונות וקטעי וידאו שמציגים התעללות בבעלי חיים. מדיניות פייסבוק באופן גורף היא לא להסיר תכנים שכאלו, ובמידה ומדובר בוידאו קשה לצפייה, פייסבוק תשלב הודעת אזהרה בלבד.

בהודעה שנשלחה היום לתקשורת ע"י אדר הרשקוביץ, היועצת הפרלמנטרית של סויד, נכתב: "בעקבות הנתונים שפורסמו בגרדיאן וחשפו את כללי הצנזורה של פייסבוק, חברת הכנסת פנתה למנכ"לית פייסבוק ישראל בבקשה לחשוף את מדיניות הצנזורה שלה לציבור הגולשים בארץ. פייסבוק חייבת לנהוג באחריות כלפי משתמשיה. הכוח העצום שבידה, הקובע מה יפורסם ומה לא יפורסם, חייב להיות מיושם באופן שוויוני ושקוף לעיני הציבור. פייסבוק היא מעצמה תקשורתית ועליה לנהוג באחריות. בסופו של יום, הדרך לשימור אמון המשתמשים עוברת בשקיפות הנתונים. בכוונתי לזמן לדיון בכנסת את נציגי פייסבוק ישראל על מנת לקבל נתונים מדויקים על אופי ומדיניות כללי הצנזורה של חברת פייסבוק".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. המדיניות היא מונח מאוד(מאוד) גמיש-היא תלוית עוצמת הפוסט ,אם מי שהפיץ את התוכן הוא ביג ספנדר טופ ספנדר או "מוביל דעה"(ז"א משתמש עם הרבה עוקבים שיוצר טרפיק) בנוסף מי שאחראי הסינון הוא דובר השפה- ישראלי מפקח על ישראלים ערבי על ערבים-אז תמיד יהיה מקום לאג'נדה אישית ולרוב מקבלים שכר מינימום(יש מרכז של פייסבוק שבברלין שמתעסק רק בזה).אגב הם מגייסים אנשים לתמיכה למפרסמים בפורטוגל 🙂 נשמע פרויקט עיתונאי טוב עבורכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים