עו"ד עדי בן חור תובע את פייסבוק ישראל על מדיניות אפליה בין משתמשיה

עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל
עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל

חסימתם של אשת התקשורת גלית דיסטל-אטבריאן ושל אושיית הפייסבוק הפופולארית "אדם גולד", לצד אינספור מקרים שהתפרסמו במזבלה בהם הוכח כי פייסבוק ישראל מתנכלת במכוון לגולשים מהקשת הפוליטית הימנית, מצליחים לעורר זעם רב בקרב אלפי גולשים שמתרעמים לנוח הצנזורה ומדיניות סתימת הפיות של פייסבוק ישראל והמנכ"לית עדי סופר תאני. עתה ולאור גל החסימות וצנזורת התכנים, עו"ד עדי בן חור העוסק בדין האזרחי (נזיקין ודיני חוזים) מרים את הכפפה ומפרסם קול קורא לגיוס תובעים כנגד חברת פייסבוק ישראל ו"מפעילתה" פייסבוק אירלנד בטענה כי מדיניות החברה דוגלת באפליה בין משתמשיה, בעיקר לאור השתייכותם הפוליטית.

בסטטוס שפירסם בן חור לפני מספר שעות כתב: "ההזדמנות שלכם להצטרף לתביעה כנגד פייסבוק – הפרופיל של אדם גולד הוסר. הפרופיל של גלית דיסטל נחסם בגין פוסט שכתבה כנגד גזענות. לעומת זאת, הדף של אישתון – פרופיל פיקטיבי, המעניק לגיטימציה ל-BDS ואנטישמיות, תוך הפגנת פעילות פוליטית-מפלגתית בוטה – לא הורד, למרות שדיווחתי עליו לפייסבוק, ושלחתי מכתב התראה טרם פתיחת הליכים משפטיים למחלקה המשפטית של פייסבוק, בגין אפלייה בין משתמשים. מי שמעוניין להצטרף לתובענה כנגד פייסבוק מוזמן להשאיר לי הודעה בפרטי. אני מחפש אנשים שנחסמו או שהפרופיל שלהם הורד בגין סיבה של מה בכך".

טרם פרסום הסטטוס, שיגר בן חור לפני כשבועיים מכתב התראה לפייסבוק ישראל ואירלנד באמצעות כתובת המייל הייעודית שהושגה ע"י עו"ד גיא אופיר, שלמרות טענותיה של פייסבוק, תכני התיבה אינם נקראים באירלנד, כאם בישראל על ידי עורכי הדין פיני דואק, שי כגן ויעקב שרביט מפירמת 'הרצוג פוקס נאמן'. על פי בן חור, מבדיקה שערך עולה כי פייסבוק מנהיגה מדיניות של אפליה בכל הנוגע לחסימה והורדה של פרופילים. בעוד משתמשים רגילים הרשומים לפיסיבוק תחת שמם האמיתי נחסמים ומורדים בשלל טענות, רובן שקריות ללא קשר למציאות, בעלי פרופילים המצהירים על עצמם כמזוייפים, מסיתים ומפיצים שנאה לדברי בן חור ופייסבוק אינה פועלת למרות הדיווחים המרובים. כדוגמא, כתב בן חור על הפרופיל של הבלוגר האנונימי אישתון.

בן חור מבקש מפייסבוק הבהרות מדוע היא פועלת בניגוד למדיניות שלה ומפלה את משתמשיה, תוך הטעיית המפרסמים ובעלי המניות, מתוך מטריית הגנה למתחזים, שמעניקים לדבריו לגיטימציה להפצת אנטישמיות וחרם על ישראל (BDS). בפייסבוק ישראל ואירלנד ובמשרד עורכי הדין HFN (הרצוג פוקס נאמן) טרם הגיבו למכתבו של בן חור שכאמור החליט לעלות שלב ולפרסם קול קורא לתובעים פוטנציאלים שנחסמו ע"י פייסבוק ללא סיבה. התגובות לסטטוס של בן חור לא איחרו להגיע, ומהן עולה בין היתר כי גולשים רבים, רובם מהקשת הימנית, נחסמו ע"י פייסבוק בצעד שנראה שיטתי ומכוון.

פייסבוק, הרצוג פוקס נאמן ו'שלום תל אביב' סירבו להגיב לפניית המזבלה.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

7 תגובות לפוסט

7 תגובות

    1. פייסבוק חסמו אותי על שפרסמתי רשימה של 10 מובילי קהל בישראל שדיברו עברית גזענית.פייסבוק נדונה לאבדון

  1. איך מגיעים לעורך דין בן חור מה הטלפון שלו אני רוצה להצטרף לתביעה נגד פייסבוק חצופים על מילה מכוערת חוסמים 30 בגלל שהגבתי על קריאה לרצח בנימין נתניהו החלאות לא מסירים את הפוסט של הנכדה ורוצים שנשתוק לה מישהו יודע מה הטלפון שלו

  2. לפני כל מערכת בחירות חוסמים אותי בפייסבוק ב2015 חסמו אותי ולא החזירו לי את הפרופיל במערכת הבחירות ב2019 ושוב עכשיו אין לי מושג מדוע .

  3. חברים, הגיע הזמן להעלות רשת חברתית ימנית.
    מי צריך את הפייסבוק בכלל.
    הפייסבוק סתם מתעללים בגולשים וזאת אני מציינת, מניסיון שלי איתם.
    שילכו לכל הרוחות, עד אשר יפסיקו לחסום גולשים מן הימין.
    חייבים לעשות עליהם חרם דרבנו גרשום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים