רשת רוטרניק נסגרת, המייסד אליהו אליוביץ מאשים את פייסבוק ישראל

רוטרניק, וואטסאפ
רוטרניק, וואטסאפ

רשת קבוצות הוואטסאפ לעיתונאים ואנשי תקשורת רוטרניק שהוקמה ע"י יוצא פורום רוטר (rotter) אליהו אליוביץ, ככל הנראה תיסגר בחודשים הקרובים, כך הודיע אליוביץ בשעות האחרונות. הסיבה לסגירה – איום חסימה קבוצות הוואטסאפ מצד חברת פייסבוק ישראל באם אילוביץ ימשיך לגבות תשלום (דמי חבר) מהחברים בקבוצות.

רוטרניק "הבית של עולם התקשורת" הוקמה ב-2011 ופעלה בתחילה להפצת מידע תקשורתי בין דוברים וכתבים כשירות במייל. עם ביסוסה של אפליקציית המסרים וואטסאפ, התפתחה רוטרניק לרשת של קבוצות וואטסאפ אליה התחברו עיתונאים וכלי תקשורת רבים.

לרוטרניק למעלה מ-60 קבוצות מפולחות על פי תחומי סיקור, מגזרים ונושאים ועד 2018 החברות בקבוצות הייתה ללא תשלום דמי חבר, כאשר בינואר אותה שנה העביר אליוביץ את רוטרניק למודל של הפעלת מנויים בתשלום חודשי ושנתי, מעשה שגרר ביקורת רחבה בקרב חבריה.

עתה מודיע אליוביץ על ההחלטה לסגור את רוטרניק בתחילת 2021 ומאשים את חברת פייסבוק ישראל בניהולה של המנכ"לית עדי סופר תאני, שמונעת ממנו לגבות את דמי המנוי בטענה כי המעשה נוגד את תקנון השימוש של וואטסאפ.

בהקשר זה יש לציין כי אליוביץ אינו היחיד שגבה דמי מנוי עבור החברות בקבוצות ובוואטסאפ קיימות קהילות מקצועיות דומות שחבריהן משלמים דמי כניסה. בישראל מעבר לרוטרניק, בלטה בתחומה רשת קבוצות הוואטסאפ של העיתונאית טל שניידר (כיום בגלובס) שהייתה מחלוצת התחום בארץ וגבתה תשלום חודשי בסך 15 ש"ח ממאות או יותר מנויים בקבוצות הוואטסאפ של "הפלוג", הבלוג הפוליטי אותו תפעלה עד להצטרפותה לגלובס.

כתבה על אליוביץ במעריב
כתבה על אליוביץ במעריב

ההודעה שהתפרסמה ברוטרניק:

אחרי כעשור, רשת רוטרניק צפויה להיסגר בתחילת 2021

"חברים יקרים! אחרי לבטים של חודשים בכלל ובשבועות האחרונים בפרט הגעתי להחלטה לסגור את רשת רוטרניק בתחילת 2021. למה?

1. פייסבוק ישראל פנו אליי (אוף דרקורד) שאסור לי לגבות תשלום סמלי על מנויים על שירות שאני מעניק בוואטס אפ כי זה נוגד את התקנון שלהם. (לא ידעתי) הם איימו כי אם אמשיך לגבות הם יחסמו לי את החשבון.

2. אני נחשף לעוד ועוד קבוצות שכל המידע עובר בהם ברמת העתקה מיידית של כל מבזק מכל כלי תקשורת ואני שאלתי את עצמי לא פעם איפה מקומי בתוך המבול הזה.

3. כדי לתפעל את הרשת צריך להקים מערך שלם של עובדים שיתנו מענה 24/6 הכולל צרופים, שינויים, גביה, ועוד ועוד, אדם אחד לא יכול לעשות את זה אך מצד שני ההכנסות של הרשת נמוכות יחסית להשקע העצומה שצריך.

4. שקלתי בעבר לפתח אפליקציה שתתן מענה הולם לחברים ברשת, אך לפי הערכות העלות גבוהה מאוד וההכנסות (בשיא 50 אלף שנתי) בשלב הזה לא בהתאם.

5. תחושת מיצוי אחרי עשור ועוגמת נפש שאני סוחב ממלחמות שהתנהלו מולי במהלך השנים על קיום הרשת, מסתבר שקשה לי לשחרר.

הרשת תפעל עד יומה האחרון כפי שפועלת בכל יום מאז הקמת הרשת. בתקוה להבנה. אליהו אליוביץ – רשת רוטרניק."

המזבלה פנתה לג'ורדנה קטלר, מנהלת המדיניות של וואטסאפ בישראל (מטעם פייסבוק) אך היא סירבה להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. אפשר גם סיגנאל. שהיא גם יותר נוחה מווטסאפ ויותר פרטית. לא יודע למה אנשים מתעקשים על ווטאסטאפ כאילו אנחנו בשנת 2012

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים