דם חיילי צה"ל על ידיה של לוביסטית פייסבוק ג'ורדנה קטלר

ג'ורדנה קטלר בראיון המוזמן אצל גלוברמן
ג'ורדנה קטלר בראיון המוזמן אצל גלוברמן

8 חודשים עברו מאז רציחתו של סמ"ר יובל מור יוסף ז"ל בפיגוע ליד גבעת אסף ודמו ממשיך להישפך ברשת החברתית תחת חסות חברת פייסבוק ישראל ומנהלת המדיניות שלה ג'ורדנה קטלר.

עם פרסום דבר הפיגוע ונפילתו של מור יוסף ז"ל, התמלאו הרשתות החברתיות בקריאות שמחה על רציחתו של החייל. גם הפרופיל של מור יוסף הופגז במשך למעלה מ-48 שעות רצופות באלפי תגובות נאצה שפורסמו על ידי גורמי טרור מתוך מטרה להשחיר את פני חיילי צה"ל שנפלו ומשפחותיהם ולהעצים את הכאב והאבל הלאומי במדינה.

מי שנשלחה לכבות את השריפות והביקורת שפייסבוק ישראל ספגה בעקבות פרסומי ההסתה והאלימות בפרופיל של מור יוסף ז"ל היא מנהלת המדיניות והלוביסטית של פייסבוק בישראל – ג'ורדנה קטלר, שנחשבה בעבר למקורבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

קטלר רצה לראיון מלוקק, חסר שאלות נוקבות ולמעשה מוזמן בתוכנית Next (נקסט) של דרור גלוברמן בקשת ובו אמרה כי פייסבוק פעלה 24/7 בכדי לטפל בנושא ולחקור לעומק את "הבסיס של כל תגובה". לטענת קטלר העיכוב בטיפול במחדל נבע בין היתר מתוך רצון של פייסבוק לבדוק נקודתית את הפרופילים ולאחר מכן להסירם.

הראיון המלא

בפייסבוק ישראל כך נודע למזבלה אף יצרו רשימה של כ-500 פרופילים שלקחו חלק בהכפשה ובשפיכת דמו בשנית של מור יוסף, אותם סימנו ככאלו שנתמכים על ידי גופי טרור וכפועל יוצא מכך אין להם מקום ברשת החברתית. אולם בדיקה של המזבלה, כאמור 8 חודשים לאחר המקרה וההצהרות של פייסבוק כאילו טיפלה באותם פרופילים, מעלה תמונה אחרת לחלוטין.

פייסבוק למעשה הסירה 2 פרופילים, השייכים לאותו המשתמש מתוך ה-500 שסומנו בעקבות המקרה והפרופילים שנכללו ברשימות שלה למעט אותו משתמש שהוסר. ממשיכים לפעול כרגיל בתחומי פייסבוק, תוך שהם מפיצים הסתה, אלימות וקריאות לפגיעה בישראלים ויהודים מסביב לעולם. בין התכנים שאותם פרופיל משתפים – קריאות שמחה בעקבות פיגועים, הפצת דברי הסתה של יאסר ערפאת, תמונות אנטישמיות ותכנים קשים לצפייה שפייסבוק אף מסמנת כתכנים גרפים קשים במקום להסירם.

מתוך אחד הפרופילים שעדיין בפייסבוק
מתוך אחד הפרופילים שעדיין בפייסבוק

דוברת פייסבוק מעין שריג סירבה להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים