למה פייסבוק מחקה התכתבויות מסנג'ר ישנות של מארק צוקרברג?

מארק צוקרברג, צילום: JD Lasica // פליקר
מארק צוקרברג, צילום: JD Lasica // פליקר

סערת קיימברידג' אנליטיקה ממשיכה לפתוח קן צרעות עבור פייסבוק ומייסדה מארק צוקרברג שנאלצים להתמודד עם מספר רב של הדלפות מידע פנימיות מתוך פייסבוק. עתה על פי פרסומים בחו"ל עולה כי פייסבוק העלימה עשרות התכתבויות של מארק צוקרברג מצ'טים שניהל במסנג'ר שלה. ההודעות שנשלחו ע"י צוקרברג במרוצת השנים נעלמו כלא היו מתיבות המסנג'ר של מספר אנשים אליהם נשלחו.

הגילוי הגיע לאחר שמספר נמענים של צוקרברג גילו כי הודעות ששלח להם בעבר במסנג'ר נעלמו מתיבות הדואר הנכנס שלהם וזאת ככל הנראה לאור מידע רגיש או אישי שהועבר אליהם ע"י צוקרברג שעתה חושש מהדלפות מידע נוספות.

מחיקת הודעות בדיעבד במסנג'ר הוא לא פיצ'ר שקיים עבור גולשי פייסבוק, אולם ההודעות שצוקרברג שלח בכל זאת נמחקו מתיבות דואר מרובות, מכך עולה כי להנהלת פייסבוק ישנן אפשרויות על מטרידות במיוחד שמאפשרות להם להפר פרטיות, לבצע מניפולציות של מידע ואולי גם לחטט באינבוקסים של גולשים. עבור פייסבוק מדובר בפרשת פרטיות נוספת שמטילה ספק רב במהימנותה ובהתנהלות לא שקופה שהחברה חרטה על דגלה.

לאחר פרסום הדברים, פייסבוק אמרה כי מחיקת ההודעות התבצעה מסיבות אבטחתיות ולאור מספר מתקפות האקרים והדלפות מידע, בהן המתקפה נגד חברת סוני לפני כ-4 שנים. עתה פייסבוק מנסה לתקן את הנזק שנגרם והודיעה כי בקרוב תפרוס את האפשרות למחוק הודעות שנשלחו במסנג'ר לכלל הגולשים. לאור כך החלה ביקורת נוספת על פייסבוק שרבים מהמבקרים מתארים את מעשיה כ"הפרת אמונים".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים