פייסבוק ישראל רוצה להעלים את הצל ורן כרמי בוזגלו, חה"כ עמית הלוי דורש הבהרות

חברת הכנסת עמית הלוי, ויקיפדיה, שימוש הוגן
חברת הכנסת עמית הלוי, ויקיפדיה, שימוש הוגן

חברת פייסבוק ישראל בניהולן של המנכ"לית עדי סופר תאני ומנהלת המדיניות ג'ורדנה קטלר, ממשיכה במתקפה נגד אושיות הימין והפעם על הכוונת של פייסבוק ישראל – יואב הצל אליאסי ופעיל הימין הבולט רן כרמי בוזגלו שקיבלו יחדיו "התראה אדומה" שמשמעותה שהעמודים הגיעו לרף הגבוה של הפרות "כללי הקהילה" של פייסבוק והם יכולים להיסגר בכל רגע נתון.

הצל נחשב לאחת הדמויות הדומיננטיות במרחב הדיגיטלי עם כ-650 אלף עוקבים בשלל הפלטפורמות, כאשר עמוד הפייסבוק שלו נחשב לחוד החנית בפעילותו עם 492 אלף עוקבים ומיליוני חשיפות לתוכן מדי חודש.

רן כרמי בוזגלו הוא פעיל ימין ותיק ומוכר אחריו עוקבים עשרות אלפי גולשים, בהם חברי כנסת, עיתונאים ואנשי ציבור. בשנתיים האחרונות, עוסק כרמי בוזגלו בפעילויות שטח על בסיס יומי ברחבי הארץ, מה שהפך אותו לדמות מרכזית ומשפיעה בפעילות פוליטית אזרחית.

כרמי בוזגלו והצל אינם היחידים שקיבלו התראות טרם סגירה. עפ"י מעריב, אל לשכתו של חבר הכנסת מהליכוד עמית הלוי, הגיעו פניות רבות מגולשים שקיבלו אזהרות דומות.

מתוך עמוד הצל בפייסבוק
מתוך עמוד הצל בפייסבוק

במכתב ששיגר חה"כ הלוי לסופר תאני וקטלר, נכתב: "בתקופה האחרונה הגיעו ללשכתי פניות רבות על התראות חסימה וחסימות של דפי פייסבוק רבים העוסקים בנושאים פוליטיים-חברתיים. "התראות אדומות" וחסימות מעין אלו התלויות ועומדות מעליהם מונעות במקרים אליהם נחשפתי, להביא לידי ביטוי רחשי לב, דעות ותובנות החשובות והמשקפות את על ליבו של ציבור גדול בישראל וזאת ללא הצדקה מספקת וללא שניתנת להם זכות ערעור".

עוד ציין חבר הכנסת כי "לחסימות משתמשים יש מחיר כבד, הן בהקשר של הפגיעה בשיוויון, בחופש הביטוי שלהם ופעמים רבות הדבר גורם לנחסמים נזק כללי ואישי כבד. לכן, מאחר ונושא זה הוא חשוב מדי מכדי שנשאיר אותו ללא פיקוח פרלמנטרי. בכוונתי לפעול לקיום דיון המשך בנושא בוועדה הרלוונטית. הדברים מתבקשים, בפרט נוכח הגבלת היכולת של אזרח לתבוע את פייסבוק על נזק שנגרם לו בגין חסימה או צנזורה של דברים ברשת החברתית".

מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני, צילום - סיוון פארג' יח"צ
מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני, צילום – סיוון פארג' יח"צ

בסיום המכתב, הציג את הנושאים אותם הוא מבקש להבהיר: "כיצד מתקבלת ההחלטה על הסרה/חסימה של תכנים/כותבים ברשת החברתית? מי הצוות האמון על כך בישראל? אלו החלטות מתקבלות על ידי אלגוריתם ואלו נבדקות על ידי בני אדם? האם וכיצד ניתן לערער על החלטות פייסבוק ולקבל תשובה מפורטת? מה לוח הזמנים לבדיקה או ערעור על החלטות אלו? כיצד נמנעת פייסבוק מהטיה פוליטית בסוגיית הצנזורה וחותרת לשוויוניות והוגנות?".

בחברת פייסבוק ישראל סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

9 תגובות לפוסט

9 תגובות

  1. כמובן, אתה נותן במה לפוליטיקאים מהימין, שבגלל אינטרסים אישיים ופחד מטפלים בצמד הזה. הם לא יטפלו בבעיות של ישראלים אחרים. מדינה שמתנהלת כמו ארגון פשיעה, מה הפלא שפייסבוק מתנהלת כאן ככה?

  2. למה אני לא יכול לשמוע דבריו הניקיים,בשפה הנקיה של עמית לוי,אולי בגלל שהוא מהליכוד.מה הולך פה סתימת פיות.

  3. למה אני לא יכול לשמוע דבריו הניקיים,בשפה הנקיה של עמית לוי,אולי בגלל שהוא מהליכוד.מה הולך פה סתימת פיות.

  4. נראה שמדובר בישות אלוהית. כזאת שהתערבות שלה במאות האחרונות לא הייתה משהו, ובימים אלה מחליטה לפעול

  5. המדיניות די ברורה. מעבר לחופש הביטוי לא מפרסמים פוסטים שיש בהם הסתה לאלימות או שהם מכילים שקרים מוכחים ובכלל זה למשל הגנה או הצדקת רוצחים, פרסום "עובדות" שלא היו ולא נבראו, הפצה חומר תועבה ברמה של פדופילים, ועוד. אם יצא שסטטיסטית יותר אתרים נחסמים מצד ימין של המפה הרי זה או בגלל שאו שם יש הפרות בוטות יותר או שזו טעות מדגמית.

  6. לא יעזור להם כלום חולרות , הצל ורן כרמי הם מובילי המחאה של הימין !
    עדי את לא תצליחי !!!!

  7. טוב, למה יש לצפות מחברה בבעלות אוטו-אנטישמי (יהודי שונא עצמו) שעושה כל מאמץ למחוק את מוצאו, ובה-בעת מנהל מעקב אחר המשתמשים ומוכר מידע אישי? מדוע יש לצפות מאדון צוקרברג שלא למנות SMALLנים לניהול סניף ישראל (סליחה, פלסטין המאוחדת)?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים