המינויים החדשים של מארק צוקרברג משקפים כי יתמודד לנשיאות ארצות הברית ב-2020

הנשיא מארק צוקרברג
הנשיא מארק צוקרברג

למארק צוקרברג כבר יש מדינה משלו והיא הגדולה בעולם עם למעלה מ-2 מיליארד תושבים. אבל שווקים רבים, בהם סין, אפריקה, הודו ונוספים שמהווים כמעט שני שלישים מאוכלוסיית העולם, עדיין סגורים בפני פייסבוק וצוקרברג. אחת הספקולציות שמעסיקה את התקשורת בעולם היא השאלה "האם בכוונת מארק צוקרברג להתמודד לנשיאות ארצות הברית ב-2020?" בזמן שכל הסימנים מעידים על נכונות הדבר, צוקרברג מכחיש בכל תוקף וטוען כי הוא לא מעוניין להיות נשיא ארצות הברית הבא, אולם המעשים האחרונים שלו, מחזקים את התחושה שבעוד כשלוש שנים – מי שהמציא את הלייק וה-SHARE וסחר במידע האישי והפרטי ביותר של כולנו בכדי להתעשר, יהיה זה שיעמוד בראש אחד הצבאות הגדולים בעולם, בראש אחת הכלכלות העשירות בעולם ויוכל בקליק אחד לשגר טילים גרעיניים.

על פי אתר פוליטיקו (Politico), צוקרברג ואישתו פרסיליה צ'אן צוקרברג, צירפו באחרונה שורה של בכירים מהזירה הפוליטית בארה"ב, בהם ג'ואל בננסון, מי שהיה הסוקר הראשי של המפלגה הדמוקרטית, יועצו של ברק אובמה וראש האסטרטגיה בקמפיין הבחירות של הילארי קלינטון, שנשכר כעיוץ במיזם הפילנתרופיה המשותף של צוקרברג ואישתו – קרן צ'אן צוקרברג (Chan Zuckerberg Initiative), שעל פי פרסומים שונים נועדה בין היתר להלבין את הונם האדיר של הזוג במסווה של פעילות למען הקהילה.

צוקרברג ואישתו -בהיריון שני
צוקרברג ואישתו -בהיריון שני

אל בננסון מצטרפים שמות מוכרים נוספים שנשכרו על ידי הקרן של צוקרברג-צ'אן, בהם דיוויד פלוף, ששימש כמנהל קמפיין הבחירות של ברק אובמה ב-2008, איימי דדלי שהייתה יועצת תקשורת לסנטור טים קיין מטעם המפלגה הדמוקרטית, וקן מלמן, יו"ר המפלגה הרפובליקנית לשעבר ומי שביים את קמפיין הבחירות של ג'ורג' בוש ב-2004. אל שורת המינויים הבכירים של צוקרברג מצטרפים עסקנים נוספים שהוגדרו כ"צוות דרים טים" עבור כל מתמודד לנשיאות ארצות הברית.

בשנה האחרונה נמצא צוקרברג בשיאו של מסע ברחבי ארה"ב אליו יצא כאתגר אישי שמטרתו לבקר בכל אחת מ-50 המדינות בארה"ב. במסגרת המסע שמרגיש כקמפיין הכנה לבחירות, פוגש צוקרברג מובילי קהילה מקומיים, פועלים ותושבים, כאשר לצורך תיעודו, שכר צוקרברג אישיות מוכרת נוספת במסדרונות הבית הלבן – צ'ארלס אומיאני, מי שהיה הצלם הראשי בקמפיין הבחירות של בוש ואובמה.

מצידו של צוקרברג מדובר בהכחשה גורפת. בסטטוס שפירסם ב-21 במאי, הכחיש כי בכוונתו להתמודד לנשיאות ארצות הברית ב-2020. אולם במסגרת סקר שהתפרסם באחרונה בארצות הברית ונערך בין 836 מצביעים רשומים, הוצב צוקרברג מול נשיא ארה"ב המכהן דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות 2020, כאשר פי התוצאות מדובר במירוץ צמוד, כאשר לו צוקרברג היה מועמד של המפלגה הדמוקרטית הוא היה זוכה לכ-40% מהקולות.

הונו של צוקרברג שנאמד בלמעלה מ-71 מיליארד דולר, לצד הפלטפורמות של פייסבוק שמאפשרות לו תמרון של אלגוריתמים ודעת קהל לטובתו וכן ניתוח נרחב של מאגרי המידע האדירים, מציבים אותו בין אם הוא חפץ בכך או לא, כמועמד פוטנציאלי ואפשרי לנשיאות ארה"ב בעוד כ-3 שנים. באחרונה פורסם כי אמן רחוב שהשיק קמפיין נגד צוקרברג לאור האפשרות שהאחרון ירוץ לנשיאות, נחסם מפייסבוק בטענה כי מעשיו מהווים דברי "הסתה".

על פי בדיקה של המזבלה עולה כי מספר דומיינים שיכולים לשמש כאתר קמפיין הבחירות של צוקרברג כבר נרכשו. בהם zuckerberg2020.com שנרכש על ידי סטיבן ארמסטרונג ממחלקת המחקר של אוניברסיטת UWA באוסטרליה, ו-markzuckerberg2020.com שנרשם תחת שירות פרוקסי שאינו מאפשר את גילוי בעליו. בבעלות צוקרברג ופייסבוק הדומיינים – markzuckerberg.com וגם zuckerberg.com, שיכולים לשמש אף הם לטובת קמפיין הבחירות לנשיאות.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. אחרי דונלד טראמפ גם צוקרברג יכול להתמודד . טראמפ הפך את מוסד הנשיאות למזבלה כשם שפייסבוק הפכה את השיח הרב משתתפים למזבלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים