עמוד הפייסבוק 'סטטוסים מצייצים' חוגג חצי מיליון אוהדים וזה הרגע שבו כולנו צריכים לשנות אסטרטגיה

אבי לן
אבי לן

חמישה חודשים בדיוק לקח לסטטוסים מצייצים להוסיף עוד כ-100,000 אוהדים למכונת הפייסבוק המשומנת של הזוג אבי ועדי לן ולחצות את רף החצי מיליון אוהדים. קודם לכך עברו 3 חודשים בלבד בציון הדרך הנוסף של סטטוסים מצייצים אשר גדל מ-300 אלף ל-400 אלף אוהדים.

לשם המחשת קצב הגדילה המסחרר של סטטוסים מצייצים, נעמיד מנגד את עמודי הפייסבוק של MAKO ו-YNET, שני גופי תקשורת עם מדיה נרחבת התומכת באופן תמידי בקישורים לעמודי הפייסבוק שלהם, אשר גדלו ב-3 חודשים בכ-11 אלף אוהדים בממוצע כל אחת (16 אלף למאקו, 6 אלף ל-YNET). דהיינו קצב הגדילה של סטטוסים מצייצים בהשוואה לעמודי הפייסבוק של גופי התקשורת הגדולים בישראל גדול בכמעט 900%.

סטטוסים מצייצים חוגג חצי מיליון אוהדים - אילוסטרציה: יוני ברק
סטטוסים מצייצים חוגג חצי מיליון אוהדים – אילוסטרציה: יוני ברק

על פי דירוג עמודי הפייסבוק הגדולים בישראל כפי שמוצג באתר SocialBakers, כלי אנליטי פופולארי המסייע בניטור פעילות במדיה החברתית ורקימת אסטרטגיה לפעילות בה, המציג בין היתר מדדי פייסבוק על פי קטגוריות ואלגוריתמים שונים, סטטוסים מצייצים שוכן במקום השישי, בין בית האופנה קסטרו המדורג במקום ה-5 עם כ-522 אלף אוהדים לבין עמוד הפייסבוק של ידיעות אחרונות (האתר, לא העיתון) המדורג במקום ה-7 עם כ-466 אלף אוהדים. בראש טבלת האולימפוס-החברתית, נמצא עמוד הפייסבוק של אפליקציית ההימורים 'Texas HoldEm Poker' של זינגה, עם למעלה מ-1.1 מיליון אוהדים ישראלים מתוך סך 70 מיליון האוהדים של העמוד.

עמוד הפייסבוק של זינגה אינו רלוונטי למשוואה משלוש סיבות ברורות: הראשונה – הוא אינו בשליטה ישראלית, השנייה – לא מדובר בעמוד חדשותי או כזה אשר יכול להשפיע על סדר היום במדינה והסיבה השלישית – אוהדי העמוד נצברו בזכות המרתם ממשתמשי אפליקציה לאוהדים, פיצ'ר אשר בזמנו התאפשר בפייסבוק. יתר האוהדים אשר נצברו בעמוד, עשו LIKE במטרה להשתתף בחלוקת הז'יטונים החינמיים ובהגרלות נוספות אשר נערכו בעמוד הפייסבוק של זינגה. הוכחה לכך היא שסך האוהדים הישראלים בעמוד של זינגה לא משתנה משמעותית ומדובר בסך הכול בקצב גדילה של אלפי אוהדים ישראלים בודדים משנה לשנה.

המדד של SocialBakers אומנם אינו מדוייק ובשלב זה הוא אינו מציג את כלל עמודי הפייסבוק בישראל, גם גדולים משמעותית כדוגמת עמוד 'מי לה' אלי' אשר מתהדר בכ-629 אלף אוהדים, אולם ברמת עמודי הפייסבוק בעלי ההשפעה, לפחות בתחום החדשותי-עדכני, המדד כן יכול לשמש ככלי לצורך הבנת הלך הרוח של השוק ומתן תמונת מצב של האינטרנט בישראל בשנתיים הקרובות.

אבי לן מודה לגולשים
אבי לן מודה לגולשים

על פי נתונים שמסרה פייסבוק לתקשורת, נכון ל-5.2013, כ-2.4 מיליון ישראלים צורכים את שירותי הרשת החברתית באופן יומי. אם נניח לרגע בצד את אלמנט הויראליות אשר יכול להגדיל משמעותית עמודים ישראלים בקהל בינלאומי (ראו: בעמוד הפייסבוק של חי בלילה הישראלים במיעוט), מוערך כי התקרה הריאלית למקסימום אוהדים ישראלים בעמוד פייסבוק ישראלי היא כ-900 אלף אוהדים, מה שאומר שעל פי קצב הגדילה הנוכחי של סטטוסים מצייצים, בשילוב פרמטרים שונים כדוגמת: קצב זניחת הרשת החברתית מול קצב גדילתה, אוהדים חדשים מול אוהדים שנשרו ועוד… ובהנחה שלא יהיה שום שינוי משמעותי בפועלה של הרשת החברתית, מדובר בפרק זמן של 18-24 חודשים עד לרגע שבו סטטוסים מצייצים יגיע ליעד ה-900 אלף אוהדים ויוצרו, אבי לן, יהפוך לאחד האנשים החזקים והמשפיעים ביותר בישראל.

וזה הרגע שבו כולנו צריכים לשנות אסטרטגיה
באם פייסבוק תצליח בשנתיים הקרובות לשמר או להגדיל את מספר הכניסות הייחודיות ליום מישראל, סטטוסים מצייצים ישנה לחלוטין את כללי המשחק וזאת אף ללא הצורך שבהקמת אתר חיצוני אשר יתמוך בעמוד. למרבית הסטטוסים אשר עולים בפייסבוק בין אם חדשותיים או אחרים, יש אומנם חיי מדף קצרים יחסית, הם נעלמים מהר מאוד אל תוך ארכיוני הסטטוסים של העמוד וערך האינדוקס שלהם נמוך משמעותית במנועי החיפוש מאלה של אתרי תוכן, אולם כאשר סטטוסים מצייצים יגיע ל-900 אלף אוהדים ישראלים, היכולת שלו להגיע לקהל קוראים נרחב ולהשפיע עליו באופן ממוקד, גם אם מדובר בתוכן נישתי, אשר בעבר היה רלוונטי רק לפלח קטן של אוהדי העמוד, תהיה גבוהה בהרבה מיכולת ההשפעה והחשיפה של אתרי החדשות הגדולים. זוהי עובדה והיא כנראה בלתי נמנעת.

סטטוסים מצייצים הוא כור היתוך של החברה, הוא מציג סטטוסים וסיפורים המשקפים דיעות שונות ובנישות שונות. כיום על אף מספר האוהדים הגבוה, אין ביכולתו להשפיע באופן גורף בכלל הנושאים, בשונה מאתרי חדשות נישתיים כמו אתר הארץ, אתרי ספורט וכו' ואפילו בלוגים נישתיים כדוגמת 'אישתון' אשר החשיפה שלהם הרבה יותר ממוקדת. אולם ברגע שמצייצים יחצה את רף ה-900 אלף אוהדים, היכולת שלו להפוך תוכן נישתי לתוכן מרכזי תהיה גבוה בהרבה, אולי הגבוה ביותר מבין כל הפלטפורמות והאתרים בישראל ללא יוצא מן הכלל.

בבחינת פייסבוק והאלגוריתם שלה (EdgeRank), מצייצים כבר זוכה לפייבוריטיות. לחשושים במסדרונות פייסבוק מספרים כי סטטוסים מצייצים הוא הקייס סטאדי האולטימטיבי של הרשת החברתית בישראל, הוא מדגים עבורה בצורה מושלמת את כוחה, אחוזי השימוש ביחס לגודל האוכלוסיה וכמובן את מידת ההשפעה היומ-יומית של פייסבוק, אפילו במדינות יחסית קטנות כמו ישראל. לאור העובדה הנ"ל מצייצים כבר מזמן קיבל "מעמד הגנתי מיוחד" מפני תלונות גולשים, הקפאה או סגירת העמוד בגין הפרות כאלו או אחרות, מה שהופך אותו למעצמה בקנה מידה בלתי נתפס.

המירוץ התחיל – מי יהיה הראשון שיקנה את אבי לן?
MAKO, YNET, וואלה!, שוקן וחבריהם, כולם כבר ניסו באיזשהו שלב בשנים האחרונות לספח את מצייצים ואת שירותיו של לן לטובתם, נכון למועד כתיבת הפוסט, אף אחד מהם כנראה לא הצליח לפטם מספיק את כיסיו של לן (המלצה שלי לכל מי שרוצה לרכוש – שיכין צ'ק של 20 מיליון ש"ח). לטעמי השנתיים הקרובות הם אלה אשר יקבעו את עתיד האינטרנט בישראל. במידה ומצייצים יצליח להגיע ליעד, הוא יהפוך לגוף החזק ביותר בישראל, הוא יוכל להשפיע על סדר היום במדינה בכל נושא העולה על רוחו של אבי לן ואף להפיל או להציב ממשלה בישראל. ואם אתם חושבים שזו קלישאה או פנטזיה פרועה של הכותב, אז אתם במקום ובזמן הלא נכון. יאיר לפיד כבר הוכיח לכולנו מה הוא מסוגל לעשות באמצעות הרשת החברתית עם 200 אלף אוהדים, עכשיו תדמיינו לרגע מה אבי לן או הגוף אשר ירכוש אותו, מסוגל לעשות עם כמעט מיליון.

צפו גם:
>> ראיון של המזבלה עם אבי לן, בעלי עמוד סטטוסים מצייצים
>> מלך הפייסבוק הישראלי – כתבה בערוץ 2

הזוג לן נענה לבקשתי ושלח את נתוני סטטוסים מצייצים, אשר מוצגים לכם כאן לראשונה. מהנתונים שסופקו עולה כי נכון לחודש אפריל 2014, כ-3.5 מיליון גולשים צורכים מדי חודש את תכניו של סטטוסים מצייצים, כאשר אלה מייצרים כרבע מיליון אינטראקציות יומיות ישירות עם העמוד, אשר תכניו זוכים לחשיפה יומית של כ-7 מיליון.

נתוני סטטוסים מצייצים באדיבות אבי ועדי לן
נתוני סטטוסים מצייצים באדיבות אבי ועדי לן

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

  1. אני רק תוהה כמה מהלייקים האלה אמיתיים. בכל העמודים. פייסבוק סובל מבעיית אמינות קשה. אם העמודים האלה יציגו את פילוח הלייקים שלו בעולם, אני לא אתפלא לראות הרבה מאינדונזיה או מדינות לא רלוונטיות אחרות. המספרים האמיתיים אליהם צריך להתייחס, הוא תגובות הגולשים, הלייקים והשיתופים. לא כמה אוהדים עשו לייק לעמוד.

  2. כאשר סטטוסים מצייצים / אבי לן יובילו מהלך משפיע משנה סדר יום חברתי – כלכלי הם אפילו יכפילו את כוחם הרב ממילא. נתבו את הכח למעשים משני מציאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים