ג'ורדנה קטלר: "פייסבוק בחרה מראש כללים שיהיו עמומים"

ג'ורדנה קטלר, הלוביסטית של פייסבוק
ג'ורדנה קטלר, הלוביסטית של פייסבוק

המכון הישראלי לדמוקרטיה ומוזיאון יד ושם קיימו היום יום עיון מיוחד תחת הכותרת "הסתה ואנטישמיות ברשתות החברתיות" אליו הוזמנו בין היתר גם נציגי חברת פייסבוק ישראל במטרה לדון בגבול הדק שנמתח בין חופש הביטוי ובין מניעת הפצת שיח שנאה, הסתה, אנטישמיות והכחשת שואה ברשתות החברתיות.

מטעם חברת פייסבוק ישראל נשלחה מנהלת המדיניות והלוביסטית של פייסבוק העולמית בישראל, ג'ורדנה קטלר, שזו שנה שנייה שמגיעה לשאת דברים בפאנלים של המכון.

מבין 15 האישים שנשאו דברים בפאנל בהנחייתה של ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר, למזבלה נודע כי קטלר הייתה היחידה שדרשה כי דבריה לא יוקלטו או יתועדו בשום אמצעי. דבר שאושר ע"י המכון לדמוקרטיה וזאת למרות הדברים הקשים שאמרה.

לידי המזבלה הגיעו מספר עדויות של נוכחים בפאנל, לפיהם קטלר הודתה כי כללי השימוש של פייסבוק אינם ברורים במכוון. "פייסבוק בחרה מראש כללים שיהיו עמומים כך שמשתמשיה לא יוכלו לעמוד בדיוק על הקו ו"לתחמן" את המערכת".

נציגה של השגרירות הבריטית שנכחה בפאנל, שאלה את קטלר "כמה דוברי עברית פייסבוק מעסיקה בבידוק התכנים?" אולם הלוביסטית של פייסבוק הגיבה כי פייסבוק אינה מעוניינת לחשוף את המספר המדויק של אותם ישראלים.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים